Gå til innhold

Trenger forslag til forbedringer


Anbefalte innlegg

Går og vurderer om min gamle PC nå skal få pensjonere seg.

 

Trenger i grunn hele boksen ny, men vurderer å i første omgang beholde skjermkortet jeg har i dag, og tar med harddiskene.

 

PC-en skal brukes til tre ting:

- Videoredigering i Premiere Pro

- Spilling

- Diverse annet bruk.

 

Siden PC-en står i felles stue, er det et ønske om at den skal være så stillegående som mulig. Har ikke noe fastsatt pristak, men uaktuelt med super-top-of-the-line-maskin.

 

Spesielt hovedkort, strømforsyning og kabinett jeg lurer veldig påm en tar også gjerne imot andre innspill!

 

Handlevogn:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=950302&su=73A57443-1016-4453-B6D8-BF189E094F6E

post-3958-0-62958200-1310729392_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2500K er "like bra" bortsett fra i applikasjoner som benytter seg av hyperthreading.

Oppgrader hovekortet til standard versjonen, ikke LE.

Ram med varmespreder på toppen er meningløst. I tillegg kan det komme i konflikt med cpu kjøler.

Anbefaler Fractal Design R3 som kabinett med mindre du har spesifikke grunner for valget du har gjort.

Anbefaler cpu kjøler. Jeg har selv en ND-H14 og kommer aldri til å bruke stock kjøler på en maskin igjen.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Anbefaler cpu kjøler. Jeg har selv en ND-H14 og kommer aldri til å bruke stock kjøler på en maskin igjen.

Er det støynivået du tenker på da, eller kjøleeffekten?

 

Ellers takk for innspill!

 

 

Begge deler, men først og fremst støynivå. Den ligger vel å snurrer på 900rpm og er tilnærmet lydløs. Det som bråker mest i kabinettet mitt nå er snurrehardiskene og de står jo stort sett stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...