Gå til innhold

"Død" WD Elements Desktop 2TB. Trenger hjelp og råd.


Anbefalte innlegg

Du ser at det du linker til er en pressemelding fra 2007?

 

Jepp, er det ikke utrolig at ikke programmet er dynget ned av nye patcher i mellomtiden ;-) Veldig bra skrevet program. selv om det ikke kan trylle. Jeg tror folk har vent seg til at det skal komme stadig nye versjoner for å rette opp alle hastverksfeil. Steve Gibson skriver sine programmer i assembler, og ikke i løpet av helgen.

 

Kanskje kommer det en v6.1 i framtiden, og da blir det for å jobbe utenom bios. Nå ser det ut til SSD er fremtiden, men jeg ser for meg at programmet vil bli nyttig i årene framover. Noen som har noen gamle disker liggende?

 

Dette programmet er unikt i forhold til hva det gjør for en rimelig penge.

 

Hva med å prøve det i stedet for å snakke om at det er gammelt. Har du prøvd det? Gjør det noe om programmet er gammelt hvis det virker?

 

Det er mange som ikke har hørt om Spinrite, jeg har kun ønsket å gjøre folk oppmerksom på programmet.

 

Er det noen her som vet om et program som gjør den aktuelle jobben bedre. Jeg vil gjerne høre om det, og teste det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, er det ikke utrolig at ikke programmet er dynget ned av nye patcher i mellomtiden ;-) Veldig bra skrevet program. selv om det ikke kan trylle. Jeg tror folk har vent seg til at det skal komme stadig nye versjoner for å rette opp alle hastverksfeil. Steve Gibson skriver sine programmer i assembler, og ikke i løpet av helgen.

Dette smaker av reklame...

 

Hva med å prøve det i stedet for å snakke om at det er gammelt. Har du prøvd det? Gjør det noe om programmet er gammelt hvis det virker?

Nei, jeg har ikke prøvd det. Jeg har klart meg fint med andre verktøy, som for eksempel dd_rescue.

Neida, det gjør ingenting om et program er gammelt, bare det virker.

 

Det er mange som ikke har hørt om Spinrite, jeg har kun ønsket å gjøre folk oppmerksom på programmet.

Det er mulig det bare er meg, men jeg synes entusiasmen din for dette programmet har gått over til å være reklame.

Lenke til kommentar

Prøver bare å være hjelpsom basert på egen erfaring :-)

For all del, det er bra. Ikke misforstå meg dit at jeg ikke ønsker å høre om det. Vi diskuterer bare hva som er mulig, prøver å rydde vekk eventuelle misforståelser.

Hvis SpinRite (eller andre metoder) kan finne en disk som Diskbehandling ikke ser, så vil jeg svært gjerne høre om det.

 

BIOS blir forøvrig kun brukt i oppstarten til å finne bootsektor. Windows, Linux etc bruker alle drivere som bypasser BIOS.

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, er det ikke utrolig at ikke programmet er dynget ned av nye patcher i mellomtiden ;-) Veldig bra skrevet program. selv om det ikke kan trylle. Jeg tror folk har vent seg til at det skal komme stadig nye versjoner for å rette opp alle hastverksfeil. Steve Gibson skriver sine programmer i assembler, og ikke i løpet av helgen.

Dette smaker av reklame...

 

Hva med å prøve det i stedet for å snakke om at det er gammelt. Har du prøvd det? Gjør det noe om programmet er gammelt hvis det virker?

Nei, jeg har ikke prøvd det. Jeg har klart meg fint med andre verktøy, som for eksempel dd_rescue.

Neida, det gjør ingenting om et program er gammelt, bare det virker.

 

Det er mange som ikke har hørt om Spinrite, jeg har kun ønsket å gjøre folk oppmerksom på programmet.

Det er mulig det bare er meg, men jeg synes entusiasmen din for dette programmet har gått over til å være reklame.

Ikke ment som reklame, men jeg ser poenget ditt. Man blir jo lett glad i programmer som redder en :-) Skal teste dd_rescue neste gang jeg får problemer. Ser det kan lese "baklengs" noe Spinrite ikke kan, og det er grunnen til at Spinrite dessverre kan bli stående å tygge i lang tid.

Lenke til kommentar

Prøver bare å være hjelpsom basert på egen erfaring :-)

For all del, det er bra. Ikke misforstå meg dit at jeg ikke ønsker å høre om det. Vi diskuterer bare hva som er mulig, prøver å rydde vekk eventuelle misforståelser.

Hvis SpinRite (eller andre metoder) kan finne en disk som Diskbehandling ikke ser, så vil jeg svært gjerne høre om det.

 

BIOS blir forøvrig kun brukt i oppstarten til å finne bootsektor. Windows, Linux etc bruker alle drivere som bypasser BIOS.

 

Nå gjør du meg usikker da jeg som sagt ikke er helt oppdatert. Jeg er ganske sikker på at jeg har fått kontakt med disker (eldre) windows ikke fant, men tør ikke banne på det.

 

Det vil vel være forskjeller i hvor gode driverne er, og personlig liker jeg å fjerne mest mulig feilkilder fra en vanskelig pc før man prøver å redde den. For at Diskbehandling skal funke ordentlig bør det jo ikke være noen hw/sw konflikter på pcn. Dette kan jeg ikke nok om, så kan noen andre ta ballen herfra. Det er alltid lærerikt :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...