Gå til innhold

Enkeltemne student? Hva vil det si?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, lånekassen er glad i alle studenter, det kommer bare ann på hvor mange studiepoeng du tar.

 

Et "vanlig" semester er planlagt på 30 studiepoeng, og du får da full støtte fra lånekasse hvis du er 100% student (30 poeng), ellers, vil summen av støtte bli redusert.

 

Her er en oversikt fra lånekassen:

 

Studiebelastning Antall studiepoeng

50 prosent 15 eller flere, men ikke flere enn 19 studiepoeng per semester

67 prosent flere enn 19, men ikke flere enn 22 studiepoeng per semester

75 prosent flere enn 22, men færre enn 30 studiepoeng per semester

 

Hvis du er under 50% student, får du ikke støtte fra dem.

 

Her kan du regne ut hvor mye støtte du kan få: http://app.lanekassen.no/stottekalk/

Lenke til kommentar

Når begynner egentlig skolen for oss enketlemnestudenter? Altså 23. august får vi søke og velge emner og fristen er 1. september. Men når begynner de faktiske forelesningene for oss? Vi går jo glipp av fadderuka regner jeg med i og med at den er 15. og den første uka.

 

Noen som vet?

Forelesningene mine begynner den 22(men jeg er ikke enkeltemne student). Så regner med at dere begynner også den uken.

Lenke til kommentar

Men hvilke forelesninger da? Jeg skal velge emner som de har på det samfunnsvitenskapelige fakultetet. Det er ganske mange det.

 

edit. Fikk svar fra dem nå. De kunne ikke svare noe ettersom det kom veldig an på hvilke emner jeg tok. Men undervisningen starta uka etter 15. hvertfall. Men når og hvor og slikt kom jo veldig an på. Så får bare vente å se.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Hei, jeg bare lurer på en ting, jeg har fått innvilget søknaden om å bli enkeltemnestudent i høst, men jeg lurer på hvordan jeg søker om å få studielån fra lånekassen. Man må jo velge på en liste over studier når man skal søke om lån, men det gikk ikke an å velge "enkeltemner" eller lignende på den listen. Hva gjør man da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...