Gå til innhold

Meta-diskusjon: Hva skal mini-filmanmeldelsestråden være?


tjalla

Anbefalte innlegg

Hyperio: Jeg er forsåvidt enig med deg, selv om jeg har vanskelig for å se hvor relevant det er i denne samtalen.

Joda, det ble litt flåsete. Men jeg ser på en anmeldelse som et slags personlig essay. Så å måtte følge en mal da blir for meg feil. Du sier jo uansett at den vil være frivillig og bare ment som starthjelp så da er det vel greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke poenget med å rakke ned på andres subjektive opplevelser når det kommer til filmer,

 

Hvis du får en "saklig/behersket"-kommentar til en anmeldelse/mening å bli nedrakking, da er det lett å se hvorfor du skyr tråden. Diskusjon, så lenge den er relevant og i tråd med forumets retningslinjer (dvs folkeskikk), burde jo være i de flestes interesse på et diskusjonsforum.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Største problemet i denne tråden er at folk sporer av og vi ender opp i et mer generelt film diskusjon.

 

Et godt eksempel er når noen nevner en Tarantino film, så ender det opp i full diskusjon rundt alle hans filmer...også dukker opp sammenligner osv osv osv...

 

Jeg har ikke noe imot en god diskusjon, men da bør den holde seg spesifik til den anmeldte filmen, ikke noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den grensen er alltid vanskelig å definere og jeg er ikke i tråden 24/7, så der må vi få inn rapport tidlig. Jo tidligere man får inn rapport, jo raskere man får splittet tråden og løst problemet.

 

Hva med å lage et eget seksjon i forumet til "bruker anmeldelser", så oppretter folk egne emner pr. anmeldelse? Så kan folk prate fritt frem i emnene uten å drukne andres anmeldelser med prat.

 

Så skal en anmelde samme film, kan folk enten poste den i samme emne, eller lage ny...

 

Hadde ikke skadet å testet det ut ivertfall. :thumbup:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alt av tidligere erfaring tilsier at både flere emner og flere kategorier fører til mindre aktivitet.

 

Tidligere erfaring? Fra når da?

Vet ikke om vi har hatt slike tråder før, men vi har sett over hele forumet at jo flere kategorier som finnes, jo mindre aktivitet det er i dem. Det er derfor tråder som Mini-anmeldelse funker så godt, siden de samler anmeldelser og diskusjon i én tråd.

 

Det virker som folk har fått sagt sitt, så da setter jeg i gang med forslaget mitt til førsteposten. Tror ikke noe av det som står der vil være spesielt kontroversielt, da vi for det meste er enig.

Lenke til kommentar

Poenget med å skrive i et diskusjonsforum er vel i nesten alle tilfeller at man ønsker respons på innlegget sitt.

Jeg snakker ikke om at man nødvendigvis skal gi tilbakemelding på kvaliteten på anmeldelsen, men selve innholdet eller temaet. En anmeldelse bør jo skape uenigheter i form av en diskusjon. Ønsker man ikke det kan man heller opprette en blogg av et slag, så drukner ikke anmeldelsen i diskusjonene.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser heller ingen grunn til å poste om man ikke ønsker (positiv) feedback på anmeldelsene sine, i det minste skape debatt basert på meningene som er uttrykt i anmeldelsen. For all del: folk skal i mine øyne få lov til å poste to-setningsanmeldelser til de ruller om og dør, men ehm... hva er hensikten?

Lenke til kommentar

Så mao. er det postet ganske så mange hundre 5-10 linjers anmeldelser med grei kvalitet som er bortkastet fordi ingen har kommentert dem? Tøv.

 

Ser ikke noe opplagt behov for "filmdiskusjons tråden" på hver eneste minianmeldelse for at den skal ha noen verdi. Tipper ganske mange ser filmer fra anmeldelser som også ikke diskuteres til døde. Ehm?

 

Er man uenig i en anmeldelse kan man linke til sin egen anmeldelse (i samme tråd, om det var uklart) av samme film eller skrive en egen anmeldelse. Det vil jo ha vesentlig mer verdi for leserne enn one-liner kjekling.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...