Gå til innhold

Kan jeg kreve erstatning etter å ha kjørt på en stor stein?


TruseTurid

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å få erstatning etter å ha kjørt på en stor stein i veien?

 

Dette skjedde selvfølgelig i dag. Denne steinen var 10-20 cm høy så den tok hvertfall bunnpanna etter det jeg vet. En km før stedet der dette skjedde ligger det et steinbrudd/pukkverk og det er jo tydelig at den steinen kom derfra og at det er en lastebil som ikke har sikret lasten sin godt nok siden det ikke var et eneste hull eller telehiv i bakken, ja tenk et stykke vei uten hull.

 

Er det noe jeg kan gjøre? Bortsett fra å fikse skaden da selvfølgelig. Hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er svært vanskelig å få dekket denne type skader, her snakker jeg av erfaring. Lå selv i tett trafikk på E39 litt nord for Stavanger for en 5-6 år siden, farten var ca 80 km/h. Plutselig ble vi torpedert av tømmerbiter fra en henger som kjørte motsatt vei. Både jeg og en 2-3 andre sjåfører fikk skader på bilene våre, bl.a. knekte felger og skjev forstilling. Ingen så registeringsnummer på bilen eller på hengeren. Samtlige anmeldte forholdet, og tunnelen (dette skjedde i en undervannstunnel) ble stengt i ca 30 min. Likevel måtte alle berørte dekke skadene selv.

 

Derfor tror jeg neppe at du får noen erstatning for denne steinen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...