Gå til innhold

iPhone-brukere er de ivrigste spillerne


Anbefalte innlegg

Klart jeg la merke til datoen. Hva mener du har blitt endret?

Tror du at de som brukte telefonen til business i 2010 plutselig har blitt fjortiser, og kun bruker den til spill nå idag?

 

Hva gjør den mindre egnet til business idag?

Jeg mener det at ekstremt mye kan bli forandret i den mobile verdenen på 8+ måneder.

 

Eneste grunnen til at jeg ser at flere går over til Android mobiler (jeg snakker ikke om at iPhone egner seg dårlig til business) er at folk / bedrifter kan velge mere fritt på hvilke mobiler dem synes er bra for dem.

 

Android sin sikkerhet på akkurat dette feltet er like sikkert som på iOS. Så derfor går flere og flere bedrifter over til Android mobiler simpelt fordi Android mobiler er MYE billigere enn iPhones og fordi bedrifter kan velge mellom flere typer Android mobiler som passer dem best.

Endret av Exynos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

--

 

Litt off-topic om operativsystemer i bedriftsmarkedet;

 

Jeg arbeider i bank- og finansnæringen med ansvar for det juridiske rundt avtaler ved større oppkjøp/fusjoner hvor arbeidsgiveren min bistår en eller flere av foretakene det gjelder. I den anledning er jeg ukentlig med på i snitt to-tre møter med ulike foretak (kundene våre) over hele landet og utlandet, og treffer på veldig mange bedrifter i løpet av ett år. I blant hjelper jeg også til ved oppkjøp/fusjoner hos mindre foretak.

 

Hos de fleste større bedriftene jeg møter på går det mest i HTC eller Nokia. Det virker ikke som om det er OS bedriftene fokuserer på, men innkjøpsavtaler og valgmuligheten til å kunne tilby de ansatte mange ulike hardware-konfigurasjoner (fullt tastatur, touch eller ikke touch osv). Jeg har faktisk begynt å se flere Windows 7-telefoner nå som HTC fører det også, siden igjen mange av bedriftene har avtale om å kjøpe telefoner fra HTC, og da velger ut i fra specs uten å legge så mye vekt i OS'et. Tidligere gikk det mye i Windows Mobile hos "HTC-bedriftene", siden det var et operativsystem HTC hadde mest telefoner med før Android tok over. Overraskende mange går fortsatt rundtom med Symbian-telefoner, og da fra Nokia. Igjen tror jeg dette henger sammen med innkjøpsavtaler, og muligheten til å få Symbian-telefoner i alle mulige hardware-konfigurasjoner. Ene bedriften jeg har jobbet en god del mot skulle bytte ut "hovedtelefon" til alle sine ansatte nylig, og da var hovedkravet fullt qwerty-tastatur. Det endte opp med at de ansatte fikk velge mellom Nokia C7 eller HTC Desire Z, og flertallet valgte Nokia fordi det var merket som var mest brukt i bedriften fra før.

 

iPhone ser jeg oftest hos mindre bedrifter der de ikke har egen avdeling som tar seg av innkjøp, og i den anledning ofte lar de ansatte velge fritt hva de ønsker, og hvor bedriften dekker hele eller deler av kjøpesummen. Jeg tror at færre store bedrifter velger dem fordi de ønsker mulighet til å kunne tilby de ansatte mange ulike hardware-konfigurasjoner , mens man med en iPhone kun får en touch-telefon ut av boksen.

 

Min arbeidsgiver gir oss valget mellom telefoner med Android (minst 2.0), iOS (3GS eller 4) eller Blackberry (minst v6). De kuttet nettopp ut Symbian, uten at jeg fikk med meg hvorfor. IT-avdelingen der jeg har kontoret mitt opplever minst mas fra de ansatte som bruker Blackberry eller iOS, og mest fra dem som bruker Android. Ganske enkelt fordi mer muligheter for brukeren å gjøre ting betyr mer muligheter for å rote det til. Det vanligste problemet som oppstår er at en ansatt installerer et eller annet fra Android Market uten noe som helst kritisk sans og dette fører til en eller annen form for ustabilitet. Derfor skal kanskje Android kuttes helt ut f.om. 2012.

 

--

 

Litt on topic om iPhone og spill;

 

Jeg er ikke noe særlig til gamer utover litt Fifa på PS3- eller Xbox 360'en når jeg har besøk av kamerater. Jeg har heller ikke vært noe spesielt aktiv med spilling på mobilen siden jeg spilte Snake på Nokia 6110'en min når jeg gikk på videregående. Etter jeg fikk meg iPhone igjen (var innom noen Android-telefoner før jeg fikk 4'eren, og en Samsung Omnia HD) har jeg begynte å spille mer og mer. Og når arbeidsgiveren min ga meg en iPad for fem-seks mnd siden så har det virkelig blitt en del spilling mens jeg kjeder meg på flyplasser rundtom i landet/utlandet pga jobbreiser. Mange av spillene er svært bra, og en del er ganske vanedannende. Spilling har erstattet mye av tiden jeg brukte på å se ulike serier/filmer når jeg var ute på reise. Jeg ga en Samsung Galaxy SII i gave til samboeren min like etter den kom på markedet (hun hadde en iPhone 4), og hennes største ankepunkt rundt den er at hun syntes det var bedre med spill på iPhonen. Men det begynner å komme seg i Android Market, og jeg tipper det etter hvert blir på høyde med iOS sitt utvalg og kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Android market share and popularity among consumers continues to climb, but business professionals generally prefer the iPhone"

http://www.marketwir...oid-1513853.htm

 

Androids markedsandeler kommer i hovedsak fra de to store taperne i mobilmarkedet, Symbian og Windows Mobile/WP7.

iPhones markedsandeler hentes også i stor grad fra de samme taperne i markedet. Dette, samt at smarttelefon-segmentet er i enorm vekst, gjør Android og iOS/iPhone til vinnerne når det gjelder markedsandeler de siste par årene, og Apple er den desiderte vinneren når det gjelder den mest lukrative delen av mobilmarkedet siden Apple tjener greit med penger på både hardware, software og innholdstjenester, mens Android-kaka skal deles på så mange at det bare blir smuler på enkelte.

Og er dette i fra USA eller hele verden?

 

Om dette snakker for hele verden, så er det jo greit, men om det bare er USA så har dette lite å si på hva som er realiteten.

Det gidder jeg faktisk ikke sjekke, uansett er det uendelig mye mer betydningsfullt som statistisk grunnlag og representasjon av realiteten der ute i verden, enn en håndfull av dine bekjente. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...