Gå til innhold

Er islamisering av Norgen en reel trussel mot vår kultur?


Anbefalte innlegg

@bertie

 

Beklager at innlegget blir kort, er på vei av toget.

 

Problemet, og grunnen til at noen ser muslimer som ekstremister er pga. folk som lederen av Islam4UK, som åpenlyst sier at sharia-islam burde innføres i UK.

 

Er det rart folk ser stygt på Islam når deres ''ledere'' går åpenlyst ut på tv og sier sharia skal innføres.. ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det rart folk ser stygt på Islam når deres ''ledere'' går åpenlyst ut på tv og sier sharia skal innføres.. ?

 

Klart det. Personlig har jeg ikke noe i mot muslimer generelt, bare Islam som religion. Glad det foregår en massiv sekularisering av religion i disse tider.

 

Igjen er dette jeg siterer bare et bevis på at Islam kun er en maktsøkende facist-religion som skal gi de øverste lederne gode kår mens resten er undersåtter.

Lenke til kommentar

 

Er det rart folk ser stygt på Islam når deres ''ledere'' går åpenlyst ut på tv og sier sharia skal innføres.. ?

Sharia-domstoler er allerede innført i UK, ikke fått det med deg? Siden 2008 er det etablert i minst 7-8 store byer (helt etter regler i engelsk lovverk, og de kan kun ta seg av sivilrettslige disputter)

 

Har du i heletatt satt deg inn i fakta? :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@bertie

 

Beklager at innlegget blir kort, er på vei av toget.

 

Problemet, og grunnen til at noen ser muslimer som ekstremister er pga. folk som lederen av Islam4UK, som åpenlyst sier at sharia-islam burde innføres i UK.

 

Er det rart folk ser stygt på Islam når deres ''ledere'' går åpenlyst ut på tv og sier sharia skal innføres.. ?

Dette er en leder med liten følgeskare...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@bertie

 

Beklager at innlegget blir kort, er på vei av toget.

 

Problemet, og grunnen til at noen ser muslimer som ekstremister er pga. folk som lederen av Islam4UK, som åpenlyst sier at sharia-islam burde innføres i UK.

 

Er det rart folk ser stygt på Islam når deres ''ledere'' går åpenlyst ut på tv og sier sharia skal innføres.. ?

Det er bare snakk om en minoritet i samfunnet. De er farlige. Men de har ingen sjanse til å kuppe regjeringen. Men nå for tiden er jeg mest redd for høyreekstreme grupper. disse er akkurat det samme som de ekstreme fundamentalistiske muslimene.. Breivik var en kristen fundamentalist, som var medlem av FrP og som virkelig HATET oss sosialister på grunn av at vi baserer oss på menneskerettighetene, i stedet for religiøse verdier, og som hevder at venstresiden av den grunnen, og kanskje også andre grunner, at sosialister og muslimer burde drepes koste hva det koste vil... Det værste terror-anslaget i Norge, ble ikke begått av noen muslim, men en norsk, kristen fundamentalist og høyreekstrem politisk.... Et tankekors dette, vel? Det er like mange syke mennesker blandt muslimene som det er syke blant oss selv, og kristne. Eneste religionen som er anti-vold, er buddhisme. Der er ekstremisme en sjeldenhet (om ikke fraværende)

 

Konklusjon: Gale folk finnes over alt, både i kristenheten, og muslimheten og så videre... De er de små gruppene, som er farligst ikke maioriteten av befolkningen. De aller færreste vil drepe for Allah, dersom ikke statslederen vil det, og blir truet med å bli halshugget dersom de ikke gjør det. :) De gjør ikke det selv om det står i koranen...

Lenke til kommentar

Jeg er mer skremt over at 3.8 mill nordmenn er medlem av statskirka.

Jeg er skremt av folk som ønsker å ødelegge den kristne kulturarven vår med å masseimportere muslimer og gjøre oss til slaver under sharialover og alt det som verre er....

Jeg oppfatter at det er mange som ser det slik!

Men her tror jeg du burde undersøke det litt nærmere.

=)

 

Muslimer vil ikke være noen trussel. turbonello sa det fint øverst... visste du foresten at Breivik er multikulturell?

Bare se her:

http://www.dagbladet.no/2011/08/04/kultur/debatt/debattinnlegg/breivik/multikulturalisme/17551343/

Endret av Empedokles
Lenke til kommentar

Den Kristne kulturarv står i fare? Det er ihvertfall ikke Islamisering som fører til det. Det klarer vi helt fint selv!

 

Legger også merke til at muslimer er de som opplever størt frafall fra religion... Du vil alltid ha en hard ignorant gruppe i begge disse leirene tror jeg, der folk, gjerne unge, har blitt hjernevasket både av seg selv og andre til å tro det de tror og som jeg sa, siden de er unge er verden fremdeles litt barnslig sort/hvit. At kristne/muslimer er med er ingen overraskelse, for de aller fleste religiøse ser på verden med et sort/hvitt filter (samme som godt og ondt, der det gode og moral og etikk er gudegitt.. Alt for mange religiøse løper rundt og tror at det ikke kan eksistere godhet uten å måtte tro på påstander i en eller annen bibel merkelig nok og foretrekker å fortsette å se sort/hvitt på det for å ikke se at gode ting fint kan gjøres av folk som ikke tror på påstandene i disse bøkene....)

 

Islamisering kan vi bøte på, men ikke ved å møte folk med med hat og mistenksomhet. Vi må integrere de som kommer hit og ikke la dem få klumpe seg sammen på små geografiske områder der ignoranse i form av tro tar overtaket, ofte styrt av "impoterte" imamer (eller radikale pastorer/prester eller whatnot de kaller seg i disse små og sinte bibeltro menighetene bortover...)

 

Ignoransen her i landet blomstrer bare så det er sagt, du har haugevis med folk som ikke bryr seg om annet enn neste dag og lettvindte løsninger og de er ofte i disse leirene som nevnt over...

 

Muslimer er noe slikt som 2% av befolkningen her i landet og er det virkelig noen som frykter at disse skal "ta" over butikken her i landet? Det ville jo vært en smal sak å røke de ut hvis de gikk til et sånt "angrep", så nei, det tror jeg ikke på. De fleste av disse muslimske "brorskap" som nevnes å være ute etter et verdens omspennende kalifat er og blir skremsels propaganda, for seg den mest ignorante bonde i pakistan SER selv hva radikal islamisme gjør med landet de bor i og med menneskene rundt dem og før eller senere vil de stå opp mot disse rabiate religiøse som tror de kan brøyte seg frem og tre guden deres nedover ørene på alle de finner.

 

En annen sak som islam opplever er splittelse. De er ikke enige seg i mellom engang og flyr like gjerne i tottene på hverandre som de gjør mot andre, så det kalifatet er dømt til å mislykkes før de i det hele tatt har kommet i gang med det, ignorante som de er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er mer skremt over at 3.8 mill nordmenn er medlem av statskirka.

Jeg er skremt av folk som ønsker å ødelegge den kristne kulturarven vår med å masseimportere muslimer og gjøre oss til slaver under sharialover og alt det som verre er....

 

hvilken kristne kultur arv er det du babler om her? så vidt jeg vet har vi her i norge vert hedninger i all tid helt til kristendommen ble tvunget med sverd svette blod og tårer over hodenee på oss.... der har du den elskede kristendommen din....

er vel bare mulla krekar å 2 andre idioter her i norge som ønsker det du sier.... men trangsynthet er greit det! slå alle over en kam du!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Islam er en maktsyk kultur som burde vært utryddet for lengst siden. Spør du meg skulle religion medført livstid for alle som åpent gikk ut med det med tanke på all ellendigheten det medfører.

 

Ser litt på ELD, "English Defence League" her. Må si meg mektig enig i budskapet de forsøker å formilde. Tar man utgangspunkt i England kan man vel trygt si at Islam er en trussel dersom man lar opptoget av islam fortsette i den vestlige verden.

Jeg er helt enig i dette. Jeg har innsett for lenge siden at EDL og NDL gjengir virkeligheten, og at folk flest ikke forstår den virkeligheten som islam bærer preg av.

Muslimer består av: Voldtektsforbrytere, narkotikasmuglere og narkotikaselgere, avgudsdyrkere (gjelder forsåvidt dem alle), det er menn som driver med menn, og det er terrorister som ønsker å utrydde de kristne, og de kristne verdiene.

 

Gruppen Islam4UK sier åpenlyst at de mener Koranens lover og skrifter samt Sharia-lovene er noe som direkte burde overligge det britiske folket.

Ja, og disse gjenspeiler absolutt alle muslimer. Alt det høyreekstreme grupper skriver på nettsidene sine er 100% sant. Alle andre mangler innsikt i denne sannheten som disse gruppene formidler. Det er veldig mange her på nettet som har forstått det. Og det er jeg veldig glad for. Veldig mange begynner i denne tiden å reise seg opp mot den muslimske fare.

 

Det største beviset på at personer av høyere rang i Islam er maktkåte facsister som ikke takler demokratiets grunnpillarer om ÅPENHET, LIKEVERD og YTRINGSFRIHET . Hovedspørsmålet mitt utifra dette er hvorfor man skal la dette fakkeltoget av brennende hat mot den vestlige kulturen og de demokratiske normene man har blitt så glad i skal fortsette når det tilsynelatende kun fører med seg maktkåte islamister som møtes med åpne armer og får bokstavelig talt alt de peker på (Moskeer, egne koranskoler osv) og likevel er frekke nok til å kreve HELE FORDØMTE MAKTEN I EN NASJONALSTAT med dype demokratiske og kulturelle røtter.

Ja, de kommer til å knuse alt det vi står for... De kommer til å bryte ned samfunnet, og skape et muslimsk felleskap. Alle som ikke bekjenner seg til islam, kommer til å bli halshugget.... Det finnes jo ikke noen muslimer som kan sies å være liberale, de bare sjuler sitt sanne jeg inntil de får ordre fra lederne sine i midtøsten...

 

Jeg ser at du er en mann som forstår dette veldig godt...

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=ou5VqahOX_k

 

Her sier en kjent skikkelse i Islam4UK direkte at han mener Sharia-lovene er de som burde dominere den britiske staten og at de tydeligvis vil ha godt av hans undertrykkende, henrettende og facsistiske religion. Toppskikkelsene i islam med de største religiøse tilknyttningene er med andre ord ikke interessert i noe annet enn å kneble og dytte ned folket, mens de selv koser seg og tar av det de vil når de vil.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_4u5o8gz55M&feature=related

Alle muslimer kommer til å stå oppreist for denne lederen, og ingen vil ha noen betenkligheter. De ble jo født som noen roboter som ikke kan tenke selv. Ingen av dem kan tenke selv, og blir fra barndommen av lært opp til å følge diktatorers befalninger fra utlandet. Fedrene deres lærer dem altså opp til å høre på ekstrem-islamister senere i livet, og på den måten dyrke ondskapen.

 

 

whaaat kødder du her eller er du ........... serriøst.... mista haka nå når jeg så dette inlegget.. håper da virkelig det var ironi......

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@bertie

 

Beklager at innlegget blir kort, er på vei av toget.

 

Problemet, og grunnen til at noen ser muslimer som ekstremister er pga. folk som lederen av Islam4UK, som åpenlyst sier at sharia-islam burde innføres i UK.

 

Er det rart folk ser stygt på Islam når deres ''ledere'' går åpenlyst ut på tv og sier sharia skal innføres.. ?

 

Hvem i alle dager er det som sier de er ledere????? er anders b b en leder for kristene? han vil jo drepe så mange som mulig da antar jeg at du også vil det! dermed er du en terrorist! Du og DIN familie!

 

ikke kom her å kall de idiotene som er ekstreme for ledere bare forde de er på tv å prater skit!!! det er jo helt på jordet den tankegangen der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er skremt av folk som ønsker å ødelegge den kristne kulturarven

Egentlig lurt på hva folk mener med det.

 

Hva er den kristene kulturarven, er det f.eks. homofile prester og kvinnelige prester?

Det har jeg selv lurt på. Hva den er for noe. Det finnes ikke noe leksikon eller noe sånt der hvor dette beskrives?

 

Da jeg søkte på google, fant jeg ikke noen definisjon, men jeg fant dette i aftenposten:

 

Kristendom og kulturarv

Uten kjennskap til den kristne kulturarven blir vi historiske analfabeter. Spørsmålet er hva det bør bety for utformingen av KRL-faget.

 

Det begynner med dette:

I hele vinter har Aftenbladet trykt leserinnlegg fra rogalendinger som frykter omleggingen av KRL-faget. Vi må ikke frata fremtidige generasjoner kjennskapen til den kristne kulturarven, heter det. Og det er jo helt sant. Den kristne kulturarven er innvevd i historien, litteraturen, kunsten og filosofien. Den kan vi ikke gi slipp på. Men det er det heller ingen som har bedt oss om.

 

Det er altså KRL-faget i skolen som vidreformidler kristene verdier? Nå som dette faget er avskaffet, vil ikke da denne arven bli ført videre? I så fall sier det bare meg en ting. Den kristne kulturarven, er en trosarv, at man overtar troen til sine forfedre, og at dette er rett uansett om innholdet viser seg å være feil i senere tider. Er jeg inne på noe eller surrer jeg fælt nå?

 

her er kilden:

http://www.aftenbladet.no/debatt/article610725.ece

Endret av Empedokles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja

Islam er ikke bare en religion, men et levesett.

Kristendommen er ikke bare en religion, men et levesett.

Buddhisme er ikke bare en religion, men et levesett.

(...) Nesten alle verdens religioner er ikke bare religioner men et levesett.

 

De fleste religioner har jo oppskriften på hvordan du skal leve ditt liv, og er fylt med regler, eller oppfordringer. I skriftreligioner som påstår at en en Gud har er inspirator for lovene, i disse religioner vil reglementet for hvordan du skal leve være påbud, og ikke oppfordringer, slik som for eksempel man stort sett finner i buddhisme.

 

Problemet vårt er at vi er et land som har en statsreligion. Vi blir derfor nødt til å "akseptere" andre religioner, og tilpasse samfunnet etter dem.

Det er kanskje et problem med en statsreligion. Det jeg mener er at man favoriserer en religion, og setter en religion over en annen religion - at dette er et moralsk onde - i et sekulært samfunn. Hva er det vi forresten tilpasser oss når det gjelder andre religioner? At de får lov til å bygge templer etc? At de får lov til å benytte klesplagg slik de selv ønsker å bruke det?

Hva er problemet med dette?

 

La oss bli kvitt statskirken, så kan vi behandle andre religioner som det de er - overtro.

 

Da trenger vi ikke lengre ta hensyn til de forskjellig religioners særegenheter, men kan sette regler som tjener samfunet på beste måte.

På tide at religioner mister sin overdrevne respekt!

Ja. Vel. og da er man nødt til å velge venstresiden i politikken. FrP og Demokratene, og KrF, og Høyre, står får det motsatte. Demokratene vil til og med innføre KRL-faget i skolen igjen... Dette er ikke noen god løsning.

Lenke til kommentar

De som som utpeker islam som den største "trussel mot kristene kulturverdier" kan jo aldri svare på hvilke verdier det gjelder, når de blir stillt mot veggen. Ergo er det lett å mistenke at det bare er et retorisk grep som benyttes i den sedvanlige innvandringsdebatten.

 

Realiteten er vel heller motsatt, -islam i Norge er på mange måter mer i pakt med tradisjonel konservativ kristen-tenking, enn liberale (eksprimenter) verdier som er trykt på kirke & menigheter med "knyttneve"

 

Er abort kristen kulturverdi? Homofile prester? Homofile ekteskap velsignet av kirken? osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja

Islam er ikke bare en religion, men et levesett.

Kristendommen er ikke bare en religion, men et levesett.

Buddhisme er ikke bare en religion, men et levesett.

(...) Nesten alle verdens religioner er ikke bare religioner men et levesett.

 

De fleste religioner har jo oppskriften på hvordan du skal leve ditt liv, og er fylt med regler, eller oppfordringer. I skriftreligioner som påstår at en en Gud har er inspirator for lovene, i disse religioner vil reglementet for hvordan du skal leve være påbud, og ikke oppfordringer, slik som for eksempel man stort sett finner i buddhisme.

Ok, jeg var litt upresis.

Jeg er enig med deg, men vil likevel påstå at Islam griper mer om seg enn andre religioner.

Islam stikker dypere inn i styresettet og livstilen til de som følger dette kontra andre religioner.

Problemet vårt er at vi er et land som har en statsreligion. Vi blir derfor nødt til å "akseptere" andre religioner, og tilpasse samfunnet etter dem.

Det er kanskje et problem med en statsreligion. Det jeg mener er at man favoriserer en religion, og setter en religion over en annen religion - at dette er et moralsk onde - i et sekulært samfunn. Hva er det vi forresten tilpasser oss når det gjelder andre religioner? At de får lov til å bygge templer etc? At de får lov til å benytte klesplagg slik de selv ønsker å bruke det?

Hva er problemet med dette?

Problemet er at vi som et kristent land "aksepterer" at religioner er noe annet enn fantasi.

Vi aksepterer dermed at de har andre regler og skikker enn oss, også når disse går på tvers av våre regler og skikker.

Vi støtter også andre trossamfunn økonomisk.

Hadde vi derimot avskaffet statsreligion, hadde vi stått mye friere til å definer regler som går på tvers av religioner, og som bryter med noen av de idiotiske reglene enkelte religioner har.

La oss bli kvitt statskirken, så kan vi behandle andre religioner som det de er - overtro.

 

Da trenger vi ikke lengre ta hensyn til de forskjellig religioners særegenheter, men kan sette regler som tjener samfunet på beste måte.

På tide at religioner mister sin overdrevne respekt!

Ja. Vel. og da er man nødt til å velge venstresiden i politikken. FrP og Demokratene, og KrF, og Høyre, står får det motsatte. Demokratene vil til og med innføre KRL-faget i skolen igjen... Dette er ikke noen god løsning.

Da har du vel allerede plassert meg på rett side i politikken ja :)

Men uansett så vil jeg si at religion og politikk ikke hører sammen.

Religion er ikke bevist å være noe mer enn fantasi, så hvorfor skal det da være med å styre landet for de som ikke tror på det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som som utpeker islam som den største "trussel mot kristene kulturverdier" kan jo aldri svare på hvilke verdier det gjelder, når de blir stillt mot veggen. Ergo er det lett å mistenke at det bare er et retorisk grep som benyttes i den sedvanlige innvandringsdebatten.

 

Realiteten er vel heller motsatt, -islam i Norge er på mange måter mer i pakt med tradisjonel konservativ kristen-tenking, enn liberale (eksprimenter) verdier som er trykt på kirke & menigheter med "knyttneve"

 

Er abort kristen kulturverdi? Homofile prester? Homofile ekteskap velsignet av kirken? osv.

Nei. Dette er sekulære, humanistiske ideer, først og fremst, som nå i dagens samfunn gjenspeiler våre verdier som åpenhet, toleranse, humanitet og demokrati.

 

Kristendommen baserer seg på en bok som står for det stikk motsatte. Boken lærer at det er feil, eller umoralsk at "menn har omgang med menn". Det står ikke noe konkret om abort i bibelen heller. Det står ingen ting om demokrati. Paulus sier bare at man skal underkaste seg det lederskapet som måtte finnes i et samfunn, hva det enn måtte være. Likestilling er også fraværende. Mannen er kvinnens hode, slik kristus er mannens hode. Det sier seg selv at dette ikke er likestilling. Det står at kvinnen er skapt etter mannen, og det begrunnes med at mannen var alene og trengte en hjelper. Det står også at "mannen ikke ble skapt for kvinnens skyld, men at kvinnen ble skapt for mannens skyld". Det står vel noe der også om at kvinner ikke skal tale i forsamlinger. Det betyr at bibelen forbyr kvinnelige prester, da kvinner ikke kan tale i kirken, som da er offentlig. Det man ser i dag, er at den norske kirke, bryter med det som står i det nye testamentet, og tilpasser kristendommen etter hva de syntes er best, og i tråd med vestlige sekulære verdier. Ikke kristne....

Endret av Empedokles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja

Islam er ikke bare en religion, men et levesett.

Kristendommen er ikke bare en religion, men et levesett.

Buddhisme er ikke bare en religion, men et levesett.

(...) Nesten alle verdens religioner er ikke bare religioner men et levesett.

 

De fleste religioner har jo oppskriften på hvordan du skal leve ditt liv, og er fylt med regler, eller oppfordringer. I skriftreligioner som påstår at en en Gud har er inspirator for lovene, i disse religioner vil reglementet for hvordan du skal leve være påbud, og ikke oppfordringer, slik som for eksempel man stort sett finner i buddhisme.

Ok, jeg var litt upresis.

Jeg er enig med deg, men vil likevel påstå at Islam griper mer om seg enn andre religioner.

Islam stikker dypere inn i styresettet og livstilen til de som følger dette kontra andre religioner.

 

Vel, det er vel kanskje fordi denne religionen er mer tilsyne i land som ikke er like opplyst som vårt eget? Og at denne religionen har mer innflytelse på politikken i disse ikke-vestlige landene?

 

Jeg tror dette har mer med det at de ikke er vant til så mye annet enda. At de ikke har kommet så langt i utviklinga som det vi har.

Jeg tror at religioner generelt, spessielt jødedom og kristendom, var av det samme kaliberet før i tiden. Før alle reformasjonene og så videre...

 

Man kan jo se dette på for eksempel katolisismen. Der har man én diktator, nemmelig Paven. Paven er en diktator og katolisismen er ikke annet enn et hirarki etter eldgammel form. Paven er på en måte Keiseren, - en moderne form for Keiser.

 

Katolisismen er gjennomsyret med påbud og forbud og det du sier ellers om islam. Jeg vil påstå at den er enten like ille, eller til og med verre. I alle fall har den vært veldig fæl.. Den var nådeløs når de forfulgte de vanntro... Det de har gjort nå i den siste tiden er bare å gå litt mer forsiktig frem for å ikke tape alt for mye troverdighet blant de troende. Altså er populariteten viktigst for dem.

 

Problemet vårt er at vi er et land som har en statsreligion. Vi blir derfor nødt til å "akseptere" andre religioner, og tilpasse samfunnet etter dem.

Det er kanskje et problem med en statsreligion. Det jeg mener er at man favoriserer en religion, og setter en religion over en annen religion - at dette er et moralsk onde - i et sekulært samfunn. Hva er det vi forresten tilpasser oss når det gjelder andre religioner? At de får lov til å bygge templer etc? At de får lov til å benytte klesplagg slik de selv ønsker å bruke det?

Hva er problemet med dette?

Problemet er at vi som et kristent land "aksepterer" at religioner er noe annet enn fantasi.

Vi kan ikke gå i den retningen av at vi slutter å "akseptere" at mennesker har tro. Da går vi mot det diktaturet vi ikke ønsker. Da må vi innskrenke ytrings- og trosfrihet. Og det er i alle fall ikke bra. Vi må likestille religionene, og staten må ikke sette en religion over en annen. Den må være livssyns-nøytral. Samtidig kan vi ikke nekte partier med et religiøst aspekt, slik som FrP, Demokratene, KrF, Høyre, og sånt i å få ytre seg. Men det vi kan gjøre for å gjøre religion mindre politisk sett, er å velge å stemme på andre partier enn disse partiene som inneholder et religiøst fundament, og religiøse ideer etc...

 

Vi aksepterer dermed at de har andre regler og skikker enn oss, også når disse går på tvers av våre regler og skikker.

Vi støtter også andre trossamfunn økonomisk.

De må følge loven, de kan ikke bryte den. De kan selvsagt ha flere interne regler, innad i religionen, som ikke andre trenger å følge. Men jeg tror at det med tid og stunder vil vannes ut, ettersom man blir påvirket...

 

 

Hadde vi derimot avskaffet statsreligion, hadde vi stått mye friere til å definer regler som går på tvers av religioner, og som bryter med noen av de idiotiske reglene enkelte religioner har.

Ja, jeg er enig i å avskaffe statsreligionen. Det er det også veldig mange kristne som er enig i....

 

La oss bli kvitt statskirken, så kan vi behandle andre religioner som det de er - overtro.

 

Da trenger vi ikke lengre ta hensyn til de forskjellig religioners særegenheter, men kan sette regler som tjener samfunet på beste måte.

På tide at religioner mister sin overdrevne respekt!

Ja. Vel. og da er man nødt til å velge venstresiden i politikken. FrP og Demokratene, og KrF, og Høyre, står får det motsatte. Demokratene vil til og med innføre KRL-faget i skolen igjen... Dette er ikke noen god løsning.

Da har du vel allerede plassert meg på rett side i politikken ja :)

Men uansett så vil jeg si at religion og politikk ikke hører sammen.

Religion er ikke bevist å være noe mer enn fantasi, så hvorfor skal det da være med å styre landet for de som ikke tror på det?

Hehe. :)

Religion og politikk .... Religion er jo egentlig en form for politikk. Er det ikke? Er det ikke tro blandet med politikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det man ser i dag, er at den norske kirke, bryter med det som står i det nye testamentet, og tilpasser kristendommen etter hva de syntes er best, og i tråd med vestlige sekulære verdier. Ikke kristne....

ja, derfor burde man slutte å omtale det "kristene verdier"

 

Og ang. at kvinner skal tie i forsamlingen, nei til kvinnelige prester osv. så ser jeg ikke noe problem om noen håndhever det. Kvinner har nok av andre arenaer enn kirken.

 

Dette sier jeg ikke fordi jeg nødvendigvis har det synet, men utifra at de som styrer religionen bør vel holde den mest mulig inntakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...