Gå til innhold

Diablo 2: Summonmancer-problemer


Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg og en kamerat har spilt gode gamle diablo 2 i mange dager nå. nå er jeg lvl 75 summonmancer og holder på i arcane sanctuary Hell difficulty. det har dukket opp noen problemer som får meg til å hate spillet litt nå, og det er ikke bra.

 

builden min er

 

Necromancer build møkkasiden funker ikke nei...

 

jeg har maxa skeleton summon og mastery og corpse explosion. har ca +5 to skills på alle andre summoning skills. holder på å maxe skeleton mastery. ellers har jeg ett point i alt i summon-treet. og alle cursene utenom dimvision og de 2 under.

 

holder på å maxe skeleton mage. revive er morsom, men AI'en på de mobsa er det verste jeg har sett på lenge...

 

begynner å bli skikkelig lei av den dårlige AIen på alle summonsa mine inni dungeons. jeg må alltid gå først inni rom, og risikere å dø. trange ganger som i act 2 maggot lair var et sant helvete. vet at spillet er over 10 år gammelt nå da.

 

summonsa mine har collision. det betyr at de må stå i kø og slå en etter en på det verste scenarioet. da autohealer mobben seg og det blir en evighetskamp til jeg logger av. det samme er det med en dør og på den ene siden står ett av mine skjeletter (resten har jo ikke plass) og slår på en fiende av en klynge i rommet ved siden. jeg får jo ingen lik da jeg kan blowe.

 

så kommer det største problemet, nemlig physical immune fiender. der klarer jeg meg greit ute i det åpne, det er det null pes. men i trange ganger og broer står bare skjelettene i kø og dør en etter en mens de slår og gjør null skade. alle fiender i d2 har litt healthregen.

 

summonsa mine klikker helt i sanctuary, og jeg er redd jeg må gi opp spillet snart, for dette er faenmeg game-breaking.

 

og http://diablo.wikia.com/wiki/Immune_to_Physical sier jo at amplify damage skal redusere immuniteten. men de mister jo faen ikke hp. jeg blir snart gal.

 

skal prøve litt til før jeg legger meg. tips mottas. jeg har ingen mektige alts med superutstyr jeg kan transfer. kun necroen. spiller ladder. jeg vil ikke respecce, har prøvd poison/bone og det suger. summonmancer er dritgøy.

 

alt i alt, arcane sanctuary som summonmancer er et sant helvete,

alle tips mottas med stor takk og glede.

 

tor

Endret av summomancer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du sliter veldig med å drepe generelt sett, så gå tilbake til NM. Du kan finne masse bra utstyr der, og mener at fra act 3 (ikke helt fra første området, men nesten) kan du finne grand charms med +tab skills (summon/bone&psn/curses) og mye annet snacks fra bosser.

 

 

Et par triks for områder med mange trange ganger. Bruk town portals. Gå igjennom en dør for eksempel, sleng raskt opp en tp, gå til byen og så tilbake igjen. Da vil alle summonsene dine starte rett oppå deg, og de kan dermed spre seg utover i rommet.

 

Ellers kan du lete etter en magical wand med teleport charges. Når du teleporterer, vil alle summonsen starte rett oppå deg, sånn som med en tp.

 

 

Mot physical immunes må du nok satse på amplify damage. Du vet at det fungerer når physical immune forsvinner fra en monster når du beveger musa over den. Hvis ikke den forsvinner vil de fortsatt være physical immune. Da vil skeleton mages og en merc med god magic skade komme til god hjelp. Liker godt en holy freeze merc, eneste problemet er at du risikerer å "knuse" monstre når de dør, så det blir mindre lik for corpse explosion. Ellers kan du jo se etter våpen med god magic skade på som mercen kan bruke.

 

 

Ikke undervurder poison abilities. De vil sant nok bli mindre effektiv med skeleton mages rundt som bruker poison damage (grønn hånd), men en poison nova (eller explosion) vil sørge for at monstre ikke regenerer hp. Ellers kan du skaffe open wounds på mercen.

 

 

Revives. Se etter Blunderbores (mener det er det de heter). Angrepet kan sende monstre i hit recovery animasjon, og de har crushing blow, som er ekstremt effektivt på fiender med mye helse.

 

 

 

Lykke til med hell mode!

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

Du spiller ladder sier du, så hvorfor spiller du ikke sammen med andre? Hell er vanskelig, og har blitt mye mye vanskeligere etter årevis med patching. Det å ha flere spillere på en server gjør jo fiendene vanskeligere også, men med et balansert team er det ingen mobs som er immune mot angrepene deres.

 

Summonmancer, eller zoo keeper, er først og fremst en support class. Du er på ditt beste sammen med andre spillere, som kan ta seg av drepinga. Summons er et helt fabelaktig meat shield.

Lenke til kommentar

heisann

 

ang. skade og dreping av mobs, så er det veldig lett. så fort en dør så er det CE for alle penga og XP baren raser opp. det er bare i maggot lair og arc sanct som fucker opp, for det er ikke summonvennlige steder med de trange gangene og broene. der summonsa mine står i kø og bare en eller to klarer og slå mens de andre står i tog bak :p

 

jeg blir oneshotta noenganger av cold/fire enhanced mobs når de dør og splatter, men det lever jeg med. jeg dør meget skjeldent. syns alle summonsa mine og mercen dreper som faen. men er jo CE som waster hele grupper :D

 

skjellettene tåler sykt mye juling også faktisk, er litt overrasket. jeg har might merc fra nightmare act 2. jeg har lest at en kan bruke TP for å samle hæren sin der du er når du går inn og ut. har ikke testet dette enda. jobber nattskift disse dager. er lvl 76 nå.

 

tusen takk for alle svar, diablo ruler. skal prøve TP trikset etter vakt idag, så skal jeg rapportere :D

Endret av summomancer
Lenke til kommentar

Du spiller ladder sier du, så hvorfor spiller du ikke sammen med andre? Hell er vanskelig, og har blitt mye mye vanskeligere etter årevis med patching. Det å ha flere spillere på en server gjør jo fiendene vanskeligere også, men med et balansert team er det ingen mobs som er immune mot angrepene deres.

 

Summonmancer, eller zoo keeper, er først og fremst en support class. Du er på ditt beste sammen med andre spillere, som kan ta seg av drepinga. Summons er et helt fabelaktig meat shield.

 

En ren summoner er nok til en viss grad support, men mindre man har enigma og en god merc.

 

Men summomancer spiller en Fishymancer høres det ut som, og det er en utrolig kraftig build, og kanskje den som er minst item avhengig i hele spillet. Men som du har lest her sliter den veldig ved plasser der det er trange passasjer.

 

korial, er det ikke all poison som hindrer health regen på mobsa? må det være spesifikke spells? det holder ikke med en skeleton poison mage for å stoppe regennen?

 

All poison skade (samt Open Wounds) stopper regenerering av HP. Om det er fra skills, charms/items eller skeleton mages etc. Men regen er kun stoppet så lenge de har poison effekten på seg (eller OW). Så fort den er over vil de begynne å regene igjen.

Lenke til kommentar

takk.

 

jeg revivet Specters som gjorde jobben for meg, det gikk ganske greit

 

jeg hadde og flaks med at Summonar var i enden av alle teleport poralene. så nå er eg ferdig med drittstedet. Duriel next :p får se åssen det går, hahhaa.

 

elsker summonmancer.

 

når jeg sendte hæren min på andariel med amp dmg, så døde hu dritkjapt... men hadde vel 25 minions som hakka løs

Endret av summomancer
Lenke til kommentar

Du spiller ladder sier du, så hvorfor spiller du ikke sammen med andre? Hell er vanskelig, og har blitt mye mye vanskeligere etter årevis med patching. Det å ha flere spillere på en server gjør jo fiendene vanskeligere også, men med et balansert team er det ingen mobs som er immune mot angrepene deres.

 

Summonmancer, eller zoo keeper, er først og fremst en support class. Du er på ditt beste sammen med andre spillere, som kan ta seg av drepinga. Summons er et helt fabelaktig meat shield.

vet ikke helt hvorfor jeg ikke joiner games, heh... er vel redd for å bli kicka pga gearet mitt eller folk som tar tinga uten hensyn. jeg og min gjeng har linka på diablo i 10 år nå... helt siden ungdomskolen da det kom ut.

Lenke til kommentar

Skaff deg en teleport wand som du har på weaponswap, når du først venner deg til å ha teleport tilgjengelig kommer du ikke til å skjønne hvordan du holdt ut å traske rundt uten det. En alternativ måte å bryte opp flaskehalser er å bruke terror.

 

Normalt bør Amp+CE fikse det meste av physical immunes. Hvis det går for tregt eller du ikke har noe "ammo" for CE prøv med lower resist i stedet for å booste skaden fra mages og eventuelle spellcaster revives. Mot bosser er det mange ganger tryggere å bruke decrepify i stedet for amp, minions gjør ikke like mye skade da, men de lever så veldig mye lengre.

Lenke til kommentar

waster meg gjennom kurast bazaar as we "speak". går som faen. men må datt vel battlenet net tror jeg... er fanget i en massiv lagspike atm.4

 

duriel med decrepify og clay colem.... vel, han slo så sent at han skadet nesten ingenting

 

Skaff deg en teleport wand som du har på weaponswap, når du først venner deg til å ha teleport tilgjengelig kommer du ikke til å skjønne hvordan du holdt ut å traske rundt uten det. En alternativ måte å bryte opp flaskehalser er å bruke terror.

 

Normalt bør Amp+CE fikse det meste av physical immunes. Hvis det går for tregt eller du ikke har noe "ammo" for CE prøv med lower resist i stedet for å booste skaden fra mages og eventuelle spellcaster revives. Mot bosser er det mange ganger tryggere å bruke decrepify i stedet for amp, minions gjør ikke like mye skade da, men de lever så veldig mye lengre.

takker. skal se etter en slik wand. heldigvis har alt etter arcane sanct vært piece of cake, foreløpig.

Lenke til kommentar

Hva slags feilmelding får du? Blir du stengt ute i x antall minutter? Eller kommer du deg rett inn igjen? Har du sjekket event viewer for å se om du faktisk mistet tilkoblingen til nettet en kort periode?

 

 

Også, hva driver du med når dette skjer? Har du gått raskt ut og inn av games på D2?

Lenke til kommentar

Hva slags feilmelding får du? Blir du stengt ute i x antall minutter? Eller kommer du deg rett inn igjen? Har du sjekket event viewer for å se om du faktisk mistet tilkoblingen til nettet en kort periode?

 

 

Også, hva driver du med når dette skjer? Har du gått raskt ut og inn av games på D2?

blir stengt ute i et par minutter. kan ikke create game. du vet, loadingscreenen, hehe, wanderer'n står bare utenfor døra uten å få lyset i trynet. internetten min funker fint. dette skjedde også på et annet nettverk hos en kamerat på D2 lan forrige regnværs-helg. skjedde noen ganger da og.

Lenke til kommentar

Hmmm. Er lenge siden jeg har sett den feilen. Husker ikke hva som kan være skylden akkurat nå, men virker som D2 har problemer med å bruke internett linjen din.

 

Hadde du fått opp en feilmelding ville det nok vært at du blir temp banna for å gå ut og inn eller create for mange games for fort.

 

 

Men hvis det er til muling, så create et game, gjør noe i ca 10 min før du begynner å mule. Da vil gamet holde seg oppe i ca 5 minutter uten at du er der.

 

Uansett så ville jeg nok vært forsiktig med muling aleine hvis du møter på dette problemet ofte.

Lenke til kommentar

Ops. Burde kanskje forklart hva det er ja. Muling er vel strengt tatt et D2 ord. >_>

 

Men hvis du lager nye games raskt etter hverdandre for å sjekke wands kan du bli temp banna som sagt.

 

 

Men du trenger ikke nytt game for at vendors på D2 skal fornye items de har. Bare gå til en WP, ta den til en plass utenfor byen, for så å dra tilbake til byen via WP. Da skal de ha nye wands tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Ops. Burde kanskje forklart hva det er ja. Muling er vel strengt tatt et D2 ord. >_>

 

Men hvis du lager nye games raskt etter hverdandre for å sjekke wands kan du bli temp banna som sagt.

 

 

Men du trenger ikke nytt game for at vendors på D2 skal fornye items de har. Bare gå til en WP, ta den til en plass utenfor byen, for så å dra tilbake til byen via WP. Da skal de ha nye wands tilgjengelig.

ok, kult :)

men vi har også hatt samme b-nett feilen jeg nevnte ovenfor når vi har spilt lange games 3 stk sammen i timer i strekk, så har det samme skjedd et par ganger. merker jeg sliter litt i starten av act 5 nå... har ikke resistance-gear og jeg er uheldig med meph og baal drops på NM. får håpe flaksen bedrer seg. lvl 81 nå. trenger en socket-wand og et 4-socketa shield så snakker vi... runene er klare!

Lenke til kommentar

"Failed to join game" får ein typisk når du prøver å lage/joine ny game for raskt. Forklarer ikkje kvifor du dett ut etter fleire timar med speling, men viss du då tenker at du må komme raskast mogleg inn igjen og prøver å rejoine kan det jo skje. Du kan jo prøve å vente eit par sekund ekstra viss det skulle skje igjen. Kan jo berre vere serverane og, D2 blir nok ikkje prioritert slik som det ein gong vart :)

 

Summonmancer er ein artig fyr! Hugsar å ha brukt ein god del tid på enkelte physical-immunes, men trur det skal vere berre ei handfull monster som faktisk ikkje kan bli gjort ikkje-immune med amp. Litt toldmodigheit må ein riktignok ha til tider, noko du sikkert har merka!

 

Av items ville eg prioritert:

 

skills

resistance

life

mana

 

Stat-messig virkar standardbuilden med STR nok til gear og resten på VIT veldig bra.

 

Ville heller ikkje fokusert for mykje på mages. Vanlige skjelett tar meir skade og om ein er i ein kinkig situasjon kan revives ofte gjere jobben, til tross for ein IQ på 2. Ein kan godt ha mages og gjerne bruke points der sidan ein stort sett har ein del til overs, men berre ikkje tenk at dei skal gjere hoveddelen av skaden din.

 

Mercen din er også essensiell sidan might gjev ein enorm dmg-bonus, så å halde han i live er viktig!

 

Du viste gjerne alt dette frå før, men tenkte no berre å slenge det inn. Blir så glad når det dukkar opp D2-trådar her :p

Lenke til kommentar

jeg har og spilt diablo 2 i sjukt mange timer, men det er mange år og patcher siden.

 

skel-mages har funket greit som support, men de er så flinke til å havne i fronten og dø. er overrasket over hvor mye de vanlige skjelettne tåler da. synd at revive IQen sucks ja, men når de først får slått litt så pleier det å hjelpe.

 

får ta baal og meph igjen nå, så får vi se om jeg er like uheldig. får jo bare lvl 7-30 set/gule.

 

men har ikke et MF sett enda da, ,en jeg og palavennen min skal skaffe det. må ha resistances som faen og.

Endret av summomancer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...