Gå til innhold

Suits - Sesong 4 (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Det som er fett med serien er hvordan Mike og Harvey vinner sakene eller mer presist inngår settlements med partene involert før de går til rettssak. Men for å skape drama så har de funnet opp en patetisk bakgrunns historie på hvordan Mike var et genibarn og måtte utgi seg for å ha tatt en harvard juss utdanning og etterhvert forfalske et vitnemål.

 

Som om det ikke er nok, så må de ta med romantikk drama (først en shitload med mike og Rachel) også Louis også i tillegg Harvey. Føler at produsentene gjør det for å appelere til et tenårings publikum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja ikke ifølge dette: http://www.zap2it.com/blogs/suits_season_4_spoilers_mikes_new_job_scotties_departure_and_changing_relationships-2014-04

 

Virker som om producerne valgte å la Mike ta jobben for å få endring i både karisma og setting. Videre så står det jo også at det har gått lang nok tid til at Mike føler seg temmelig komfortabel med jobben som Investment Banker, så kan nok forvente at Sesong 4 er noen måneder+ etter sesong avslutningen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Men hvordan kommer forholdet til Harvey og Mike være? Hvor mye kan de være sammen?

Kommer Mike til å ha et slags ansvar for Pearson Specter innen sitt firma?

Lenke til kommentar

Mike vil på papiret og rent teknisk ikke ha noe ansvar for Pearson & Specter. Pearson & Specter har Jonathan Sidwell sitt firma som klient. Det vil si at Harvey kommer til å være den som representerer Pearson & Specter og sette opp alle avtaler mellom Sidwell fimaet og andre eventuelle selskaper. I tillegg til dette skal Pearson & Specter representere Sidwell i enhver rettssak ihvertfal angående søksmål mot dem. Siden Mike blir partner i dette sidwell investment firmaet (har vi fått noe navn på det ennå?) så blir Mike sjefen til Harvey.

 

Angående hvordan forholdet deres blir så antar jeg det hopper i tid mellom uker og måneder siden Harvey og Mike neppe ville se hverandre til hverdags i jobben. Siden det virker som om det ikke kommer til å bli chick flick drama eller ihvertfall ikke i stor grad mellom Rachel og Mike, så antar jeg (og håper) at de fokuserer mer på drama som skjer på Harvey sin side.

 

Og da helst angående Pearson & Specter firmaet og at the leder opp til syvende og sist at Harvey forlater firmaet for en jobb i Sidwell.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Det spørs isåfall på hva han gjør. Serien har for det meste handlet om Mike og Harveys vennskap, så om Harvey forlot selskapet for å jobbe med Mike som advokat, investor eller partner ser jeg ingen grunn til at det skal slutte der. Eneste personen jeg synes er verdt å følge litt med på er Louis Litt bortsett fra Harvey i det selskapet og bortsett fra han så er det kun Mike og Harvey det hele egentlig har sentrert seg rundt.

 

Om serien slutter om det skjer eller etter sesong 4 er for tidlig å si. Først må vi se på hva seertallene blir, og om de blir dårlig så kan jeg tenke meg producerne bare finner opp en bullshit ending. Vi får bare se hva som skjer, har du du noen tanker om det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

At Harvey skulle drite i Pearson Specter var en ny tanke for meg, men absolutt en mulighet.

 

Tenkte egentlig at de kom til å gjøre som de gjorde i Castle, da Beckett fikk ny jobb, men kom tilbake etter et par episoder.

Men det har vært så mye vingling med Mike de siste episodene, så tror egentlig han aldri kommer tilbake til Pearson Specter.

Tror serien holder på i et par sesonger til, iallefall :)

Lenke til kommentar

Hehe ja. Altså sånn det har sett ut for meg hittil, så har det vært en del fra og til med Harvey også, bare ikke i like stor grad. Husk at hver gang Mike har nevnt om å forlate Pearson Specter har Harvey sagt at da stikker han også. Det er nummer en. Nummer to er at Harvey har ikke sjeldent komment i store argumentasjoner med Jessica fordi han har gjort noe feil, gitt en avtale han ikke skulle ha gjort osv, og det er vel kun de to som er senior og navne partnere i selskapet nå? Louis er vel fortsatt bare junior partner. Nummer tre og mitt siste punkt på hvorfor jeg tror det kommer til å skje er at Harvey ikke har stjerne advokaten Mike som hjelper han til å finne ut av et eller annet problem iløpet av 10 min.

 

Kunne forøvrig sett for meg at det også kunne ha vært deres ene sjanse til å fornye hele serien med nye karakterer og helt nytt firma. Tviler på at producerne kanskje er så ekstreme, men hadde ihvertfall blitt uhyre interessant. Forøvrig forstår jeg ikke helt hvordan de skulle oppdage Mike nå. Han er jo lagt til New York Bar listen over advokater og har et legit (så og si) vitnemål fra harvard hvor det eneste som kan felle han er den ene A+ karakteren.

 

Forøvrig så var det en dame i Oslo som arbeidet 15 år som advokat uten utdannelse. Hadde bare ført det på CVen og fått jobb som det og siden arbeidet i samme firmaet helt frem til det ble kjørt en rutine sjekk av ansatte:P

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Mye mer enn A+ som kan felle han. Selv om han ligger i systemet vil han ikke være på noen fotografier av klassen, ei heller vil hans navn stå på noen av de andre sine klasselister osv osv. Så om noen bestemmer seg for å sjekke det ut, så krever det ikke så mye ekstra for at de finner ut at han aldri har gått der går jeg utifra. Ikke har han betalt skolepenger heller, som hvertfall er lett å tracke.

Det er forøvrig flere senior partners i firmaet, og jeg tviler på at Harvey går over til IB.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...