Gå til innhold

Terrorhandlinger - For milde straffer i Norge?


  

118 stemmer

  1. 1. Har vi for milde straffer i Norge?



Anbefalte innlegg

Er det for milde straffer her i Norge? Ja, jeg mener det og dette er hvorfor. Den terrorsiktede ABB har altså tatt livet av et titalls menneskeliv, uskyldige mennesker vell å merke. Spørsmålet mitt blir da, hvis du kunne valgt mellom livet til en av offrene fra terrorangrepet eller livet til ABB, hvilket ville du da valgt? Jeg ville valgt livet til ABB, ganske enkelt fordi det er såpass høy standard i norske fengsler at da kunne jeg ''levd livet'' til en viss grad, imotsetning til offrene som ikke får leve i det hele tatt. Poenget mitt her er da altså at ABB, som er den personen som faktisk har gjort noe galt, sitter igjen med den mildeste straffen, sett fra mitt ståsted. Jeg er uten tvil enig at han skal sitte inne på livstid, men da må standarden senkes betydelig. Slik som situasjonen er nå er jeg heller for dødsstraff, enn at han skal sitte på et to-stjernes hotellrom resten av livet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel kun synsing fra din side om jeg skal si det mildt.

 

Saken er at vi glemmer fort uansett hvor stor en tragedie virker når den er der.

 

Tror du virkelig ikke at 10-15 års "god oppførsel" ikke kan gi han friheten innen 21 år?

 

Ikke bare det men standarden på Norske fengsel er alt for gode og man burde derfor opprette fengsler som kun dekker primærbehov for de aller verste fangene, ihvertfall dem som ikke skal ut igjen.

 

Flislagte bad, TV, internett, etc er jo nesten som å være på leirskole (ja jeg overdriver så klart).

 

Beste vi kunne gjort i denne saken er å samarbeidet med USA, gitt han amerikanske statsborgerskap og utlevert han. De hadde gladelig tatt i mot han og vet hvordan man skal behandle slike folk!!!

Flere som er enig med meg her om mulighet for at ABB slipper ut innen 21 år.

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/11/nyheter/advokater/rettssak/andreas_behring_breivik/terror/17627022/

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål vedrørende straffen. Er det mulig å ta dømme brevik for hvert enkelt mord, og dermed nå en strafferammen som totaltsett tilsvarte flere livstider?

 

Nei, dessverre er 21 års fengsel maksimal straff i Norge. Om han så hadde tatt livet av 100.000 mennesker, så hadde han fortsatt ikke kunne blitt dømt til mer enn 21 år - eller potensielt 30 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...