Gå til innhold

Se brukernes julibilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes disse månedlige presentasjonene er utrolig gode, og jeg gleder meg til den neste fra det nærmer seg månedsskiftet, selvom jeg har sett bildene både to og tre ganger underveis i måneden. Det aller beste er å lese presentasjonen av hvert bilde, de gir meg nye opplevelser og tanker om de fleste bildene som fremheves, om komposisjon, perspektiv, sjanger med mer. Jeg synes rett og slett jeg lærer noe verdifult hver gang. Jeg synes det ville vært veldig dumt å begynne å lage regler og dermed begrense den redaksjonelle friheten rundt disse artiklene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke flickr selv, men på en del bilder kan man velge originalstørrelsen, samma hva det er, og det bør kunne brukes.

 

Jeg innbiller meg også at det er en eller annen flickr-innstilling som gjør det (u)mulig å lagre bilder ved å høyreklikke dem og velge "save As".

 

Dette er det som er ideelt for oss mht bilder, hvis man først skal bruke flickr, men vi har jo selvsagt et håp om at folk i større og større grad vil velge vår egen bildekritikktjeneste, når den er ferdig og utrullet.

Flickr har en veldig "dum" løsning på dette i mine øyne. Hvis du ikke vil at alle skal kunne se bildene i originalstørrelse, så MÅ du ha på "anti-høyreklikk-nedlastning". Helt tåpelig i mine øyne.

Lenke til kommentar

Va flua mi sååå stygg at den ikke fikk være med i artikkelen :!:

Nei, ikke flua, men signaturen. ;)

 

Haha, ja den va ganske stor og ikke den fineste, men det er min faktiske signatur når jeg signerer papirer =). Mao skal jeg gjøre den mindre, meeeen dere får bare akseptere at jeg har stygg håndskrift ;).

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Vår spaltebredde er 540 piksler, men vi er avhengige av bilder som er minimum 1000 pikler i bredden (men helst minst 1200) for ingressbilder etc. Det er også som oftest best for brukerne å se større versjoner enn 540 piksler når de selv skal se på og vurdere bildene.

Lenke til kommentar

Fortrinnsvis minst 1200pixler? Fra retningslinjene i post#1 på månedstrådene:

 

Liggende bilder skal være maksimalt 1280 piksler i bredden, stående bilder maks. 1024 piksler i høyden.

:hmm:

Så da har vi 80 pixler å sjonglere med - forutsatt av holder oss på liggende bilder. Stående ryker jo uansett ;)

 

Uansett: Alltid mye flott i månedstrådene og summeringen hver måned setter jeg pris på.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg sier hva våre behov er jeg, rent redaksjonelt, men siden dette er en brukerstyrt greie er det dere selv som må angi de retningslinjene dere ønsker. Jeg har tidligere kommet med innspill, men beste måten å drepe brukernes entusiasme på er å kapre hele greia og hamre lover og regler gjennom. That won't happen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høyt nivå denne måneden også! Å se at denne artikkelen har blitt en tradisjon er jeg svært glad for, og jeg gleder meg alltid til å se på brukernes bilder fra måneden som har vært.

Det å kunne legge inn bilder i en tråd hvor mange andre dyktige fotografer har funnet sin vei, er en seier i seg selv. Ikke minst er det en stor seier å ha tatt et bilde en er så stolt over at en legger inn i månedstråden. Å få bildet vist i denne artikkelen er en bonus, på lik linke med en champagneflaske etter en idrettsprestasjon. Med andre ord ikke det viktigste i livet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...