Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen ADSL leverandører som leverer utenfor 3km?


Anbefalte innlegg

Bor 3,6km utenfor Skien.Har adsl hos fatter for øyeblikket(NGT).Har sjekket overalt, men det er ikke noen selskaper som har noen planer om utbyggning her.Men er det da totalt umulig å få adsl, eller er det noen selskaper som er greie og tøyer ut grensa? Jeg bryr meg ikke så mye at jeg mister litt hastighet, da jeg her hjemme betaler 600,- for Tiscali Megasurfer i mmd.Og det er dyrt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bor 3,6km utenfor Skien.Har adsl hos fatter for øyeblikket(NGT).Har sjekket overalt, men det er ikke noen selskaper som har noen planer om utbyggning her.Men er det da totalt umulig å få adsl, eller er det noen selskaper som er greie og tøyer ut grensa? Jeg bryr meg ikke så mye at jeg mister litt hastighet, da jeg her hjemme betaler 600,- for Tiscali Megasurfer i mmd.Og det er dyrt!

 

Det er vel heller snakk om at sentralen din ikke er bygget ut..? Du kan jo ikke få adsl fra en annen sentral enn den du er koblet til (..om den så skulle være nærmeste nabo)

Lenke til kommentar

Jeg bor 4 km unna sentralen (linjelengde)

og har Bluecom ADSL 1024/256.

Tråddiameter her er 0.6

Jeg får mer en det jeg betaler for også :)

 

Mas, mas og atter mas, så får du sikkert ADSL :wink:

Hvis du ligger under en sentral som ikke er utbygget er saken en annen :-?

Lenke til kommentar

Når jeg taster inn tlf nr hos leverandører, så får jeg beskjed om at det for tiden ikke er planlagt noen utbygging av sentral i nærheten.Men jeg trodde at det var at man måtte bo innenfor ca 3-4km fra nærmeste sentral så kunne alle få det? Folk har adsl & sdsl(?) 2 km unna her jeg bor, så det er jo ikke så langt unna. Det er vel vanlige telefonlinjer som blir brukt? Er det noe spesielt som må bli klar gjort på linjene? Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar

For å kunne få adsl må Telenor inn i den telefonsentralen du er koblet til å oppgradere diverse saker og ting.

 

Det høres ut som de ikke har planer om å gjøre dette med en gang.. I ditt tilfelle har det ikke noe å si hvor langt du er unna sentralen.

Lenke til kommentar
Bor 3,6km utenfor Skien.

 

Mulig jeg misforstår deg, men det virker som om du mener 3,6 km "bil-vei"? Eller har du fått sjekket telefon-linja til sentralen og fått beskjed om at den er 3,6 km?

 

Linjelengde får du vel enklest oppgitt ved å ringe Telenor, hvis du smisker litt med dem går det vel ann å få oppgitt hvilken sentral du hører til også. (For ca et år siden var det en uoffisiell url ment for internt bruk på Telenor hvor man kunne måle avstanden selv, men den tror jeg er tatt ned? Noen som vet?)

 

 

Ellers hekter jeg meg på Uberboss sitt tips, du ha bredbånd er det innimellom mulig med SDSL selv om det ikke er mulig med ADSL, men det koster...... installasjonen var over 3 lapper sist jeg sjekka... *au & dobbelt au*

Lenke til kommentar

Hei,valgte SDSL fra Catchcom for en måneds tid tilbake fordi jeg har slitt med ISDN i tre år og var mer eller mindre drittlei hele greia.

Ja,SDSL er dyrt,og det er mulig det ikke er verdt det,men i mitt tilfelle så er det det eneste som er tilgjengelig her jeg bor.

Har ikke opplevd noe nedetid ennå,og farten er veldig bra,til tider over det jeg har bestilt og stabil. :woot:

Lenke til kommentar
deloner: Sentralen min ligger omtrent 5,5km unna meg,og grunnen til at jeg kan få SDSL og ikke ADSL er etter hva jeg har forstått at SDSL har en noe lengre rekkevidde.

hmm... er det ikke motsatt ? Mener jeg har lest at adsl har mye lengre rekkevidde enn sdsl. Men Shdsl har nesten, hvis ikke lik rekkevidde som adsl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...