Gå til innhold

Anbefalte innlegg

til slutt blir man instutisjonert, og da er fengselet det beste å tryggeste stedet i verden.. kutt ut bullshitet å slipp ham løs.. han henretta våre brødre å søstre for pokker, og "frihetsberøvelse" skl folk her være forsiktig å uttale seg om.. for det er absolutt ikke så ille i lengden... å da kanskje spessielt i Norge? burde vite litt om dette som har sett innsiden av murene i laaaaaaaaang tid.... breivik kan jeg garantere at får det lett, siden han ikke blir sluppet løs i felles arealet... han storkoser seg der han er, og vi mener oppriktig at dèt er den beste straffa han kan få? om det er for alltid, 60 år eller 21 år? uansett har han vunnet både krig å slag etter hva han selv uttaler i sitt eget manifest.. dette var planen hans, og den fungerer akkurat som han planla... vi jubla når dem hengte saddam, det hadde vi gjort om breivik hadde dingla også..

Hvis han får en datamaskin, med internett og sånn.. Da syntes ikke jeg det er noen straff i alle fall... Får han det ikke, og må leve i ufrihet resten av livet, så vil dette være en veldig passende straff for ham.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til slutt blir man instutisjonert, og da er fengselet det beste å tryggeste stedet i verden.. kutt ut bullshitet å slipp ham løs.. han henretta våre brødre å søstre for pokker, og "frihetsberøvelse" skl folk her være forsiktig å uttale seg om.. for det er absolutt ikke så ille i lengden... å da kanskje spessielt i Norge? burde vite litt om dette som har sett innsiden av murene i laaaaaaaaang tid.... breivik kan jeg garantere at får det lett, siden han ikke blir sluppet løs i felles arealet... han storkoser seg der han er, og vi mener oppriktig at dèt er den beste straffa han kan få? om det er for alltid, 60 år eller 21 år? uansett har han vunnet både krig å slag etter hva han selv uttaler i sitt eget manifest.. dette var planen hans, og den fungerer akkurat som han planla... vi jubla når dem hengte saddam, det hadde vi gjort om breivik hadde dingla også..

Hvis han får en datamaskin, med internett og sånn.. Da syntes ikke jeg det er noen straff i alle fall... Får han det ikke, og må leve i ufrihet resten av livet, så vil dette være en veldig passende straff for ham.

 

egentlig ganske enig i den der.. men tror ikke det finnes noen vedtak eller lignende som kan nekte nóen innsatt, kommunikasjon med omverdenen for alltid:s dog det håper jeg virkelig at finnes..

Lenke til kommentar

I Norge til forskjeld fra USA har vi fokus på rehabilitering fremfor straff, spørsmålet her er er det mulig/ hensiktsmessig å rehabilitere en slik person?

Hvis det lar seg gjøre så ville det vel i så fall vært intet mindre enn et psykoanalytisk gjennombrudd til stor fortjeneste for menneskeheten.

Endret av elevathor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som tidligere klassekamerat av en som mistet livet på utøya (og motstander av multikulturalisme, snikislamisering såvel som kulturmarxisme) er det lenge siden jeg har vært så forbannet som jeg har vært den siste uken. Når våre skattepenger attpåtil skal gå med på å finansiere en ekstremt kostbar etterforskning og en rettsak som kommer å vare i årevis + et livslangt opphold på luksushotell for breivik, renner begeret over. Hva med å bare henrette Breivik, så er vi ferdig med ham? Jeg tviler på at Stoltenberg hadde tapt noe på det hverken i Norge eller i utlandet, tvert om.

 

 

For hva da?

 

Er ikke en rettsak ett regime som avdekker årsakssammenheng og skyldspørsmål?

 

Er ikke en rettsak dèt å frembringe skadelidendes ytringer og mulige erstatningskrav?

 

Jeg betalte 200.000,- i tilleggskatt i Mai og hadde ingen problemer med dèt utfra dèt at de riktige blir dømt og får sin straff og de skadelidende får erstatning så langt det lar seg gjøre.

 

Nå vet vi nok at A.B.B er den skyldige, men her har vært flere justismord i Norge.

 

Flere har fått erstatning for dette i de siste 10-årene.

Lenke til kommentar

vi jubla når dem hengte saddam, det hadde vi gjort om breivik hadde dingla også..

 

Snakk for deg selv. Saddam gjennomgikk en farse av en rettsak, og ble drept av noe som knapt kan kalles annet enn en lynsjemobb. Heldigvis er rettssystemet vårt mer velfungerende enn Iraks, og jeg ser ingen grunn til å innføre dødsstraff her.

 

du missforstår jo fullstendig hva jeg sier.. jeg er IKKE for å innføre dødsstraff i Norge på grunn av breivik.. jeg sier bare at om noen hadde tatt loven i egne hender, eller staten sjøl hadde gjort en "glipp", som hadde medført at abb hadde havnet i Ola Nordmanns hender, så hadde jg ikke grini akkurat.. er fremdeles fryktelig opprørt etter 22.juli, og dette er vel kanskje den mindre rasjonelle siden av meg som prater.. men landsforræderi har jeg lite sansen for, og klarer ikke helt å se rettferdigheten i at han skl kose seg i Norske fengsler, om det er for livet eller 30 år... han fortjener mye verre..

Lenke til kommentar

du missforstår jo fullstendig hva jeg sier.. jeg er IKKE for å innføre dødsstraff i Norge på grunn av breivik.. jeg sier bare at om noen hadde tatt loven i egne hender, eller staten sjøl hadde gjort en "glipp", som hadde medført at abb hadde havnet i Ola Nordmanns hender, så hadde jg ikke grini akkurat.. er fremdeles fryktelig opprørt etter 22.juli, og dette er vel kanskje den mindre rasjonelle siden av meg som prater.. men landsforræderi har jeg lite sansen for, og klarer ikke helt å se rettferdigheten i at han skl kose seg i Norske fengsler, om det er for livet eller 30 år...

 

Så du er absolutt mot dødsstraff i Norge, men om politiet, fengselsbetjenter, eller eventuelt den norske stat med vitende og vilje hadde lagt til rette for at Brevik ble satt i en slik situasjon at han hadde mistet livet hadde dette vært ok? Det er nok svært få som ville felt en tåre for Breivik, men å gjøre et "unntak" i forhold til rettssikkerheten for Breivik ville etter min mening vært feigere enn å åpenlyst innrømme at man ønsker dødsstraff for mannen.

 

han fortjener mye verre..

 

Hva ville etter din mening vært en rettferdig straff? Dødsstraff, livsvarig fengsel (noe han muligens får, med tanke på forvaring), tortur, lobotomering, eller noe annet?

Lenke til kommentar

du missforstår jo fullstendig hva jeg sier.. jeg er IKKE for å innføre dødsstraff i Norge på grunn av breivik.. jeg sier bare at om noen hadde tatt loven i egne hender, eller staten sjøl hadde gjort en "glipp", som hadde medført at abb hadde havnet i Ola Nordmanns hender, så hadde jg ikke grini akkurat.. er fremdeles fryktelig opprørt etter 22.juli, og dette er vel kanskje den mindre rasjonelle siden av meg som prater.. men landsforræderi har jeg lite sansen for, og klarer ikke helt å se rettferdigheten i at han skl kose seg i Norske fengsler, om det er for livet eller 30 år...

 

Så du er absolutt mot dødsstraff i Norge, men om politiet, fengselsbetjenter, eller eventuelt den norske stat med vitende og vilje hadde lagt til rette for at Brevik ble satt i en slik situasjon at han hadde mistet livet hadde dette vært ok? Det er nok svært få som ville felt en tåre for Breivik, men å gjøre et "unntak" i forhold til rettssikkerheten for Breivik ville etter min mening vært feigere enn å åpenlyst innrømme at man ønsker dødsstraff for mannen.

 

han fortjener mye verre..

 

Hva ville etter din mening vært en rettferdig straff? Dødsstraff, livsvarig fengsel (noe han muligens får, med tanke på forvaring), tortur, lobotomering, eller noe annet?

 

 

igjen så skjønner du ikke helt hva jg mener.. men det er dødslett å gi ham straff som fortjent: SLIPP HAM LØS! overlat resten til Ola Nordmann.. drepe ham? oh no.....

Lenke til kommentar

igjen så skjønner du ikke helt hva jg mener.. men det er dødslett å gi ham straff som fortjent: SLIPP HAM LØS! overlat resten til Ola Nordmann.. drepe ham? oh no.....

 

Og dette er ikke i praksis en ren dødsstraff, med den eneste forskjellen at staten slipper å grise til sine egne hendenr med blod? Argumentasjonen er altså; ingen straff staten kan gi er streng nok, derfor slipper vi ham løs og overlater resten til lynsjemobben. Rettssikkerhet, bye bye...

Lenke til kommentar

Mannen bør overhodet ikke få dødsstraff, fordi han fortjener ikke å dø, han fortjener å tortureres jevnlig så han skulle ønske han var død.

 

Jeg er glad for at han ble tatt i live, så kan vi kanskje få svar på noen spørsmål vi ellers ikke hadde fått. Dog synes jeg overhode ikke en slik mann skal rehabiliteres, han burde sperres inne på isolat på livstid.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

igjen så skjønner du ikke helt hva jg mener.. men det er dødslett å gi ham straff som fortjent: SLIPP HAM LØS! overlat resten til Ola Nordmann.. drepe ham? oh no.....

 

Og dette er ikke i praksis en ren dødsstraff, med den eneste forskjellen at staten slipper å grise til sine egne hendenr med blod? Argumentasjonen er altså; ingen straff staten kan gi er streng nok, derfor slipper vi ham løs og overlater resten til lynsjemobben. Rettssikkerhet, bye bye...

 

greit.. da har u skjønt hva jg mener:p tror nok det hadde vært flere statsoverhoder i den lynsjemobben også.. men klart det hadde sett helt på trynet ut internasjonalt, å igjen gjort at vi hadde sunket til et personlig lavnivå.. så uansett hva som blir sagt her, så vil det som er riktig bli gjort.. det fine med rettsystemet vøtt, er at han blir jo faen meg dømt for hvert eneste ansikt han har voldt skade mot! det bør nok gjøre ganske sterkt inntrykk på abb, og kanskje knekke ham?:D

Lenke til kommentar

Han skrev også i manifestet at om "tempelriddere" skulle få dødsstraff, så ville det vært en seier da folket hadde vendt seg mot regimet som blir brutalt og derfor mister støtten. Så vi bør ikke bry oss så mye om det som står i manifestet angående dette... Send ham i fengsel, glem ham og gå videre med hverdagen. Sørg for at han sitter der lenge. La debattene gå videre som om det ikke skulle ha skjedd før, dog vær sikker på at man ikke oppfordrer til vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyren sliter allerede i isolat, og jeg kan ikke engang begripe at han noensinne vil komme ut til normale fengselstilstander uten at han risikerer å bli drept av medfanger. Jeg ser heller ikke at han kommer til å slippe ut da han selv har sagt at han vil begå nye terrorplaner hvis han rømmer eller slippes fri.

 

Den eneste fremtiden for han blir nok isolat og forvaring resten av livet uten en eneste venn å snakke med og hatet av hele verdenen.

Lenke til kommentar

Noen vil se det som mildere straff å kverke ham - mens det å måtte leve med konsekvensene livet ut, er ett personlig helvete.

 

Hvor i all verden henter venstresiden ut logikken i at en person som ABB er i stand til å føle anger? Og hvordan i alle dager skulle det være VERRE enn å ta fra ham alt han har hatt og alt han noengang vil få?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noen vil se det som mildere straff å kverke ham - mens det å måtte leve med konsekvensene livet ut, er ett personlig helvete.

 

Hvor i all verden henter venstresiden ut logikken i at en person som ABB er i stand til å føle anger? Og hvordan i alle dager skulle det være VERRE enn å ta fra ham alt han har hatt og alt han noengang vil få?

 

 

Inntil videre holder de bare på med å samle informasjon om hendelsen og personen som utførte udåden. Konklusjoner kommer deretter.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...