Gå til innhold

Er en Allah en snill Gud?


Er en Allah en snill Gud?  

64 stemmer

  1. 1. Er Allah en snill Gud?

    • Ja
      9
    • Nei
      43
    • Vet ikke
      12


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror egentlig ikke at det er synd for RWS :).

 

Så klart er "allah" bare det arabiske ordet for gud, men i denne sammenhengen er det åpenbart at det er muslimenes gud det er snakk om. Det burde du også forstå.

 

så om det hadde stått God der så hadde det bare vert de rare amerikanerne sin gud da eller?

 

veldig mange her i verden kristne som jøder og muslimer som kaller sin gud Allah,

så det er ikke enstydende med islam det der nei! les litt så prat! takk!

Lenke til kommentar

I følge en muslim jeg snakket med på Omegle så vil Allah straffe meg så inni helvete intenst hvis jeg ikke tror på han. Om jeg tror på han skal skal jeg få komme til himmelen, og der skal jeg visst få lov å gjøre alt som hvis jeg har gjort på jorden, ville straffet meg i døden. (Narkotika, sex etc.)

 

Good or bad? You decide. Han er hvertfall en hykler.

Du bør ikke ta det slikt for gitt , flere miljarder valgte islam , og det var seff ikke på grunn av denne oppfattningen du fikk ,prøv å undersøk dypere så vil du få en mye bedre forklaring for det som skjer nå i verden og det som vil skje etter. ta en titt på feks islamnet.no , dem har en del forklaringer der inne... You decide what you want to be because you are free to choose!

Peace!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er Allah en god gud når han brukte en pedofil, massemorder som sitt sannhetsvitne?

"Er du en God kar når du er pedofil & massemorder?"

spørsmålet viser at du har meget lav kunskap om relegion, samt lav intligens.:blush:

skriveferdighetene dine sier meg at du absolutt ikke burde "prøve" å bruke slike ord. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du bør ikke ta det slikt for gitt , flere miljarder valgte islam , og det var seff ikke på grunn av denne oppfattningen du fikk

Det er vel først og fremst fordi alle andre religioner er forbudt. Fordi man blir stigmatistert og forfulgt dersom man ikke er som alle andre. Mange millioner muslimer lever i samfunn der det å slutte å tro på Allah sees på som så grovt, at det er dødsstraff for det.

 

Flere miljarder? Hvor mange milliarder da? En og en halv?

 

Hvor mange av disse muslimene lever liv der de, uten frykt for tortur, dødsstraff eller undertrykkelse kan velge religion selv?

 

Dersom islam hadde vært den beste religionen, hadde det ikke vært nødvendig å straffe apostasi med dødsstraff.

 

Det var dødsstraff for å flykte fra DDR. Ledelsen for DDR påstod at det var et fantastisk land. Likevel satset mange livet for friheten, og en del døde. Dette gjelder også islam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du bør ikke ta det slikt for gitt , flere miljarder valgte islam , og det var seff ikke på grunn av denne oppfattningen du fikk

Det er vel først og fremst fordi alle andre religioner er forbudt. Fordi man blir stigmatistert og forfulgt dersom man ikke er som alle andre. Mange millioner muslimer lever i samfunn der det å slutte å tro på Allah sees på som så grovt, at det er dødsstraff for det.

 

Flere miljarder? Hvor mange milliarder da? En og en halv?

 

Hvor mange av disse muslimene lever liv der de, uten frykt for tortur, dødsstraff eller undertrykkelse kan velge religion selv?

 

Dersom islam hadde vært den beste religionen, hadde det ikke vært nødvendig å straffe apostasi med dødsstraff.

 

Det var dødsstraff for å flykte fra DDR. Ledelsen for DDR påstod at det var et fantastisk land. Likevel satset mange livet for friheten, og en del døde. Dette gjelder også islam.

 

Hvor mange av disse muslimene lever liv der de, uten frykt for tortur, dødsstraff eller undertrykkelse kan velge religion selv?

99%

skal du motbevise det? 1 % av 1,5 miljarder = 15 00 000 000 person, det du klarer å samle fra media er en del mindre enn dette. :) det er faktisk snakk om mindre enn 1 % av det du klarer å finne på media , det er ofte ikke pga Islam. men andre saker. så en utfordring til deg er å tenke over de andre 99% som du beskylder for ting de ikke gjør.

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Hvor mange av disse muslimene lever liv der de, uten frykt for tortur, dødsstraff eller undertrykkelse kan velge religion selv?

99%

En klar løgn, men det er vel hva de forer muslimer med da... På samme måte som kristne tror at jesus var en levende figur så tror muslimer at religionene deres er alt annet enn den døds kulten den i bunn og grunn er....

 

 

 

Syntes islam faller så totalt på trynet når det blir fortalt at denne guden valgte seg ut en som ikke kunne lese og skrive til å overbringe sitt ENDELIGE ord til menneskene... Dette river egentlig hele eksistensen til denne allaah vekk i et trylleslag, for så dum er det ikke lov for en allmektig gud å være ... Det finnes en grense og den er nådd på dette stadie, rett og slett. Det eneste dette sier er at det er fantasiene til en gal mann som hadde et behov for å finne opp en arabisk versjon av tidligere jødiske skriblerier... Og dessverre så lykkes han med det gjennom vold, trussler og bestialske drap...

 

Helt utrolig at noen kan tro at dette er noen sannhet syntes jeg, men det er hva vi får når tro overgår alle bevis og sannsynlighet som "sannhet". Dessverre!!!

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Hvor mange av disse muslimene lever liv der de, uten frykt for tortur, dødsstraff eller undertrykkelse kan velge religion selv?

99%

skal du motbevise det? 1 % av 1,5 miljarder = 15 00 000 000 person, det du klarer å samle fra media er en del mindre enn dette. :) det er faktisk snakk om mindre enn 1 % av det du klarer å finne på media , det er ofte ikke pga Islam. men andre saker. så en utfordring til deg er å tenke over de andre 99% som du beskylder for ting de ikke gjør.

Og 99% av DDR sin befolkning ønsket å være der. Muren var kun ment til å beskytte dem.

 

En stor del av verdens muslimer lever i land der de ikke kan velge religion/livssyn selv uten frykt for tortur, dødsstraff eller undertrykkelse.

 

Men dersom du er så sikker i din sak så kan vi sammenligne fakta. For det er vel lettere å diskutere med fakta, fremfor synsing og løse tall man tar ut av lufta?

 

I Afghanistan lever 28 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Afghanistan?

I Pakistan lever 174 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Pakistan?

I Iran lever 73 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Iran?

I Saudi-Arabia lever 25 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Saudi-Arabia?

I Egypt lever 78 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Egypt?

I Syria lever 20 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Syria?

I Algerie lever 34 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Algerie?

I Somalia lever 9 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Somalia?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Muslim_population

http://en.wikipedia....the_recent_past

 

Dersom Allah er en snill og god gud, så trenger ikke muslimer å leve med trusler om tortur og drap dersom de ikke tror.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For hvem gud ville formidlet seg selv mellom en mann som hverkan kunne lese eller skrive egentlig?

Kunne ikke Mohammed skrive? Hmm... Neivel? Dette var nytt for meg. Han skrev jo Koranen?

Hvem sier at han ikke kunne skrive og lese? =) Hvis han selv har skrevet dette, så var han uhyrlig god til å lyve i alle fall. Kanskje en av verdens ledende mennesker innenfor sitt "fag".

 

Jeg har bare en idé nå, og jeg vet den høres helt idiotisk ut. Men hva om filosofer på den tiden ønsket å se hvor mange som ville tro på en feit løgn? Se hvor mye mennesker fikk seg til å tro på? Og at dette er en vitenskap man har opprettholdt til den dag i dag, for å se hvor lenge mennesker kan forholde seg til en gjennomført god løgn gjennom tid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For hvem gud ville formidlet seg selv mellom en mann som hverkan kunne lese eller skrive egentlig?

Kunne ikke Mohammed skrive? Hmm... Neivel? Dette var nytt for meg. Han skrev jo Koranen?

Nei. Koranen ble satt sammen av en annen figur lenge etter at muhammed hadde disse eplepsi anfallene han mistok for telefon samtaler med gud. Da ble det som muhammed hadde skrønet til folk samlet inn (på geiteskinn, treplanker og bordbiter) og satt sammen til den ufattelige skrøne historien som i dag passerer som koranen. Muhammed skrev ikke en dritt han, han kunne hverken lese eller skrive...

 

Er det fremdeles noen som tror at gud "henvendte" seg til denne mannen for å gi det "endelige og sanne" ordet fra gud? Hvor dum er det mulig for en gud å bli liksom... Like dumt som mormonernes bok dette jo...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke at det er synd for RWS :).

 

Så klart er "allah" bare det arabiske ordet for gud, men i denne sammenhengen er det åpenbart at det er muslimenes gud det er snakk om. Det burde du også forstå.

 

Nøyaktighet er en dyd.

Det er allaah folk flest kjenner kjenner som den islamske gud så jeg tror nok at de fleste skjønte det. allaah er bare gud på arabisk eller noe slik, akkurat som kristne kaller Gud for gud... De har liksom tatt patent på navnet. Noen kristne tør ikke engang å skrive gud men skriver g-d fordi de er redde for en eller annen overtro skal ramme dem hvis de bruker hele navnet.. :roll:

 

Ingen av de jødiske gudene og avartene av dem finnes. Så tilbednings kåte som de er fremstilt ville de rett og slett ikke klart å la være å vise de stygge trynene sine til folk for å bli tilbedt...

Lenke til kommentar
Hvor mange av disse muslimene lever liv der de, uten frykt for tortur, dødsstraff eller undertrykkelse kan velge religion selv?

99%

skal du motbevise det? 1 % av 1,5 miljarder = 15 00 000 000 person, det du klarer å samle fra media er en del mindre enn dette. :) det er faktisk snakk om mindre enn 1 % av det du klarer å finne på media , det er ofte ikke pga Islam. men andre saker. så en utfordring til deg er å tenke over de andre 99% som du beskylder for ting de ikke gjør.

Og 99% av DDR sin befolkning ønsket å være der. Muren var kun ment til å beskytte dem.

 

En stor del av verdens muslimer lever i land der de ikke kan velge religion/livssyn selv uten frykt for tortur, dødsstraff eller undertrykkelse.

 

Men dersom du er så sikker i din sak så kan vi sammenligne fakta. For det er vel lettere å diskutere med fakta, fremfor synsing og løse tall man tar ut av lufta?

 

I Afghanistan lever 28 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Afghanistan?

I Pakistan lever 174 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Pakistan?

I Iran lever 73 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Iran?

I Saudi-Arabia lever 25 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Saudi-Arabia?

I Egypt lever 78 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Egypt?

I Syria lever 20 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Syria?

I Algerie lever 34 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Algerie?

I Somalia lever 9 millioner muslimer. Hva er straffen for å slutte å tro på Allah i Somalia?

 

http://en.wikipedia....slim_population

http://en.wikipedia....the_recent_past

 

Dersom Allah er en snill og god gud, så trenger ikke muslimer å leve med trusler om tortur og drap dersom de ikke tror.

først har du prøvd å juske ved å forskyve på tema til noe annet...

jeg har ikke så mye tid til å gå inn på det for det er ingen milioner av de "milionene" du nevner som føler seg truet fordi dem vil slutte å tro på Allah. desutten har dem gitt fullmakt til grunnloven i Islam først da dem anonserte sin medlemskap. det blir på samme måte som å signere under et abonoment med bindingstid. skal man oppheve bindigstiden blir straffen et gebyr eller hva personen signerte under for. er det sånn at flertallet føler seg truet for hva dem har valgt? nei ...

Dersom Allah er en snill og god gud, så trenger ikke muslimer å leve med trusler om tortur og drap dersom de ikke tror.

Det er noe DU SELV tror og oppfatter , og ikke noe flertallet muslimer frykter, heller ikke et stort mindre tall.

 

Desutten er det ikke noe straff for dem som ikke tror fra før av, det er valgfritt å velge å bli muslim & akseptere dens regler / ikke.

avslutter der.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

For hvem gud ville formidlet seg selv mellom en mann som hverkan kunne lese eller skrive egentlig?

Kunne ikke Mohammed skrive? Hmm... Neivel? Dette var nytt for meg. Han skrev jo Koranen?

Hvem sier at han ikke kunne skrive og lese? =) Hvis han selv har skrevet dette, så var han uhyrlig god til å lyve i alle fall. Kanskje en av verdens ledende mennesker innenfor sitt "fag".

 

Jeg har bare en idé nå, og jeg vet den høres helt idiotisk ut. Men hva om filosofer på den tiden ønsket å se hvor mange som ville tro på en feit løgn? Se hvor mye mennesker fikk seg til å tro på? Og at dette er en vitenskap man har opprettholdt til den dag i dag, for å se hvor lenge mennesker kan forholde seg til en gjennomført god løgn gjennom tid?

 

Han kunne ikke lese eller skrive, Fikk Koranen fra Gud gjenom englen Gebril.

Lenke til kommentar

Desutten er det ikke noe straff for dem som ikke tror fra før av, det er valgfritt å velge å bli muslim & akseptere dens regler / ikke.

avslutter der.

Hvem velger frivillig å bli muslim, når det er dødsstraff for å melde seg ut? Hvilke andre valg er det mennesker gjør, som man ikke kan komme levende ifra? Det eneste jeg kommer på er heroin.

jeg har ikke så mye tid til å gå inn på det for det er ingen milioner av de "milionene" du nevner som føler seg truet fordi dem vil slutte å tro på Allah.

Jeg sier ikke at millioner av muslimer føler seg truet. Jeg sier at de lever i land der de ikke uten frykt for sitt liv eller tortur kan velge religion selv. Slike regler gjelder ikke for andre mennesker. Ikke engang i Norge blir muslimer drept dersom de skifter religion. Synes du vi burde ha en slik lov?

desutten har dem gitt fullmakt til grunnloven i Islam først da dem anonserte sin medlemskap.

Du mener at nyfødte barn er myndige nok til å annonsere et medlemsskap som inkluderer dødsstraff dersom man melder seg ut? For barn i Iran er jo muslimer? Eller blir man ikke muslim før man er myndig, det vil si 9 år for jenter og litt eldre for gutter?

det blir på samme måte som å signere under et abonoment med bindingstid. skal man oppheve bindigstiden blir straffen et gebyr eller hva personen signerte under for.

Er det greit at telenor begynner å drepe kundene sine som skifter til netcom? En slik bindingstid er faktisk ikke tillatt i Norge. Det er for barbarisk. Men det er problemfritt i muslimske land, og du forsvarer det attpåtil her.

er det sånn at flertallet føler seg truet for hva dem har valgt? nei ...

Tror du flertallet i Nord-Korea ønsker seg demokrati? nei...

Endret av Abigor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For hvem gud ville formidlet seg selv mellom en mann som hverkan kunne lese eller skrive egentlig?

Kunne ikke Mohammed skrive? Hmm... Neivel? Dette var nytt for meg. Han skrev jo Koranen?

Hvem sier at han ikke kunne skrive og lese? =) Hvis han selv har skrevet dette, så var han uhyrlig god til å lyve i alle fall. Kanskje en av verdens ledende mennesker innenfor sitt "fag".

 

Jeg har bare en idé nå, og jeg vet den høres helt idiotisk ut. Men hva om filosofer på den tiden ønsket å se hvor mange som ville tro på en feit løgn? Se hvor mye mennesker fikk seg til å tro på? Og at dette er en vitenskap man har opprettholdt til den dag i dag, for å se hvor lenge mennesker kan forholde seg til en gjennomført god løgn gjennom tid?

 

Han kunne ikke lese eller skrive, Fikk Koranen fra Gud gjenom englen Gebril.

Hvis han skrev det selv, da var han en mester til å lyve. Du tror vel ærlig talt ikke på dette våset?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...