Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Veldig ustabilt nett, kjøpe nytt trådløst nettverkskort?


Anbefalte innlegg

Jeg har veldig ustabilt nett på dataen, selv om det fungerer helt fint for telefonen på samme nett. Hadde problemer der jeg bodde før også, og måtte gå over til å bruke kabel.

 

Lurer på om det er mest sannsynlig at det er dataen det er noe galt med, eller Jensen-usb'en jeg bruker. Finner ikke esken til den akkurat nå, men det står i hvert fall Air Link, 54 Mbps og Long Range på den.

 

Er det noe poeng å gå til innkjøp av denne, og se om det bedrer seg?

post-233263-0-85330500-1310637273_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OM du har ein venn med USB-nettverkskort so ville eg anbefalt deg å større vedkomande om å få låne det. Det kan være greit å teste om det er nettverkskortet. Fungerer det trådlause fint med andre maskiner? Har du for eksempel ein bærbar, smartphone, tablet eller noke liknande der det trådlause fungerer fint?

Viss det er problem på andre einheter så er det mogleg at det er den trådlause ruteren som er problemet, eg ville helst sjekka dett først.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om fikk jeg låne et annet nettverkskort av en fyr der jeg bodde før, og det var også ustabilt. Det så gammelt og slitent ut, men da er det allerede to nettverkskort som har fungert dårlig.

 

Kan jo prøve å spørre andre om jeg kan få låne nettverkskort og teste mer. Har ikke flere dataer jeg kan teste med.

 

Det fungerer som sagt helt fint med smarttelefonen min, så nettet skal det vel ikke være noe galt med. Ganske kjedelig å til tider måtte bruke telefonen når jeg skal på nett her hjemme, med dataen i samme rommet.

 

Er litt stress å styre med ruteren siden jeg leier og ruteren står oppe hos huseieren.

 

Edit: ironisk nok har nettet vært helt fint etter at jeg opprettet denne tråden :roll:

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Eg har sjølv vore (er) i den situasjonen, med dårleg net hos huseigar -.-

Men som sakt so ville eg ha prøvd med eit anna nettverkskort. Om det funker bedre med eit anna nettverkskort so ville eg invistert i eit nytt eit, men om det fremdeles er ustabilt so... vel d får vi kome tilbake til ^^

Endret av InnFjording
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...