Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en idê til en Iphone app. Jeg har ingen erfaringer om hvordan det er mulig å lage en app til Iphone, eller hvilket program jeg må laste ned for å lage den. Det eneste jeg har, er en ide til appen som jeg vet at folk har bruk for, men som ingen har verken tenkt på, eller laget.

 

Noen som har noen forslag om hvordan jeg skal gjøre dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må være registret iOS utvikler for å få lov til å lage og laste opp applikasjoner til AppStore. Du må dessuten eie en Mac, da SDK'en (software development kit) til Apple kun støtter Mac baserte enheter. Du må også betale en årlig avgift til Apple. Da får du til gjengjeld mulighet for å emulere applikasjonene dine (både for iPhone, iPod og iPad) og tilgang til tidligere iOS utgaver for å nevne noe.

 

Les mer her. http://developer.apple.com/programs/ios/

 

Og lykke til med applikasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Du må registere deg i apple developer program, som koster 500kr i året.

Det er alt du trenger, Xcode er gratis.

Du må forøvrig ha mac, eller eventuelt kjøre det i VMware.

Jeg lager apps med mac vmware,xcode og et rammeverk som heter Nimblekit.. slik at jeg kan lage native apps i javascript i stedet for objective-c.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hei! Jeg har en idê til en Iphone app. Jeg har ingen erfaringer om hvordan det er mulig å lage en app til Iphone, eller hvilket program jeg må laste ned for å lage den. Det eneste jeg har, er en ide til appen som jeg vet at folk har bruk for, men som ingen har verken tenkt på, eller laget.

 

Noen som har noen forslag om hvordan jeg skal gjøre dette??

 

Det litt avhengig av hva du har tenkt appen skal inneholde. Veldig enkle ting kan du lage app av ved bruk av appsgeyser.com. Gratis og passer Android og iPhone og der kan leses innstruks om hvordan nå markedet både i iPhone og Google Play. Det finnes bedre alternativer, men dette kan koste, og det er usikkert om det passer til det du tenker å bruke den til. Sjekk ut www.hvordanlageenapp.ioslo.info hvor du (ved å legge inn emailadressen) kan få en gjennomgang på video.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...