Gå til innhold

Bildet over alle bilder


Anbefalte innlegg

Uten tvil bildet som awesnes la til. Intent bilde har gjort så stort inntrykk som det. Det er hjerteskjærende, og en påminner om lidelsene vi mennesker er i stand til å påføre hverandre.

 

Det er ihvertfall det første bildet jeg tenkte på. Om det er bildet over alle bilder blir kanskje en annen sak. Det er mange bilder som kan slåss om oppmerksomheten. Et bilde av Eminem er ikke blant dem...

 

Bildet av Stoltenberg er sterkt, men satt i sammenheng med lengre historie er det likevel mange som er viktigere.

Jeg synes du gjør en liten feil med dine kommentarer. Utgangspunktet for tråden er slik jeg har forstått det: "Hvilket fotografi har aller størst betydning for deg?". Da skal vel den enkelte kommentere bilder som er viktige for dei (rent subjektivt), og det blir vel da en avsporing hvis de andre av oss skal begynne å si at bilder som betyr noe for andre egentlig ikke er de "rette bildene".

 

Som ahdre har sagt så kan dette bli en interessant tråd hvis alle som legger inn et bilde også skriver noen ord om hvorfor dette bildet er det som har sine største spor hos den enkelte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet fra Vietnamkrigen, lagt inn av awesnes, er et MEGET sterkt bilde!

 

Nick Ut fikk Pulitzer-prisen for bildet av den 9 år gamle Vietnamesiske jenta Kim Phuc som løper naken og livredd bort fra fly som bomber med napalm i Vietnam i 1972.

Han (Nick Ut) sørget også for å få henne til sykehus og behandling. Hun gjennomgikk mer enn et dusin operasjoner og lå 14 måneder på sykehus. Hun var naken fordi klærne hun hadde på seg brant opp i napalmeksplosjonen.

 

17 operasjoner. Jeg skriver mer om bildet og jenta i denne artikkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er det mange som har misforstått, så et par presiseringer er nok på sin plass:

 

1) Hvilket bilde er det viktigste FOR DEG? Hvilket bilde var det som ga deg fotodilla i utgangspunktet, eller av andre grunner har festet seg i hjernebarken din over alle andre bilder?

 

2) Diskutér gjerne i denne tråden, men send bilder og historier PÅ MAIL til [email protected], please!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange bilder som kan slåss om oppmerksomheten. Et bilde av Eminem er ikke blant dem...

Jeg synes du gjør en liten feil med dine kommentarer. Utgangspunktet for tråden er slik jeg har forstått det: "Hvilket fotografi har aller størst betydning for deg?".

Du har selvfølgelig rett. Hver og en har sine favoritter og sine grunner til å ha dem. Det skal man (jeg i dette tilfellet) respektere.

Lenke til kommentar

Mange av de mest aktive forumbrukerne kommer inn på artiklene fra forumet - skumleser artiklene og poster i forumet.

 

Bortsett fra aller, aller siste linje i artikkelen, så kan det godt tolkes som at dere for eksempel vil ha svar i forumtråden - der har det da også kommet flere bidrag. Og hvorfor ikke bidrag (også) i forumtråden? Hvor de innsendte bidragene kan bli en ny artikkel? Den er ikke "ødelagt" fordi det har vært postet i forumet.

 

Hvis dette "kun" skulle vært innsendt i mail - skriv det også i førsteposten til tråden som en påminnelse til forumbrukerne, eller la være å lage noen tråd, så det er en ren "akam-artikkel" som ikke også er på forumet.

 

Her i tråden har jeg telt nesten 20 bilder, så dårlig respons vil jeg ikke si at det er.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...