Gå til innhold

Seriøse Problemer med installering av Windows


Anbefalte innlegg

har:

 

MSI KT4 ultra-bsr

AMD XP 2200+

512 DDR400 minne (apacer)

2 * WDC 120GB hd med 8Mb buffer

1 * Seagate 10GB (lånt for å teste)

Audigy 2

 

Problemstilling:

 

Skulle reinstallere Windows XP på pcen min for ca en uke siden.. satte i WinXP cden og restarta.. klarer å kopiere inn 50% av installasjonsfilene, og da feiler det.. restartet, prøvde igjen, men stoppet på "laster inn filer (windows executive)" - hmmm... prøve igjen... samme feil.. prøver med 2000, kommer forbi windows Executive, men stopper på ca 70% med kopieringsfeil..

 

Låner seagate disken med en kamerat... prøver min Xp cd, stopper på win exec..., prøver hans XPcd, stopper der da og.... prøver 2000 kommer forbi og får installert og startet!!! Woohoo!!!! setter i min disk... starter opp... finner disken... kan bruke alt innholdet..(virker ikke som den er ødelagt) Tenker.. GHOST!!! kan clone 10gb disken over på min disk... da skal det vel fungere... men NEI!!! (blir forbannet bare ved å tenke på saken) skal da starte opp... går bra første gangen, men etter å ha installert en driver og restarta så skjer følgende... Maskinen logger på og av hele tiden!!!! har ingenting å gjøre bortsett fra å slå den av!! slår på igjen for å se.. ikke!!! den nekter rett og slett!!!

 

Prøver da å ta ut alt unødvendig dingser i maskinen som lyd, nettverk, blåtann osv... men ingenting ser ut til å nytte... skifter slot på minnebrikken, men hjelper ikke det heller... har gått helt tom for alternativer som kan hjelpe....

 

Noen som har en god ide jeg kan prøve?????? er rådvill...

 

-Stian-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff så kjipt da...Tynnt forslag, men om du ikke har flashet BIOS så kan du kanskje prøve det :shrug: det er ofte RAM oppdateringer i sånne flasher så det kan jo hjelpe.

 

Win 2000 og XP har jo sånn RAM sjekk og der blir det ofte krøll for noen. Installasjon fra HD kan også hjelpe. Kan jo se om alt er som det skal med HD'n også.

 

Ikke gi opp :woot:

Lenke til kommentar

Har flashet bios.. har nyeste som er ute å går... alle cdene er rene og ikke noen store riper.. prøvd i DVD-romen og cd-brenneren.. rammen er bare 7-8mnd gammel og ikke oc'et... men har sett meg rundt etter noen med en ddr brikke....men ingen nære kompiser kjører med det... er |-----------| så langt fra å gi opp og hive hele dritten på bossfyllinga... (en del gode deler så om noen er de4r da er det mulig å gjøre seg et kupp(bla et 9700PRO kort))

 

men har alle følere ute etter rambrikke... eneste som etter min mening kan være noe galt med nå...etter at jeg har prøvd alle mulige ting...

Lenke til kommentar

er enig med gutta her...

hadde omtrent samme problemene du beskriver her....får beskjed under installasjonen om å sette inn enkelt filer..etc..etc....akkurat som han ikke finner dem....

 

Dette ER det 99% sannsynlighet for at det er CPU/HOVEDKORT/RAM som er i in-kompatibilitet...mest sannsynlighvis bruker du en spessiell type ram som ikke er 100% testet og verifisert for maskina....

 

Jeg rår deg til å kjøpe Corsair Registered DDR2700 minne i stedet....det har jeg, og har ingen probs..

 

Asus 7V8X

Corsair Registered DDR2700 512MB...

Hercules Radeon 9700...

 

Det KAN i skjeldne tilfeller også være problemer pga R9700 kortet...sjekk kompatibilitet på ditt hovedkort på www.rage3D.com......mot ditt R9700kort...

 

Om du kan, så hør med din lokale it-forhandler om du kunne fått en avtale om å kjøpe en brikke med forbehold om å kunne bytte den om den ikke fungerte i en annen type, .......av minne så anbefaler JEG Corsair og KINGSTON.....bruker å være bra.....Hører TWINMOS kan fungere bra også i noen tilfeller...

 

/Bårdy

Lenke til kommentar

En venn av meg hadde nøyaktig det samme problemet! Feilen var at DDR-brikken stod i den første slot'en, og løsningen var å sette den i den siste. Tror dette generelt sett er den beste oppsettet når man bruker én brikke. Gi det et forsøk... hvis det ikke hjelper, forsøk med annen (kompatibel) RAM!

 

God natt :)

Lenke til kommentar

CD-ROM....jau...var borti det jeg også......greide ikke installere XP med mindre CD-rom spant i tregeste hastighet.....2x.......fikk da installert...men tok lang tid....

 

Vi snakker dog her om en gammel AMD K7 700mhz med Epox 7KXA hovedkort....og 768mb SD-RAM PC133....

 

Fant som sagt ut at det gikk bedre også når jeg bare hadde den brikken som var 128MB ORGINAL minne...

Lenke til kommentar

Du har nok mye bedre maskin en meg, min bios er fra 1997.. og jeg hadde ingen problemer med WinXP eller andre systemer. Men RAM brikkene er som de sier et problem. Men siden det går på Win2k?

 

Når de snakker om hakk i CD platene så har jeg hakk i min XP plate. Burde ta en sikkerkopi av den snart..

Lenke til kommentar

Har prøvd båre brenner og CDrom... har ikke hatt noen problemer før... har installert windows 4-5 ganger før uten problemer... (maskinen er snart 1 år gammel) skal prøve med rammen i siste slotten... har prøvd de to første.. har sjelden vert så forbannet over en pc før!!!(faktisk aldri) menmen... sjekket nettopp kompatibilitet på rage3d og der stod at det var testet 3 stk(av hva vet ikke jeg) men det var ikke testet med 1.4 biosen.... kan det ha noe å si?? er det noe prob å flashe biosen ned igjen? eller???? venter på en annen rambrikke for å få testet om det er den...

 

Takk for alle svar... men har ikke fått pcen på fote enda...

 

/Stian

Lenke til kommentar

ta HD med til en kompis, "lån maskina" hans og installer OS hos han, lag så et GHOST av disken, med all info om partisjonsdeling, samt SYS volumet....installer denne hjemme i maskina di.....

 

Du bør gjøre dette med basis-installasjon...dvs uten for mye drivere og slikt

Windows er flink på å finne rette drivere etter Ghosting...;o)

 

Du kan trenge din Win-CD under driver installering

Lenke til kommentar

Hei.

 

Hadde eksakt samme problem på den andre maskina mi. Skulle installere XP - men den ville ikke; stoppa opp og hang. Prøvde alt mulig - helt til jeg kom på at nå er det eneste jeg ikke hadde skifta var CD-romen. Kjøpte en ny billig en, satte den i og vips - så var problemet løst. Installerte uten problemer.

 

Leste i posten din at du har vært inne på om det kan være CD-rom/DVD-rom, men at "...nei, det har funka før uten problemer". Dette tenkte jeg også, men det var altså feil. Lån deg en annen CD-rom du - så skal du se at det ordner seg.

 

 

Tronaldo

Lenke til kommentar

HAr prøvd med ØRTEN forskjellige versjoner av cden, både DVD og brenner, men har funnet ut at det er enten minnet som har gått til piiiiiiiiiiiiip eller hovedkortet... skifter minnebrikke så klarer jeg å inst windows, men det går så inni na granskauen seint( og her er mye granskau rundt omkring) så blir ny brikke etter militæret tror jeg:( reiser torsdag og har liiite peng

Lenke til kommentar

Om det GÅR , men går tregt, når du skifter minne-brikke, så vet du i det minste at det ER minnet som ligger i bunn.

 

Leste noe greier om at man KUNNE kopiere i386-katalogen over til harddisken og spessifisere sti til den der under installasjon for å få ting til å gå litt raskere...vet ikke om det vil fungere...

 

/Bårdy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...