Gå til innhold

Diablo 2: Summonmancer-problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å ta Andariel, Mephisto, Diablo og Baal, samt farm secret cow lvl (ikke drep kongen, da kan du åpne portalen så mange ganger du vil). Ellers ville jeg ikke siktet meg inn på noen spesifikke super-uniques i NM. Men gjør full clears av Sanctuary (på vei til Diablo) og drep alt på vei til Baal.

 

Ellers kan du jo prøve deg på et par lvl 85 områder i Hell, men de som er tidligst i spillet har også en del trange ganger, så kan bli en utfordring.

 

Eventuelt kan du trade hvis du er på battle.net. Cow lvl og Countess er veldig bra her, da du får en del gems og runer.

 

 

For resistance har du jo Smoke runeword armor om ikke jeg husker feil. +50 all resist. Og så kan du prøve å få tak i Spirit shield. Ellers er også Spirit våpen veldig kraftig tidlig.

Lenke til kommentar

Prøv Diablo wikien Den korte listen over hva som er verdt å farme er countess for runes, shenk og pindleskin for lettest tilgang(de dropper ikke så veldig mye mer enn vanlige uniques), mephisto og baal for beste dropsjanser og muligens andariel hvis de to andre bossene er litt for risky eller tidkrevende. Med en summonmancer er det sannsynligvis best å bare farme hele områder i hell som har mange vanlige uniques. Baal er det eneste jeg ville brydd meg om i NM (lag en sorceress hvis du vil farme NM mephisto). Velg en plass hvor du kan drepe ting kjapt samtidig som du har 200-300 Magic Find%

 

Ville gått for Rhyme i stedet for Spirit pga MFen, men begge er lett å mekke så lage gjerne en av hver.

 

Jeg spiller ikke D2 nå lengre men hadde bl.a en lvl88 summonmancer for ca 1,5 år siden, så jeg husker fortsatt en del. Får litt lyst til å starte igjen, men jeg tror jeg skal greie å holde ut til D3 kommer ut.

Lenke til kommentar

Velg en plass hvor du kan drepe ting kjapt samtidig som du har 200-300 Magic Find%

 

Vil bare poengtere at det er generelt sett bedre å drepe raskt enn å ha mye MF. Den gyldne regelen er vel at du skal få tak i så mye MF som du kan uten at det påvirker hvor raskt du er i stand til å drepe monstre.

 

Om det skulle være kun 100% fram til du får tak i bedre items så er det mer enn nok. Dessuten er det de første 100% MF som teller aller mest. ;)

Lenke til kommentar

takk.

 

ja de 2 runeorda har jeg klare, men jeg finner ikke armor som har riktig antall sockets :(

leser mye på wikien, og har blitt mye lore-lesing og. d2 cinematicsa er pokker meg episke.

 

har en 79 sorc også, men hu sliter i hell med resiste-mobs så jeg mekka necroen på lan. men NM farming er ho nok god til.

 

har spilt oss opp til glacial trail nå i hell, men der er det ille. vi har ikke resistance nok til å overleve en rekke forskjellige mobs. så vi farmer nå :)

 

har brukt Rhyme lenge nå, er det jeg går med :) har mange gode runer liggende etter all farminga, men glemmer alltid navna på runewordsa så orker ikke lete å skrive de her nå etter jobb :p

 

finner bare ikke noe å putte dem i.

 

edit: jeg farmer en del i nihlataks tempel. der er det lett og farme med CE

Endret av summomancer
Lenke til kommentar

En enkel å grei måte å skaffe armor med riktig sockets er cow lvl, eller finne items som ikke har sockets å bruk Larzuk quest. Bare sørg for at item lvl (du må finne den på nettsider, vises ikke in game) ikke er for høyt, så du ender opp med for mange sockets.

 

Ellers har du en cube recipe som kan adde sockets.

Lenke til kommentar

Viss du spelar med kompisar er det fort gjort å rushe nokon til A5 så ville ikkje spart på socketquesten viss du finn riktig item. Men det er viktig å passe på at questen alltid gjev max tillatt sockets. For monarch til spirit trur eg max er 4, så det er jo null stress, men sjekk dette viss det skulle vere aktuelt. Å cube seg til riktig sockets er litt verre sidan det du får random antall. Viss du har jobba lenge for å finne ein kvit item som kan passe er det litt surt å bruke opp denne på den måten, meiner ein ikkje kan gjere det fleire gongar.

 

Har du testa lvl85 områder? Viss du renser områdene du spring rundt i kan det jo vere litt kjekt at uniques kan droppe absolutt alt. Nihlatak sin flotte heim er lvl 83, 84 og 84 på hell, så det er jo ikkje langt i frå, veit ikkje akkurat kva items du ikkje kan få der. Og det er jo stort sett litt meir arbeid å komme seg til lvl85-områdene, utenom river of flame. Viss du klarer å springe gjennom RoF og ta Diablo er det absolutt å anbefalle, nesten uansett kva du leiter etter :)

 

Men uansett, det eg egentlig skulle skrive no. Har funne mange items til runewords i slike "weapons stash" greier som står rundt om kring. Er det det dei heiter? Slike som du trykker på og garantert får eit eller anna våpen? Og tilsvarande for armor. Viss du tar countess på hell med sorcen din for eksempel "går" ein garantert forbi mange slike og det kan vere verdt å ta seg tid til å trykke på dei i jakta på gode socektables.

Endret av LMH
Lenke til kommentar

trykker alltid på de standsa ja. jeg og min palavenn som er lvl 82 han også, har innsett at vi må farme bedre gear nå for komme videre uten å daue på et par lynbolter og blakke oss helt. vi har sugne resistances. mercen min har gjør ganske god skade ihvertfall, men noenganger dør han jevla fort og.

 

alle anbefaler meg om å vente å bruke socket-questa, men blir frista. jeg har masse runer men ingenting å putte de i.

 

lvl 85 områder ja, er det sånne portaler til helvete du finner i uteområdene i act 5?

 

er River of Flame et lvl 85 område? må jo si at jeg vet ikke hvor vi hadde vært uten CE, fo det er jo den som dreper for oss, heh.

 

får renske nihataks temple igjn før jeg legger meg etter vakt nå

Lenke til kommentar

hmmm...jeg har en liten kommentar til den orginale posten, jeg vet ikke om du har funnet ut av det enda, men golemen er din beste venn når du er i trange ganger, pass på at du har masse HP på golemen og kast golemen langt inn i rommet du skal inn i, så springer du inn etterpå så alle skelliane kommer etter deg, jeg har en 83 skellimancer på hardcore ladder atm og han kan soloe alt på hell, vel og merke har han godt med gear så skelly og mastery er på rundt 40, men det er 15k hp clay golemen som tillater meg å bevege meg framover uansett hvor jeg er, lær deg hvordan plassere golemen for å ikke bli truffet av kolonnespells og du kan ikke dø. Dim vision er også en veldig bra curse å putte et poeng i da den får samla mobs rundt summonsa dine og mere utsatt for CE.

Lenke til kommentar

Andariel i nightmare for soj

 

Ellers meph, pindel,creepsa rett ovenfor 2.waypoint i act5 (frigid highlands i think), shenk(som er litt nedenfor waypointen), og muligens travincal.

 

Det er de som er vanlig å ta i en run. Alle da i hell.

Om karakteren din er god nok, er det også greit å ta diablo og baal også. Anyhow, de fleste mf-sorc burde klare runnen som jeg satt opp, bortsett fra travincal som ofte har resists og shenk.

 

Edit: Hvis du ikke har tele, så er runen fortsatt gjennomførbar, bortsett fra meph.

Endret av mESA
Lenke til kommentar

Huh. Det var i grunn merkelig, for har sett summoners i duel games fra tid til annen. Vanligvis bad mannered folk med fult av skeletons, mages, revive og en merc med might og fanaticism. Har ikke vært noe problem med mass teleporting der (via Enigma).

 

Med mindre de har forandret noe siden sist jeg spilte.

 

Synd at ikke det fungerer da, for uten teleport til å få minions dit du vil blir det nok vrient ja. =(

 

 

Heldigvis finnes det en god del relativt åpne plasser som er lvl 85 area du kan farme da. I hvertfall når du får bra nok items til det. ;)

Lenke til kommentar

Høyrest merkeleg ut ja, du er helt sikker på at det ikkje kan vere eit lokalt problem? No har eg ikkje eg peiling på kva det skal vere då, men har aldri opplevd noko liknande sjølv eg heller. Har du mulighet for å teste hos nokon andre?

 

Har nesten aldri hatt tele på necroen så det er jo fult mogleg, men litt stress kan det jo vere til tider :)

Lenke til kommentar

swapper til en teleport-staff med charges når jeg skal TP'e. har ikke runer enda til Enigma.

 

gikk fint en del ganger nå, men skulle TP'e bort til Chaos sanctuary, når jeg kom fram så fikk jeg connection lost. faenskap. blir kansje for stor belastning på serveren når min hær på 40 stk teleporter inn i 20-30 fiender, heh. med masse auraer, lava og faenskap så kan det vel balle på seg for gamle b.nett.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo ikkje utenkeleg at det blir litt for mykje på ein gong. Eg kom forresten over ein fyr som meinte at den beste plassen å farme sockets var i nettopp hell Chaos Sanctuary, men anar ikkje kva belegg han har for å seie det. Googla litt no og ser at det er fleire som nemner dette i forbindelse med å finne ein monarch til spirit, men generelt er det vel best å vere ein plass der det er mange drops enkelt og greit. Cows kan jo fungere sånnsett, men prøv litt forskjellig, greit med litt variasjon.

 

Ellers var dette ein klok fyr:

 

Don't think about looking for it. If you are constantly thinking about it, it won't drop!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...