Gå til innhold

[Løst] Hvor er AndersBomberOgBrak's Tråder !


Anbefalte innlegg

Vel som titelen sier, så virker det som om de er blitt moderert bort\fjernet....

 

I så tilfelle så er dette en skam. Er det begynnelsen på en inrømmelse at man ikke har den såkalte illusjonen av frihet allikevel ?

 

Dette er hva som kommer opp når jeg trykker på tråden som jeg hadde lagret:

----------------------------------------------------------------------------

 

En feil oppsto

 

Beklager, det oppstod en feil. Hvis du er usikker på hvordan du bruker en funksjon, eller ikke vet hvorfor du fikk denne feilmeldingen, se hjelpefilene for mer informasjon.

 

[#10344] Du har ikke tillatelse til å lese dette emnet.

Endret av AllColor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytringsfriheten gjelder ikke på et privateid forum. Diskusjon.no er privat eiendom, og kan derfor styres etter eiernes ønske.

 

Hadde det vært mitt forum, ville jeg sparket ut alle nynazistiske konspirasjonsteoretikere og terroristsympatisører.

 

For øvrig har brukeren det refereres til blitt sparket ut fra forumet gjentatte ganger (dette er minst den femte brukerkontoen han oppretter).

Lenke til kommentar

Jeg ser at det kan gjøre folk opprørte når en diskusjon knebles pga. en parts ytterliggående meninger. Men på den annen side gjør det vel egentlig ikke så mye at han og trådene hans ble fjernet. Hans påstander og syn ble uansett så kraftig motbevist at det for ham ikke lenger lå håp i annet enn å gå til personangrep og fornærmelser for å fremme sin sak.

 

Men jeg synes tråden "Staten er en tyv" kunne bli holdt oppe likevel.

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Jeg har nå googlet og funnet frem litt informasjon om denne brukeren som tydeligvis snakker ut i støtte til ABB. Om jeg skal tippe så er dette en fullestendig falsk bruker finansiert av PST eller lignende for å gi et "fiendebilde" som vil tillate mere overvåkning.

 

Det er enten det eller en særdeles usmakelig form for trolling.

 

Tviler på det der med PST. Men jeg håper for all del at han bare var et troll.

Lenke til kommentar

Man må se på tendensene ellers i samfunnet. Er det krefter som jobber på tross av folkets vilje for å få på plass økt overvåkning?

 

Ingen med vettet i behold vil hevde at det ikke er tilfellet, det er bare å se på DLD og hvor stor motvilje dette hadde hos folket og myndighetene som handlet stikk i strid med våre ønsker.

 

Slike brukere som denne det er snakk om vil i våre styresmakters bedervede perspektiv legitimere økt overvåkning.

Lenke til kommentar

Dei vart fjerna fordi innleggene hans inneholdt oppfordring til terror, voldshandlinger og liknande. Politiske ståstad er på ingen måte grunnen til at det vart fjerna. Eg las sjølv gjennom eit par av innleggene hans. Det meste han skreiv var ikkje noko problem, men her og der la han inn diverse som me ikkje aksepterer. Det gjekk som sagt på at han støtta handlingane til Breivik, det var mykje personangrep frå han, oppfordring om at folk tar "saken" i eigne hender og kopierer Breivik, gjerne mot statsråder.

 

Så lenge ein diskuterer politikk utan den type haldningar er det ingen problem å diskutere emnene han tok opp. Om andre har lyst å fortsette med diskusjonen kan dei opprette ein tråd om same emne. Om du er mot multikulturisme, skatt, sosialisme eller kva det måtte være så får du lov å ytre dine meiningar her så lenge det ikkje går til dei lengder som denne brukaren gjekk.

 

Enn så lenge me har eit demokrati og eit lovsett som begrensar oss frå å gjere visse ting i samfunnet, så vil lovane bli reflektert på dette forumet.

 

Igjen, dette har ikkje noko med kvar han står politisk, men måten han la fram sin sak på.

Endret av Zeph
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Økt overvåkning av nettdiskusjoner gir jo ingen reell trygghet. Det er jo ingenting som hindrer "en potensiell fremtidig ABB versjon 2" i å være DEN skikkelige Arbeiderparti- og AUF-fanboy'en på nett.

 

Ja, når sant skal sies: den neste ABB'en kan jo være en real "trojansk hest", en AP-hater som leker AP-engasjert. Om ABB hadde meldt seg inn i AUF når han begynte å skrive manifestet i år 2002 (?), så kunne han jo ha vært høyt oppe på rangstigen i AUF nå - han kunne ha vært med blant arrangørene, og han kunne hatt fritt spillerom til å utplassere bomber i forkant av leiren.

 

Nei, jeg prøver ikke å beskylde noen AUF'ere for å være ABB's hypotetiske medhjelper, det jeg prøver å si er: man kan aldri noen sinne være 100,00 % trygg - og økt overvåkning og redusert ytringsfrihet vil bare øke misnøyen. Dette er begynnelsen på en ond sirkel!

Lenke til kommentar

Man må se på tendensene ellers i samfunnet. Er det krefter som jobber på tross av folkets vilje for å få på plass økt overvåkning?

 

Ingen med vettet i behold vil hevde at det ikke er tilfellet, det er bare å se på DLD og hvor stor motvilje dette hadde hos folket og myndighetene som handlet stikk i strid med våre ønsker.

 

Slike brukere som denne det er snakk om vil i våre styresmakters bedervede perspektiv legitimere økt overvåkning.

 

Kommer du noen gang med noen konkrete eksempler eller fakta? eller er du så klar over at argumentene dine ikke holder mål at du må holde deg til "tendenser, krefter, imot vilje"?

 

DLD har flertall i folket, men var langt vanskeligere å få til fordi det var uenighet innad de rødgrønne

 

"En meningsmåling gjort av Synovate for Minerva viser at et solid flertall i det norske folk støtter datalagringsdirektivet. Det gjelder også velgerne til Fremskrittspartiet, Høyre og Venstre."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå googlet og funnet frem litt informasjon om denne brukeren som tydeligvis snakker ut i støtte til ABB. Om jeg skal tippe så er dette en fullestendig falsk bruker finansiert av PST eller lignende for å gi et "fiendebilde" som vil tillate mere overvåkning.

 

Det er enten det eller en særdeles usmakelig form for trolling.

 

Tviler på det der med PST. Men jeg håper for all del at han bare var et troll.

Jeg kan absolutt ikke tro at han "bare" var ett troll, etter å ha lest første posten hans. Men muligheten for at PST kunne stå bak eller uansett utnytte situasjonen for og "flushe" ut andre som de vil regne som en sikkerhets risiko for å kunne danne ett sikkerhets bilde har jeg ingen problemer for og tro. Tanken streifet meg faktsik før gutten fra eventyret nevnte det i denne tråden.

 

 

Man må se på tendensene ellers i samfunnet. Er det krefter som jobber på tross av folkets vilje for å få på plass økt overvåkning?

 

Ingen med vettet i behold vil hevde at det ikke er tilfellet, det er bare å se på DLD og hvor stor motvilje dette hadde hos folket og myndighetene som handlet stikk i strid med våre ønsker.

 

Slike brukere som denne det er snakk om vil i våre styresmakters bedervede perspektiv legitimere økt overvåkning.

Ja du trenger ihvertfall ikke overbevise meg om at PST er Kontroll Kåte deluxe.

 

Det må vel gjøres oppmerksomt på at den beste måten og få sin vilje på tross av folket er og manipulere folket til og tro at det er dem selv som ønsker det. For dem som er naive nok til og blindt stole på myndighetene altså.

Endret av AllColor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...