azidG Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Jeg har et Creative Inspire 5.1 5300 surround anlegg og nylig kjøpte jeg en stasjonær DVD-spiller (Kiss DP-450). Så lurte jeg på om det kunne være mulig å koble surround-anlegget til denne spilleren for å nyte 5.1-lyd i stedet for den middelmådige stereo'en fra TV? Bak på DVD-spilleren er det av lydutganger digital koaksial / optisk og standard stereo-utgang, men på forsterkeren til inspire-anlegget er det jo tre mini-jack innganger. Finnes det noen overganger av noe slag eller muligheter for å bruke dette anlegget? Om det ikke er mulig å få 5.1 lyd, så i hvertfall lyd i alle høyttalerene og ikke minst sub'en!
L03VIk Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Hvis dette skal være mulig må i så fall creative ha laget en spesialkabel til formålet, noe jeg tviler sterkt på.
azidG Skrevet 1. august 2003 Forfatter Skrevet 1. august 2003 Hmm, så det finnes ikke noe RCA/optisk til 3x mini-jack kabel eller noe?
Hårek Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Digital utgang fra DVD må jo kobles til en digital inngang, nytter ikke å mikke til overganger for analoge inganger. Finnes sikkert lydkort med digital inngang og Dolby Digital / DTS decoder.
azidG Skrevet 1. august 2003 Forfatter Skrevet 1. august 2003 Digital utgang fra DVD må jo kobles til en digital inngang, nytter ikke å mikke til overganger for analoge inganger. Finnes sikkert lydkort med digital inngang og Dolby Digital / DTS decoder. Ja, har audigy lydkort jeg. men skulle gjerne ikke gå gjennom PCen dah.. Edit: Men ja kanskje, hadde faktisk ikke tenkt på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå