Gå til innhold

– Intels toppmodeller lanseres i 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

30000,-? Skal kjerneoppgradere jeg, ikke kjøpe nytt alt som er hver gang. Har god vannkjøling så blokker vil kansje spise litt gryn men det er jo i hovedsak HK, Minne og CPU som gjelder. Kansje en strømforsyning også da, siden Corsair AX virker utrolig stabil og fet. :dribble:

Lenke til kommentar

minhund:

Det er ikke utenkelig at fristelsen blir for stor dersom det faktisk er snakk om oppimot 50% bedre ytelse. Venter med å ta avgjørelsen det foreligger tester, priser og komponentene er tilgjengelig i butikk. Forhåpentligvis vil kostnadene for hovedkort og minnesett være en del lavere enn i 2008/2009.

Lenke til kommentar
Eneste tilbudet jeg har sett er i7 980 (ikke x) til 4k på ukens tilbud (komplett) et par uker tilbake.

Tilbudet på X cpuen var i våres og jeg det ble linket i FAH tråden. Ellers hadde komplett tilbud på 980 (uten X) nå nylig.

 

 

Det kommer sannsynligvis til å bli annerledes fremover pga at det kan bli gunstigere å velge K-modellen under X-modellen. Det blir spennende å se prisene på Intel Core i7-3930K.

Absolutt, og jeg får se om jeg klarer å motstå lanseringen. Men hos meg er det mye annet som står over HW dette og neste år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sant det, man dekker ikke øvrige behov ved å kjøpe mer av det man allerede har. Likevel er det ubeskrivelig morro med ny hardware, spesielt når det er snakk om en ny plattform.

 

Kanskje man i større grad bør være glad for det man har isteden for å tenke på hva man skal få.

Dersom man alltid skal vente på i morgen isteden for å leve i nuet vil livet være over før man får levd.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Core i7-3960X About 47% Faster On Average Than Core i7-990X: Intel

 

Høre virkelig lovende ut selv om det er Intel sine egne tall.

Denne skal jeg teste selv om det er en "tock" :tease:

 

Hvis du ser på de slidene som følger med er 3960x mellom 10 og 15% raskere på de programmene som er testet, og 33% raskere på estimert 3Dmark physics resultat. Så man kan vel anta mellom 10 og 20% økning i reell ytelse bortsett fra der man kan dra nytte av den ekstra minnebåndbredden.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...