Gå til innhold

Click of Death på min ny HD?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg regner med at en del av dere her på dette forumet er litt mer kjent med harddisker enn meg.

Jeg har nylig anskaffet meg en Seagate Barracuda V 160GB, men etter at jeg iverksatte den (partisjonerte og formaterte) så begynte jeg å få rare klikkelyder fra harddisken, noe som jeg i det hele tatt ikke likte.

Jeg er absolutt ikke sikker på hva det kan være, men har lett litt på internet (google for å være spesifik) etter håp om at andre har hatt denne feilen før meg. I min lille søketid kom jeg over en liten artig sak, et fenomen som folk kaller for "Click of Death". CoD kom på Iomega ZIP-drivene, men har også lest at det er noen med IBM-harddisker (av den gamle typen) som har fått dette. Selv er jeg ikke sikker på om dette kan være feilen med min harddisk, men lurer på om dere kan godkjenne eller avkrefte min teori.

 

Lyden harddidsken lager er ikke konstant, men derimot variert mellom hver lille "session". Maximum 15 minutter kanskje. Når selve klikkingen har begynt så klikker den hvert 1-3. sekund. Ellers kan jeg si at jeg allerede har erfart at disken ble 75% saktere etter igår. Da gikk den omtrent 20-25MB/s, mens nå er det snakk om rundt 5MB/s.

 

Den nye disken er en egen partisjon og filene jeg overfører fra er på en annen hardisk, som da til vanlig skulle resultere mer enn 5MB/s.

(Resten av specsa finner dere i siggen).

 

Jeg setter veldig stor pris på hjelp fra dere som kan og vet :)

 

 

Takk på forhånd og Mvh

- Rafael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...