Gå til innhold

Test: Asus K53S


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Skriver dette innlegget på K53SV'en min. i7-2GhZ, og 6GB RAM. Stappet inn en 128GB force 3 SSD for noen måneder siden, og den går som hakka møkk. Eneste som plager meg er ladepluggen som stikker 5cm RETT til siden når den er plugget i. I og med at jeg ofte sitter med laptoppen på fanget i sofaen er jeg konstant redd for at denne ladepluggen før eller siden kommer til å knekke..

 

Også har jeg snart demontert den indre plastramma foran skjermen da. Er som regel den som får det om PC'en går i bakken.

Lenke til kommentar

Skriver dette innlegget på K53SV'en min. i7-2GhZ, og 6GB RAM. Stappet inn en 128GB force 3 SSD for noen måneder siden, og den går som hakka møkk. Eneste som plager meg er ladepluggen som stikker 5cm RETT til siden når den er plugget i. I og med at jeg ofte sitter med laptoppen på fanget i sofaen er jeg konstant redd for at denne ladepluggen før eller siden kommer til å knekke..

 

Også har jeg snart demontert den indre plastramma foran skjermen da. Er som regel den som får det om PC'en går i bakken.

Har også K53SV og har allerede fått problemer med ladepluggen, det er rett og slett en idiotisk løsning. Per nå skal det så vidt en berørelse til før den går over i batterimodus så den må nok sendes inn til netshop. Tror du det vil være mulig å få kjøpt en passende ladeplugg som er vinklet 90 grader? Det ville hjulpet i stor grad.

Lenke til kommentar

Skriver dette innlegget på K53SV'en min. i7-2GhZ, og 6GB RAM. Stappet inn en 128GB force 3 SSD for noen måneder siden, og den går som hakka møkk. Eneste som plager meg er ladepluggen som stikker 5cm RETT til siden når den er plugget i. I og med at jeg ofte sitter med laptoppen på fanget i sofaen er jeg konstant redd for at denne ladepluggen før eller siden kommer til å knekke..

 

Også har jeg snart demontert den indre plastramma foran skjermen da. Er som regel den som får det om PC'en går i bakken.

Har også K53SV og har allerede fått problemer med ladepluggen, det er rett og slett en idiotisk løsning. Per nå skal det så vidt en berørelse til før den går over i batterimodus så den må nok sendes inn til netshop. Tror du det vil være mulig å få kjøpt en passende ladeplugg som er vinklet 90 grader? Det ville hjulpet i stor grad.

Dessverre har de vært like idiot på design av laderen. Strømkabelen er usannsynlig kort, og svakstrømledningen sitter fast i laderen, så skal du bytte ut pluggen, må du enten frem med saks og loddebolt, eller simpelthen bytte ut hele adapteret. Heldigvis er slike ladere rimelig standardisert, og det finnes flust med multiladere med tonnevis av adapterplugger. Jeg har en slik, med 10 "bits". En av dem passer, og i tillegg er koblingen på "bitsene" mye svakere enn koblingen inn til PC, så snubler man i ledningen, er det ingenting som går i stykker.

 

OBS! Vær sikker på at du kjøper adapter med riktig spenning/kapasitet! Skal være 19V, og helst minst 6,3A.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Dessverre har de vært like idiot på design av laderen. Strømkabelen er usannsynlig kort, og svakstrømledningen sitter fast i laderen, så skal du bytte ut pluggen, må du enten frem med saks og loddebolt, eller simpelthen bytte ut hele adapteret. Heldigvis er slike ladere rimelig standardisert, og det finnes flust med multiladere med tonnevis av adapterplugger. Jeg har en slik, med 10 "bits". En av dem passer, og i tillegg er koblingen på "bitsene" mye svakere enn koblingen inn til PC, så snubler man i ledningen, er det ingenting som går i stykker.

 

OBS! Vær sikker på at du kjøper adapter med riktig spenning/kapasitet! Skal være 19V, og helst minst 6,3A.

Takk for tipset. Du har ikke tilfeldigvis link/navn på din? Om den fungerer for deg fungerer den helt sikkert ypperlig for meg og :-)

Lenke til kommentar

Har selv Asus K53SV, i5 2430M 2.4Ghz, 6GB ram,Geforce GT 540M,640GB HDD,

Windows Index performance får jeg følgende:

 

Processor: 7.0

Memory (RAM) : 7.4

Graphics: 5.9 (aero)

Gaming Graphics: 6.7

Primary Hard disk: 5.9

 

Med USB 3.0

 

Sitter stor pris at dere tester linux på laptop også.

Prøvd det selv men synes det var litt luggete.

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar

Har selv Asus K53SV, i5 2430M 2.4Ghz, 6GB ram,Geforce GT 540M,640GB HDD,

Windows Index performance får jeg følgende:

 

Processor: 7.0

Memory (RAM) : 7.4

Graphics: 5.9 (aero)

Gaming Graphics: 6.7

Primary Hard disk: 5.9

 

Med USB 3.0

 

Sitter stor pris at dere tester linux på laptop også.

Prøvd det selv men synes det var litt luggete.

 

 

Må si jeg lurer litt på tallene dine.. Har selv en N53SV med i5 2410m, 8GB RAM, GT540m, 160GB SSD og får:

 

Processor: 5.2

Memory (RAM) : 7.3

Graphics: 5.7 (aero)

Gaming Graphics: 6.7

Primary Hard disk: 7.4

 

Syntes det virker rart at en skarve 100MHz clock på CPU utgjør en så stor forskjell i score, samtidig som du får hakket over meg med 2GB mindre RAM og høyere score med samme skjermkort... Noe er muffins her

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skriver dette innlegget på K53SV'en min. i7-2GhZ, og 6GB RAM. Stappet inn en 128GB force 3 SSD for noen måneder siden, og den går som hakka møkk. Eneste som plager meg er ladepluggen som stikker 5cm RETT til siden når den er plugget i. I og med at jeg ofte sitter med laptoppen på fanget i sofaen er jeg konstant redd for at denne ladepluggen før eller siden kommer til å knekke..

 

Også har jeg snart demontert den indre plastramma foran skjermen da. Er som regel den som får det om PC'en går i bakken.

Har også K53SV og har allerede fått problemer med ladepluggen, det er rett og slett en idiotisk løsning. Per nå skal det så vidt en berørelse til før den går over i batterimodus så den må nok sendes inn til netshop. Tror du det vil være mulig å få kjøpt en passende ladeplugg som er vinklet 90 grader? Det ville hjulpet i stor grad.

Dessverre har de vært like idiot på design av laderen. Strømkabelen er usannsynlig kort, og svakstrømledningen sitter fast i laderen, så skal du bytte ut pluggen, må du enten frem med saks og loddebolt, eller simpelthen bytte ut hele adapteret. Heldigvis er slike ladere rimelig standardisert, og det finnes flust med multiladere med tonnevis av adapterplugger. Jeg har en slik, med 10 "bits". En av dem passer, og i tillegg er koblingen på "bitsene" mye svakere enn koblingen inn til PC, så snubler man i ledningen, er det ingenting som går i stykker.

 

OBS! Vær sikker på at du kjøper adapter med riktig spenning/kapasitet! Skal være 19V, og helst minst 6,3A.

Hei igjen, jeg prøvde å kjøpe en universallader men ingen av bitsene passet. Hvis du kunne avsett litt tid til å hjelpe hadde det vært veldig fint :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...