Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Litt spm rundt 1-Serie


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

 

Lurer egentlig på hvorfor det er noen 1-seier som har 4 seter og noen har 5 seter? hva er egentlig forskjellen? er dette noe som man kan velge når bilen er ny, eller indikerer 4 seter at den evt er import?

 

og er det nok krutt i 116D (2009/2010 modell) eller må man opp på 136 eller 143 Hk i 118D?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes egentlig denne bilen er ganske så gay. Minner meg veldig om Darth Wayder (nei,ingen spesiel fan av star wars og jeg driter i hvordan det staves) Men den svarte hjelmen til han fyren = Bmw 1 serie

 

Skjønner ikke hvorfor bmw vil bli assosiert med den bobla, men kjerringene ser ut til å digge denne.

Skrevet

Veldig modent å karakterisere en bil som "gay".

 

Såvidt jeg vet har alle kombiversjonene av 1-serie fem seter. Coupé- og cabmodellene har bare fire hvis jeg ikke husker feil.

Gjest member-101642
Skrevet (endret)

1-serie fremfor Golf, Astra, A3 og Focus dersom man skal handle bil i denne klassen.

Jeg syntes egentlig denne bilen er ganske så gay.

:thumbup:

Endret av member-101642
Skrevet

«Nok krutt» er relativt, vil du ha en voldsomt rask bil duger det åpenbart ikke, er forventningene mer moderate er det mer enn nok kraft å hente ut. Dette blir litt «den er tregere enn en Maserati, kjappere enn en liten Skoda», men det er vanskelig å si stort mer, også etter å ha kjørt bilen.

Skrevet

Jeg syntes egentlig denne bilen er ganske så gay. Minner meg veldig om Darth Wayder (nei,ingen spesiel fan av star wars og jeg driter i hvordan det staves) Men den svarte hjelmen til han fyren = Bmw 1 serie

 

Skjønner ikke hvorfor bmw vil bli assosiert med den bobla, men kjerringene ser ut til å digge denne.

 

haha! elsket måten du formulerte det der på, men veldig enig :p

  • Liker 1
Skrevet (endret)

1-serie fremfor Golf, Astra, A3 og Focus dersom man skal handle bil i denne klassen.

Jeg syntes egentlig denne bilen er ganske så gay.

:thumbup:

 

 

var det jeg kom frem til også, Golf, A3 < 1-Serie ;)

 

«Nok krutt» er relativt, vil du ha en voldsomt rask bil duger det åpenbart ikke, er forventningene mer moderate er det mer enn nok kraft å hente ut. Dette blir litt «den er tregere enn en Maserati, kjappere enn en liten Skoda», men det er vanskelig å si stort mer, også etter å ha kjørt bilen.

 

skjønner at det blir relativt, har ikke behov for en voldsomt rask bil, Har bil i samme segmentet nå, men med 2,0D på 140 HK og 320nm og det synts jeg er helt akseptabelt, så spm er egnetlig hvor mye gir jeg avkall på når jeg dropper 24HK og 70 NM

Endret av Hørselsvern
Skrevet

Til bykjøring er det selvfølgelig nok. Men da hadde jeg heller valgt bensinmotor. Da slipper du å tenke på koksing og nedsoting av turbo, samt de andre ulempene diesel har ved småkjøring.

Skrevet

116 er litt kjedelig. Hadde heller gått for 118.

Du MÅ ha M-Sport da kjørekomforten er mye bedre. Det tjukke M rattet føles mye bedre i hendene også.

Hvilken prisklasse skal du kjøpe i?

Skrevet (endret)

116D fungerer faktisk overraskende bra. Så lenge du holder deg unna LE-versjonen med 90 hester. Hvorvidt du syntes det holder er jo umulig for noen andre å si.

 

Hvordan noen kan si at M-sport gir bedre kjørekomfort skjønner jeg ikke. Hvis du velger en bil med dette understellet, så bør du vøre forberedt på at det er STIVT. Spesielt med Run flat-dekk.

 

M-interiør hadde imidlertid vært et must for min del.

Endret av Tee-Zee
Skrevet

M-sportspakka har sportsunderstell, styling, sportsseter, sportssratt og alu felger som standard.

Jeg har kjørt flere av disse 1-seriene og foretrekker 118. Jeg mener ikke at 116 ikke fungerer, men den er litt kjedeligere. Det spørs jo hvilket budsjett man har å gå på. Har man pengene ville jeg heller hatt den feteste enn å nøyd meg med nest best.

Skrevet

Selvsagt foretrekker jeg også 118D, men jeg syntes ikke 116D er kjedelig.

 

Jeg er overbevist om at man også kan få kun M-pakke innvendig uten understellet.

Skrevet

Takker for svar, man får innvendig M-sport også, men skal ha full M-sport det er ett must for meg. Får 118D også i den prisklassen jeg har satt meg, men ikke da med fullt så mye utstyr og litt eldre modell

 

Prisklassen er flexibel, men har ikke lyst til å bruke mer enn 250-60.. :)

Skrevet

Vurderer ikke 5 serie da? Eller trenger du kanskje ikke så mye plass?

Synes selv 5 serie er kommet ned på et veldig fint prisnivå, og jeg synes man får mye bil for pengene.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29550064

 

 

har vurdert 5 serie, men synts den blir litt for stor og firkantet, har egentlig ikke behov for så stor bil. samt at km stand blir litt for mye og som sagt før er jo bilen 7 år. :)

Skrevet

Den bilen er syv år gammel. Med tråstarters budsjett kan kan kjøpe en 1-serie som er 1-2 år gammel.

Dette var bare et eksempel. Kan finne litt nyere 5 serier i prisklassen trådstarter er ute etter, men klart ikke en som er like ny som en 1 serie.

 

Vurderer ikke 5 serie da? Eller trenger du kanskje ikke så mye plass?

Synes selv 5 serie er kommet ned på et veldig fint prisnivå, og jeg synes man får mye bil for pengene.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29550064

 

 

har vurdert 5 serie, men synts den blir litt for stor og firkantet, har egentlig ikke behov for så stor bil. samt at km stand blir litt for mye og som sagt før er jo bilen 7 år. :)

Men da er det jo greit, har du ikke behov for mye plass så er det bare å gå for 1 serie :)

 

(Bilen jeg linket til var kun et eksempel, kan som sagt finne biler med lavere km stand som også er innenfor ditt budsjett, men klart, det blir en bil som fort er noen år gammel)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...