Gå til innhold

Kjøpe Brukt anlegg?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger virkelig et nytt anlegg, men jeg har ikke mye penger i det hele tatt og jeg trenger en ny pc også. Så derfor tenker jeg at det kunne vert smart med noe brukt.

Men da kommer det et annet problem; jeg kan ingenting om sånt, og tør derfor ikke bedømme hva som er gode tilbud eller ikke :tease: så er det noen som kan hjelpe meg med å finne noe som er av ok kvalitet og ikke er svinedyrt?

 

Det jeg har sett på er egentlig Cerwin-Vega, da det jeg har hørt er at det er dem som man får mest bass for pengene (hører for det meste på dubstep, hip hop, D'N'B etc.).

Tenker også at jeg trenger ny forsterker, da det jeg har nå er en slik . Er det noe som burde byttes ut?

 

Takker for svar :new_woot:

 

PS: dette ble vel forferdelig rotete, men får se om noen forstår det :blush:

 

EDIT: Helst pris under 5k

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Det er ingen dum ide å kjøpe brukt, men njå om dagen har Elkjøp gunstige priser på Klipsch (rf82). Dette er en høyttaler som slår Cerwin vega på alle punkter, ja til og med bass, så lenge du ikke har et kjempestort rom å fylle. Disse har en gang kostet 10.000 og koster nå 5000. (pris i link er pr stk)

 

Technics forsterkeren er bare å beholde, den bør fungere kjempebra på Klipsch og du får neppe noe bedre til under 2-4 lapper på brukten.

 

http://www.elkjop.no/search?webform-id=WFSimpleSearch&DefaultButton=findSimple&remove_All=true&WFSimpleSearch_NameOrID=Klipsch+RF+82+gulvh%C3%B8yttaler+%28sort%29

Endret av magb
Lenke til kommentar

ok takk for det tipset, men hvordan ville disse komme ut i forhold til CV VE-8F? Tenker da på at prisen er betydelig lavere og jeg fant et par brukt for 1500 hva de kommer på om selger i det hele tatt gidder å sende aner jeg ikke :dontgetit:

 

Rommet er ca 13-14 kvadrat om jeg ikke husker helt feil.

 

Ellers ser jeg at det er ganske mye på finn.no men aner ikke hva jeg skal se etter i merker å modeller :ermm:

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Kansje jeg skal gå for dem da :hmm: om de er av bedre kvalitet.

 

Vet du hvor store bass elementene er? Kan ikke se det noen plass, vet at det ikke er det som teller mest, men jeg er litt nyskjerrig :tease:

 

Får se om jeg stikker innom Elkjøp å sjekker dem ut nå til neste uke. En bra ting er jo at om jeg ikke er fornøyd har de den 30-dagers greia si^^

Lenke til kommentar

No offence, men jeg tør ikke å stole på én person. Kan jo være at du er en CV hater (bare et eksempel). :blush:

Er det ingen andre som vil svare? :whistle:

 

Synes du skal kjøpe det du føler for selv. CV gir mye for pengene, men Klipsch går får å ha hakket bedre kvalitet.

 

Kameraten min kjøpte billigste stereoen til Denon og CV bokhyllehøytaleren XLS. Jeg synes det spiller dritfett. Kostet ca 3000 på hifiklubben.

 

Gløm hvor store elementene er, det er nesten bare relevant ved suber. Det er effekten du har og følsomheten og effekten i høytaleren som er avgjørende for både lyd og trøkk.

Lenke til kommentar

Får sjekke på elkjøp og HiFi-klubben og finne ut hve jeg går for. Skal til Århus i morgen og ser de har 2 HiFi-klubb-butikker der, og en av dem må ha inne høyttalerne så jeg kan sjekke :yes:

 

Forresten er det noen som vet hvordan det er med garanti/reklamasjon på HiFi-klubben om jeg kjøper i Danmark? Jeg så at det var betydelig prisforskjell fra Norge, og om jeg kan bruke samme garanti i Norge så kan det jo være litt å spare :) Selv om jeg tviler litt på at det er slik.

Lenke til kommentar

Hifiklubben Danmark har pris pr stk desverre :)

 

Du får søke litt på både Klipsch og Cerwin her, så skal du se det er endel andre som er enige i at Klipsch rf ikke engang kan sammenliknes med Cerwin vega. :D

 

www.avforum.no

Endret av magb
Lenke til kommentar

Cerwin-Vega spiller ikke fantastiskt mine VE-5M spiller ikke spesielt bra, det blir litt rotete inne i mellom.

 

Blir nok byttet ut etter hvert, med noen av de Klipsch som det har vært snakk om eller Dali Zensor 5 begge virker osm gode høyttalere.

 

 

XLS og VE er to stikk forskjellige ting da.. Har VE senteren selv, den spiller helt greit. Det som er gøy med XLS serien er at de kan spille jvlig høyt på lite effekt.

 

CV er å blir en ungdomshøytaler. Når jeg var ung ville jeg 100% gått for en CV, for få ting kan spille så høyt når det gjelder lydstyrke. Om man da også hører nesten kun på hard musikk som metall, Hiphop, tekno. Som jo ikke er altfor detaljert musikk uansett, da kan man likesågreit trykke på med CV.

 

Klipsch er også amerikanske, i begynnelsen startet de som kinohøytalere, men har siden gamle dager også mye med musikk å gjøre. Særlig de senere årene.

De oppfant "Klipshc" hornet.

 

Jeg vil si atamerikanske høytelere som Klipsch og JBL er litt i samme liga som CV bare at førstnevnte er mye mer detaljerte og spiller "finere".

 

Uansett så er Klipsch, JBL og CV Live killere, dvs at de lyder veldig bra til live-musikk og stadion følelse.. Bare min mening...

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg så er CV noe som gjør jobben(spesielt hvis du skal ødelgge hørselen din) men det er noe som mangler, CV drar meg ikke inn som det DALI klarer.

 

CV mangler den touchen som er hi-fi, CV er litt nesten ditt og nesten datt.

 

Men fytti katta som de sparker!

Lenke til kommentar

Jeg vet at vi har 1 eller 2 Bang & Olufsen BeoCenter 9000, hvordan vil en slik være i forhold til technics'en når det kommer til sån musikk jeg hører på? :hmm: Skal teste den etterpå, men lurer bare på om den vil funke bra med slik musikk :)

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar

Den technics forsterkeren du har er til en viss grad laget for å spille den typen musikk som man gjerne spiller på litt store og billige høyttalere.

 

Cerwin vega er noe du bare bør kjøpe om du ikke har noen planer om å faktisk sette deg ned og lytte på musikken, dvs bare noe for fest og andre arrangementer. Diskantresponsen deres er helt på bærtur, og blir direkte ubehagelig når du drar på litt, mellomtonen er like spennende som en pakke smør, og det eneste som egentlig er noe å ha er det hestesparket de større modellene leverer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...