Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

I lys av tragedien - ha sex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sex er ikke nødvendigvis det som viser mest kjærlighet.

 

..men det er ofte en måte å uttrykke kjærlighet, og å vise intimitet.

 

Ja, men et forhold består av mange andre elementer enn sex. Om det uttrykker så sterk kjærlighet, hvorfor er det sånn at kristne mye sjeldnere skiller seg enn folk som ikke er kristne?

 

Ukristne folk gifter seg for å gifte seg mens kristne følger bibelen og viser kjærlighet på mange andre måter enn sex.

 

Var ikke ment sånn at du hadde feil eller noe, bare la til litt ekstra siden det først var snakk om sex.

Lenke til kommentar

Å ha sex for saken syns jeg bare er egoistisk og støtende, hva om alle skulle hatt sex fordu du døde? Nei, sex er greit, men ikke for en slik sak.

 

sex skaper ikke glede for andre en de to (eller flere/mindre) som deltar.

 

Postet av anonym: 169a6d0910c13d2f186375381896b3d2

 

Og de som evt. ser på og/eller filmer

Lenke til kommentar

Sex er ikke nødvendigvis det som viser mest kjærlighet.

 

..men det er ofte en måte å uttrykke kjærlighet, og å vise intimitet.

 

Ja, men et forhold består av mange andre elementer enn sex. Om det uttrykker så sterk kjærlighet, hvorfor er det sånn at kristne mye sjeldnere skiller seg enn folk som ikke er kristne?

 

Det sier seg selv at mennesker som føler seg mer bundet når de inngår ett ekteskap har større kvaler til å skille seg, og at det dermed er flere kristne som velger å holde sammen istedetfor å skille seg (selv om de egentlig ønsker å skille seg så er ikke religionen så veldig ''glad'' i dette, og man føler seg ''fanget'').

 

Ukristne folk gifter seg for å gifte seg mens kristne følger bibelen og viser kjærlighet på mange andre måter enn sex.

 

Var ikke ment sånn at du hadde feil eller noe, bare la til litt ekstra siden det først var snakk om sex.

 

Ukristne folk gifter seg som regel av akkurat samme grunn som de kristne; kjærlighet, og troen på forholdet de har bygget som handler om masse annet enn bare sex.

Sex er så naturlig, og en god måte å vise kjærlighet på og å være intim med den man elsker (eller bare for å ha det gøy). Det betyr ikke at det er den eneste måten å vise kjærlighet og ømhet på, men man må innrømme at det er en av de deiligste måtene for begge parter ;)

 

Greit at vi har forskjellige meninger, er bare forfriskende :)

Lenke til kommentar

Sex er ikke nødvendigvis det som viser mest kjærlighet.

 

..men det er ofte en måte å uttrykke kjærlighet, og å vise intimitet.

 

Ja, men et forhold består av mange andre elementer enn sex. Om det uttrykker så sterk kjærlighet, hvorfor er det sånn at kristne mye sjeldnere skiller seg enn folk som ikke er kristne?

 

Det sier seg selv at mennesker som føler seg mer bundet når de inngår ett ekteskap har større kvaler til å skille seg, og at det dermed er flere kristne som velger å holde sammen istedetfor å skille seg (selv om de egentlig ønsker å skille seg så er ikke religionen så veldig ''glad'' i dette, og man føler seg ''fanget'').

 

Ukristne folk gifter seg for å gifte seg mens kristne følger bibelen og viser kjærlighet på mange andre måter enn sex.

 

Var ikke ment sånn at du hadde feil eller noe, bare la til litt ekstra siden det først var snakk om sex.

 

Ukristne folk gifter seg som regel av akkurat samme grunn som de kristne; kjærlighet, og troen på forholdet de har bygget som handler om masse annet enn bare sex.

Sex er så naturlig, og en god måte å vise kjærlighet på og å være intim med den man elsker (eller bare for å ha det gøy). Det betyr ikke at det er den eneste måten å vise kjærlighet og ømhet på, men man må innrømme at det er en av de deiligste måtene for begge parter ;)

 

Greit at vi har forskjellige meninger, er bare forfriskende :)

 

 

Haha joda, bare fint å få diskutert litt! Bodde i USA i fjor og MÅTTE ha religion på skolen jeg gikk på... da fikk vi lært mye om forhold og ekteskap, da! Men som jeg ser det så vet mange mennesker ikke hva det går ut på å gifte seg. Det handler ikke bare om å føre kjærligheten videre eller ta neste steg, men det er sååååå mye som ligger i det. For mange så bare skriver man under på et papir. For MIN del så hadde jeg ikke trengt å gifte meg siden jeg hadde elsket kjæresten LIKE mye gift eller ugift, siden det bare er en ring og jeg er ikke sånn veldig kristen kan man si. Og ved å gifte seg så går det ut på masse i følge bibelen igjen som ukristne ikke har peiling på! Ikke alle, men mange har ikke peil på halvparten av hva ekteskap handler om EGENTLIG. Ikke at jeg kan lære bort mye nå, siden jeg ikke husker alt ordrett fra religionstimene, men husker det som jeg forteller det.

 

Og at det er den deiligste måten å uttrykke kjærlighet på vil jeg tro :p Men for mange så må man styre seg litt sånn at det ikke blir "mindre spesielt" etterhvert, og heller bånde på mange andre måter som å lage mat sammen, finne på ting som bestevenner og være litt "bro's", så kommer sexen som en stor bonus!

 

Det er sånn JEG ser det da, er ikke en fasit akkurat. :)

Lenke til kommentar

Man kan også gifte seg borgelig isteden for kristelig, og jeg mener å tro at det vanligste i dag er å bli forenet borgelig. Ekteskap har lenge vært betraktet som religiøst, men det er blitt så mye mer for selv de som ikke er religiøse. Opprinnelig så var jo ekteskap for å forene ætter og forskjellige samfunnsgrupper, og det var ikke før i middelalderen det begynte å få ett religiøst preg. Ekteskap hadde altså ingenting med kjærlighet og ømhet å gjøre opprinnelig.

 

Jeg ønsker å gifte meg en dag. Jeg vil være hans, og han vil være min, og offesielt skal vi gi hverandre ett løfte som skal vare livet ut, gjennom det vonde og det gode og alt imellom, men jeg finnes ikke religiøs overhode. Det er ikke bryllupet jeg lengter etter, ringen på fingeren min, eller fordelene man får ved f.eks skatt, men det er han og meg det handler om og vår kjærlighet.

Lenke til kommentar

Sant så sant, men tror kanskje det er mer spesielt for kvinner? Ikke vet jeg, men jeg hadde elsket henne like mye ugift, men joda, det blir mer offisielt, det ville vel jeg også følt.

 

Er ikke gammel nok til å begynne å tenke på å gifte meg heller, så man får se hvordan man forandres med åra!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...