Gå til innhold

Er islamisering av Norgen en reel trussel mot vår kultur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det man ser i dag, er at den norske kirke, bryter med det som står i det nye testamentet, og tilpasser kristendommen etter hva de syntes er best, og i tråd med vestlige sekulære verdier. Ikke kristne....

ja, derfor burde man slutte å omtale det "kristene verdier"

Som sagt aner jeg virkelig ikke hva "kristne verdier er" ...

Jeg har ikke funnet en god beskrivelse av dette, noe steder.

Hva i all verden er kristne verdier? Det må uansett inneholde verdier som at homofile handlinger er syndige. Dette mener mange kristne er rett og riktig, de mener faktisk at homoseksualitet er et umoralsk onde. Dette er deres verdier. Kristne verdier er også troen på Jesus. Tror man ikke på Jesus så er man med på å vanne ut kristne verdier... Dette er definisjonen på kristen: se lenke og dette er verdier: se lenke

 

Setter man i sammen disse, så ser man hva kristne verdier faktisk er... Det er ikke de verdiene som vi ser mest av i vårt samfunn. Ergo er ikke vårt samfunn tuftet på kristne verdier. Vårt samfunn er tuftet på sekulære, humanistiske verdier... Disse står i et motsetningsforhold til kristne eller andre religiøse verdier.

 

Og ang. at kvinner skal tie i forsamlingen, nei til kvinnelige prester osv. så ser jeg ikke noe problem om noen håndhever det. Kvinner har nok av andre arenaer enn kirken.

 

Dette sier jeg ikke fordi jeg nødvendigvis har det synet, men utifra at de som styrer religionen bør vel holde den mest mulig inntakt.

Ja. :) Vel... Men nå kan de få gjøre akkurat som de vil.. Jo mer de gjør dette, jo mer viser de selv at det som står i bibelen faller på sin egen urimelighet. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Religion og politikk .... Religion er jo egentlig en form for politikk. Er det ikke? Er det ikke tro blandet med politikk?

Jo nettopp, tro blandet med politikk :)

Kanskje mer korrekt å si at vi må få (over)tro vekk fra politikk.

Selvsagt! :)

Velg SV eller noe sånt... Jo lenger til venstre, desto mindre religion ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir bare tull å skjule seg bak "Kristne verdier". Fremmedfrykt er det mange lider av. Det hjelper ikke å pakke det inn i fine ord og uttrykk. Dere som mener at Islam er en "trussel" mot oss er bare livredde for andre kulturer. Shame on you.

Glittering Generalities:

Glittering generalities was one of the seven main propaganda techniques identified by the Institute for Propaganda Analysis in 1938. It also occurs very often in politics and political propaganda. Glittering generalities are words that have different positive meaning for individual subjects, but are linked to highly valued concepts. When these words are used, they demand approval without thinking, simply because such an important concept is involved. For example, when a person is asked to do something in "defense of democracy" they are more likely to agree. The concept of democracy has a positive connotation to them because it is linked to a concept that they value. Words often used as glittering generalities are honor, glory, love of country, and especially in the United States, freedom. When coming across with glittering generalities, we should especially consider the merits of the idea itself when separated from specific words. kilde: http://library.thinkquest.org/C0111500/proptech.htm

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@bertie

 

Beklager at innlegget blir kort, er på vei av toget.

 

Problemet, og grunnen til at noen ser muslimer som ekstremister er pga. folk som lederen av Islam4UK, som åpenlyst sier at sharia-islam burde innføres i UK.

 

Er det rart folk ser stygt på Islam når deres ''ledere'' går åpenlyst ut på tv og sier sharia skal innføres.. ?

 

Hvem i alle dager er det som sier de er ledere????? er anders b b en leder for kristene? han vil jo drepe så mange som mulig da antar jeg at du også vil det! dermed er du en terrorist! Du og DIN familie!

 

ikke kom her å kall de idiotene som er ekstreme for ledere bare forde de er på tv å prater skit!!! det er jo helt på jordet den tankegangen der!

 

Du må gjerne distansere moderate og ekstreme muslimer, men i så fall vil jeg utfordre deg til å finne en metastudie e.l. som kan konkludere med at de ekstreme tolker sine hellige tekster feil i forhold til innholdet i koranen, hadith og siraene.

 

Problemet, din sau (baran), er at mens det i religioner som jainismen er i direkte konflikt med religionen å skade et annet levende vesen, så er koranen mye mer ambivalent på dette punktet, og hadithene beskriver regelrett slakting av vantro i flere tilfeller.

 

Så du må gjerne tro hva pokker du vil basert på foredrag fra muslimske moderate som nesten på koldtbord vis plukker ut setninger og suraer tilpasset et moderat livssyn som verdsetter toleranse og menneskeverd, men i forhold til de hellige skriftene og en god del islamske religiøse ledere, så kan du umulig på rasjonelt vis komme til denne konklusjonen -- om du er uenig, vis meg en eneste metastudie som viser noe annet.

Lenke til kommentar

Godt å se at det finnes over 6 mrd unike mennesker på jorda, men at 2 mrd velger åkalle seg det samme basert på en personlig tro, når de i utgangspunktet har minimalt til felles.

 

Hver gang en ekstrem høyrevridd mening eller handling kommer frem, tar gjennomsnittspersonen som en kan finne i samme gruppe avstand fra meningen eller handlingen (Se Fjordmann og Breivik). Dersom en muslim gjør en ekstrem handling så hører jeg ikke folk som hører inn i samme gruppe ta avstand, men heller blåse det bort med "meh, de er ikke ekte muslimer" eller noe slikt. En hevelse over, istedet for en fraskrivelse.

 

Det er ikke "islamisering" jeg er redd for. jeg er mer redd for en radikal endring i lover og levesett som gjør at jeg må forandre min livstil radikalt for å ikke bli utfryst av samfunnet. En liten frykt er også at personer, eller en del av samfunnet som får til dette har in bakgrunn for meninger i islam og koranen. Sharia for eksempel.

 

Jeg har møtt mange hyggelige hinduer, muslimer osv osv, men det at de er hyggelige er ikke fordi de er muslimer, men mennesker generelt er hyggelige. Så har vi andre siden, at en forsvarer en uetisk (iforhold til samfunnet en lever i) handling med bakgrunn for en ca 2000 år gammel tekst. Forkastelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@soulless anbefaler deg å ta en titt på gamle testament om du vil finne tekster de færreste kristne vil stille seg bak.

 

Ikke at jeg på noen måte vil fremheve kristendom som et moralsk eksempel til etterfølgelse (jeg mener det motsatte), men jeg vil likevel si at vi som samfunn vil være tjent med å gjøre forskjell på religioner. Eksempelvis kan man jo nevne Jainismen, som jo mer ekstrem den blir, blir desto mindre problem for resten av samfunnet, kontra bibelsk satanisme eller lignende kulter som driver menneskeofring.

 

På samme måte gir det mening å differensiere mellom islam og kristendom, ikke fordi kristendom gir deg en god moral, men mer fordi det er det minste ondet av disse.

 

Begrunnelsen for dette er flerfoldig, men i all hovedsak så kan man si at det kristne hierarkiet, med en pave på toppen, har mer rom for å være dynamisk i forhold til "tidsånden" enn det islamske desentraliserte hierarkiet. Islam har ingen måte å gjennomgå reformer slik det er bygget opp, da de diverse troende ikke tilhører noe globalt nettverk med et styrende organ utover tekstene de forholder seg til (og Allah).

 

Islam kan selvsagt endres over tid, men i forhold til det kristne hierarkiet, er islam dårligere skikket til å omfavne sekulære, humanistiske idealer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med Kristendom praktisert i dag opp mot Islam praktisert i dag, så er Kristendommens praksis klart best.

 

Men innholdet i helligbøkene og de mer ekstreme sidene har jeg ikke sett store forskjeller på ennå. Muhammeds 2 sider går noenlunde opp mot Gud og Jesus i Bibelen, mens selv den snille Jesus sier at vi skal underkaste oss den mørke Gud, at vi må gi opp familien og alt vi eier for å tjene, osv.

 

Slik jeg ser det så er den beste religionen i praksis den som er svakest i praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta vare på det som er verd å ta vare på. Forkast det som ikke er verd å ta vare på.

 

Alle ting har positive og negative sider. Vi velger selv hva vi vil beholde og hva vi ikke vil beholde.

 

Kristendom og islam er på en måte "tankegift". Det forgifter tankene til de som er lett påvirkelige. Bibelen og Koranen, er manipulerende. Forfatterne har brukt mange skitne triks for å omvende leseren. Selv om baktanken kan ha vært god, har de skrevet mye dårlig også, som ikke tåler dagens moderne lys.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Ta vare på det som er verd å ta vare på. Forkast det som ikke er verd å ta vare på.

 

Det avhenger av at du føler deg veldig lite bundet til det eksisterende innholdet, og kan velge ut det du liker, istedenfor å måtte følge det fordi det er det det er.

 

Et litt sært men tilsynelatende vanlig mellomstadie er å late som om det du ikke liker (evt. det som er svært upopulært) ikke er ment som det står, eller er ment for andre, og så overbevise seg selv om at alt det andre er viktig fordi det er det det er.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

@bertie

 

Beklager at innlegget blir kort, er på vei av toget.

 

Problemet, og grunnen til at noen ser muslimer som ekstremister er pga. folk som lederen av Islam4UK, som åpenlyst sier at sharia-islam burde innføres i UK.

 

Er det rart folk ser stygt på Islam når deres ''ledere'' går åpenlyst ut på tv og sier sharia skal innføres.. ?

 

Hvem i alle dager er det som sier de er ledere????? er anders b b en leder for kristene? han vil jo drepe så mange som mulig da antar jeg at du også vil det! dermed er du en terrorist! Du og DIN familie!

 

ikke kom her å kall de idiotene som er ekstreme for ledere bare forde de er på tv å prater skit!!! det er jo helt på jordet den tankegangen der!

 

Du må gjerne distansere moderate og ekstreme muslimer, men i så fall vil jeg utfordre deg til å finne en metastudie e.l. som kan konkludere med at de ekstreme tolker sine hellige tekster feil i forhold til innholdet i koranen, hadith og siraene.

 

Problemet, din sau (baran), er at mens det i religioner som jainismen er i direkte konflikt med religionen å skade et annet levende vesen, så er koranen mye mer ambivalent på dette punktet, og hadithene beskriver regelrett slakting av vantro i flere tilfeller.

 

Så du må gjerne tro hva pokker du vil basert på foredrag fra muslimske moderate som nesten på koldtbord vis plukker ut setninger og suraer tilpasset et moderat livssyn som verdsetter toleranse og menneskeverd, men i forhold til de hellige skriftene og en god del islamske religiøse ledere, så kan du umulig på rasjonelt vis komme til denne konklusjonen -- om du er uenig, vis meg en eneste metastudie som viser noe annet.

 

wow tankegangen din skremmer meg! rett og slett! tror du at av så mange milliarder muslimer at mer enn en promille virkelig tenker som dette? ser for meg min bestemor strappe seg meg dynamitt å spre seg utover liksom..... det du absolutt ikke ikke skjønner i dette her er at 95% av muslimer er vanlige arbeidende mennesker med bestemor/far tanter onkler etc tror du virkelig alle disse menneskene tenker som dette? om så hadde vert realitet så hadde dem fett kunne gjort no med dette om du virkelig tenker deg om hvilke mennesker er det flest av i verden? ser du tegninga? skal tegne vidre jeg! grunnen til at hver gang du ser en fjomp på tv som regel samme personen om og om igjen i en 10 års periode er at ja akkurat aom andre steder så er det noen få av alle som tenker slik....... KKK driver stort enda.. er alle kristne KKK? de er jo kristne! kan jeg da anta at alle er som dem? ok da sier vi det slik! alle kristne er KKK medlemmere å brenner kors å misshandler afrikanere å holder slaver i stor stil! flott å se at alle har glemt slavene som også fantes her i europa! jeg kan vri dette lang om du vil!

 

MEN!

 

som den fornuftigee ateist jeg er så klarer jeg å spare meg for å kalle deg eller dine for slikt! kansje ta en titt i seg selv nå å skjønne at alle er indevider å faktisk har noe vett selv å ikke tenker på denne måten!

Lenke til kommentar
Velg SV eller noe sånt... Jo lenger til venstre, desto mindre religion ;)

 

Nå, ja. Det er mye ideologi på den kanten, mange dogmer, og like mye tro på at man er i besittelse av sannheten som i noen annen religion. I praksis har jeg store problemer med å skille ideologi fra religion.

Lenke til kommentar

Det foregår ingen snik-islamisering. Islam er like totalitær som kristendommen er totalitær.

Selv var jeg i Kairo, og der har man bygget en Kirke og en Moské ved siden av hverandre...

 

Jeg var også inne i en av Kairos største Moskeer. Fantastisk flott bygg. =)

 

....Når det kommer til kristendommen og jødedommen, så vil ikke islam være noen større trussel, ved mindre noen ønsker å bruke vold for å tvinge den på oss... Men de fleste muslimer tenker ikke slik... De fleste muslimer er som alle andre mennesker... De er som kristne som forsøker å presse fornuft ut fra deres hellige skrifter. De er som kristne som forsøker med retorikk og overtalelse, å overtale oss...

Dette vil være utfordrende. Det vil være noe vi trenger for å utvikle oss videre...

 

Kulturen blir mer mangfoldig. Den blir ikke monoton og ensrettet ideologisk...

 

Vår "kultur" er også en kultur som er utviklet over tid. Og når man snakker om "den kristne kulturarven" så er dette en arv som kommer fra midtøsten, på samme måte som islam og jødedommen kommer derifra... Det er ingen reel trussel.

 

Når vi overdriver og blir paranoide, så er det dette som er farlig! Når vi frykter, så er er det frykten som er farlig. Frykt er farlig. Fremmedfrykt er farlig. Det skaper ingen fremgang, men tilbakegang..

Man unngår, i stedet for å imøtekomme... Det er farlig. Vi må forstå oss på hverandre og forstå hverandres måte å tenke på, og bøye oss for hverandre, og akseptere at vi er forskjellige... Enten det ellers så kan vi tenke at: Vi er faktisk ikke så ulike... Det er ikke så stor forskjell på oss.... Vi har felles opphav. Felles forfedere dersom en går langt nok tilbake... Tenker man naturvitenskapelig så har vi samme forfedre. Tenker man ut fra et et kristent, islamsk, jødisk, livssyn, så har man også samme forfedre... :)

 

Det er ikke noe stress; ALT er hva VI gjør det til selv!

 

Angående den kirken i Kairo, så er det interessant å se hva den bringer med seg:

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13331628

 

Det lukter ikke akkurat blomster av slikt.

 

 

 

Du hevder muslimer er religiøse som andre religiøse, og leker at Islam ikke innebærer mer totalitære verdier og kulturell struktur enn f.eks kristendommen. Vi trenger da ikke gjøre veldig mye mer enn å google "islam" for å få bekreftet at dette er feil. Kristendommen brenner strengt tatt ikke flagg fordi noen tegner Jesus i en parodisk form. I Pakistan gikk de totalt berserk etter at Danmark tok del i karikaturtegningene i 2005, og bare det viser kulturelle forskjeller som er så drastisk at man ikke skal leke og late som at muslimer per dags dato ikke bare er en trussel for vårt land og kultur, men vårt folk. Ekstreme terroraksjoner verden over viser at islam kan være en motivasjon som dreper mennesker som ikke innretter seg etter muslimenes krav.

 

Når det gjelder såkalt moderate muslimer, så er det litt som med moderne "kristne". Vi kaller av en eller annen grunn vanlige folk som døper seg, gifter seg i kirken og konfirmerer seg for kristne, fordi de følger en overfladisk kristen tradisjon, både moralsk og kulturelt, men som ikke nødvendigvis betyr at de ber, tror på gud, eller benekter evolusjonsteorien.Islam derimot, som det gjelder akkurat det samme med, velger vi å tillegge ord som "moderat", for å presisere at de ikke er som andre muslimer, dvs muslimer som faktisk praktiserer Islam (som man kan forstå bedre med å lese Koranen). De fleste såkalt kristne i dag har aldri lest bibelen, men kaller seg likevel kristen. ER de egentlig kristen? Svaret er selvfølgelig nei. Er moderate muslimer egentlig muslimer? Svaret er selvfølgelig nei. Man skal praktisere religionen man hevder man tilhører.

 

Det ironisk her er at du sier "de fleste muslimer er ikke slik" når det kommer til vold, terroisme osv... Faktum er jo det at jo, de fleste faktiske MUSLIMER, som faktisk er muslimer, står ved slike verdier. Det er ingenting som heter "moderat muslim", da Islam i seg selv ikke er moderat. Islam er islam, uansett hvordan man vrir og vender på det, og de som ikke følger koranen og følger islam for det det er, er jo som sagt, ikke muslimer.

 

Det man i dag kaller fundamentalister er det islam er, og det kan man se etter hvordan islam var, har vært i fortiden og er i dag i land som Pakistan og mange andre land. Den sekulære versjonen som tilpasser religionen og kutter ut elementer fra koranen som ikke passer den vestlige verden er ikke annet enn fornektelse for sin egen religion, og skal for all del ikke kalles muslimer/islam. Islam blir spyttet på som religion og kultur med å si at "egentlige muslimer" ikke er som muslimene som vil steine og slå ihjel folk som håner profeten deres med karikaturer.

 

Alt i alt, det folk sier om at "de fleste muslimer er ikke slik", er totalt absurd, og så motsatt fakta som det overhodet er mulig å bli.

 

Skjerpings!

 

 

Fremmedfrykt er et naturlig instink vi mennesker er medfødt. Vi frykter ofte det fremmede, det ukjente og det som er ulikt oss... Det er derfor man ofte sier at like barn leker best, og det er vel fremdeles ingen som vil hevde noe annet om man ser det på et generelt grunnlag.

 

Argumentet om at vi stammer fra samme forfedre er så tafatt at jeg ikke gidder å kommentere det en gang. Vi kan jo også si vi alle stammer fra den første bakterien som oppsto på planeten, det forandrer da vitterlig ikke at det finnes kulturer i Afrika som er så forskjelliga fra oss at det er umulig for oss nordiske vestlige putebærere å forstå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@sjeve

 

Bra at du ser dette, og da mener jeg at det ikke finnes "moderate" muslimer.

 

 

 

For som du sa er Islam totalitært og fundamentalistisk, hvis du ikke følger koranen og imamene til punkt og prikke, er du ikke muslim, det betyr at terrorister i mange tilfeller kan regnes mer som muslim en Hadia Tajik, for eksempel. Så hvis du støtter Islam, støtter du også angrep mot din egen kultur og land.

 

 

Og for å klargjøre for de som tviler, så har jeg personlig ikke noe i mot muslimer, fordi alle skal ha lov til å være religiøse, men jeg har MYE i mot Islam, fordi det er gift for alt jeg står for, og ikke minst frihet

Endret av Holycrap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...