Gå til innhold

Eksisterer en jobb som dette?


Anbefalte innlegg

tickinghd: Når jeg har bra perioder blir angsten bedre av å være blandt folk, i dårlige perioder blir den bare verre av det. Dessverre er det ikke alle med AS som faktisk får brukbare ferdighetet med på kjøpet, det eneste jeg kan er å være unormalt opptat av dyr og dyrevelferd og sånn :ermm:

 

D_czipher606: Er det mulig å starte en nettbutikk og tjene litt penger? Misliker sånne sider som jeg kommer inn på når jeg skriver en bokstav feil, men det er jo smart av dem da.. :whistle:

 

Snobjorn: Har prøvd å jobbe i en stall noen ganger, det har gått bra og jeg stortrivdes helt til jeg fikk en dårlig periode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tickinghd: Når jeg har bra perioder blir angsten bedre av å være blandt folk, i dårlige perioder blir den bare verre av det. Dessverre er det ikke alle med AS som faktisk får brukbare ferdighetet med på kjøpet, det eneste jeg kan er å være unormalt opptat av dyr og dyrevelferd og sånn :ermm:

 

D_czipher606: Er det mulig å starte en nettbutikk og tjene litt penger? Misliker sånne sider som jeg kommer inn på når jeg skriver en bokstav feil, men det er jo smart av dem da.. :whistle:

 

Snobjorn: Har prøvd å jobbe i en stall noen ganger, det har gått bra og jeg stortrivdes helt til jeg fikk en dårlig periode.

Høres ut som at du kan jobbe videre med noe innen dyrehold siden det er det du trives med. Og dessuten er det sikkert enklere for deg å omgås andre dyrevenner når du først må være litt sosial? Folk med felles interesser går gjerne lettere overens, og det er mange som også er interessert i dyr. :)

Lenke til kommentar

D_czipher606: Er det mulig å starte en nettbutikk og tjene litt penger? Misliker sånne sider som jeg kommer inn på når jeg skriver en bokstav feil, men det er jo smart av dem da.. :whistle:

 

Ja det er det helt sikkert. Så lenge du selger ting folk vil ha. Og du må jo kunne ett og annet om webdesign og sikkerhet på internett (for å unngå å bli hacket) - I tillegg må du finne ett sted å markedsføre deg så du får kunder.

 

Det er ei dame på Hamar for eksempel... som har ei nettside som heter Kirsten Bakeglad eller noe. (fant den ikke i farta).

 

Vet du hva hun lager? hun lager custom made kaker! Til nesten halv pris av hva ett bakeri ville laget det til. Hun kan lage racerbiler, spiderman, ole brum kaker. Alt etter ditt eget ønske utifra hva du vil ha... sjokoladekaker, kransekaker, kringler, marsipan, bløtkake... I tillegg kan du sende henne ett bilde, og hun PRINTER det på marsipanen med konditori farge - og det blir bra! Folk har f.eks bilde av babyen sin, på marsipanen, på dåpskaker...

 

Hun styrer hele bedriften hjemmefra, står bare på kjøkkenet hjemme og baker. Fantastisk :)

 

BTW: fant den. Check it out. amazing... :)

http://www.kristinsbakegladeside.com/

Lenke til kommentar

Føler at jeg er veldig vanskelig nå, men det er virkelig ikke meninga.. :ermm: Av samme grunn som at jeg ikke bare kan få meg en jobb på rimi som en normal person kan jeg heller ikke lære å kjøre bil :whistle:

 

Noe som har med dyr å gjøre hadde vært veldig fint. Har jobbet i flere staller før, men det har bare vart til jeg fikk dårlige perioder.

Tenker litt på nettbutikk som selger dyreutstyr som faktisk ikke er skadelig for dyrene, når tropehagen kan selge en vannflaske til 99kr når innkjøpsprisen er på ca. 10kr virker det lett å tjene litt penger på det :p

Lenke til kommentar

Føler at jeg er veldig vanskelig nå, men det er virkelig ikke meninga.. :ermm: Av samme grunn som at jeg ikke bare kan få meg en jobb på rimi som en normal person kan jeg heller ikke lære å kjøre bil :whistle:

 

Noe som har med dyr å gjøre hadde vært veldig fint. Har jobbet i flere staller før, men det har bare vart til jeg fikk dårlige perioder.

Tenker litt på nettbutikk som selger dyreutstyr som faktisk ikke er skadelig for dyrene, når tropehagen kan selge en vannflaske til 99kr når innkjøpsprisen er på ca. 10kr virker det lett å tjene litt penger på det :p

 

Ja, men hva hvis det tar av... Hva gjør du da? Da kan du ikke lenger drive hjemmefra. Du må ansette noen. Fordi du må opprettholde en grad av profesjonell service ovenfor dine kunder. Hvis du får inn flere hundre bestillinger hver dag må du ha gode rutiner, gode verktøy for oppfølging av kunder osv. For hvis service nivået ditt synker så mister du kunder og får dårlig rykte. Dersom det ikke tar av i det hele tatt blir du sittende igjen med en svær haug med junk. Det er ikke noe "hvem som helst" bare kan starte opp med og lykkes med. Man må ha en klar plan og vite litt hva man gjør.

Lenke til kommentar

Angsten er veldig ille til tiden, men heldigvis har jeg perioder/dager hvor den er helt ok også :)

 

Om det var en gård som behandler dyrene fint og respekterer dem så kunne det vært fint i bra perioder, men som sagt kommer jeg meg ofte ikke ut døra i dårlige perioder.

Lenke til kommentar

[...] men som sagt kommer jeg meg ofte ikke ut døra i dårlige perioder.

 

Det er vel dette som er største hindringa for å finne deg ein jobb som du kan fungere i.

Særlig i jobber der du jobber åleine utan mykje kontakt med andre mennesker er det svært viktig for arbeidsgiver å kunne stole på at du kan møte på jobb regelmessig.

 

Er sjølvsagt også avhengig av kor ofte du har dårlige perioder og kor lenge dei varer. Dersom det ikkje er snakk om meir en det som kan ansjåst som normalt sjukefråvær så er det ikkje eit stort problem, men dersom det skjer veldig ofte så blir det vanskelig for deg å halde på jobben.

Lenke til kommentar

Synes du skal ta kontakt med nav jeg. De har mange såkalt verna bedrifter, hvor folk som sliter med forskjellige kroniske lidelser får jobbe med noe de ønsker, noe de takler og ikke minst etter hvordan sykdommen fungerer. Feks. vil du da kunne beholde jobben i dårlige perioder, selv om du må gjøre en del av den hjemme, eller ikke klarer å komme deg på jobb.

 

Det er også løsninger hvor nav betaler lønna di i en vanlig bedrift, mot at bedriften tilrettelegger meget godt for deg.

Lenke til kommentar

Hva med å flytte? Du sier du ikke har plass til mer enn 14 kaniner, men hvis du flytter på et småbruk så har du jo plutslig plass til 140 kaniner. Pluss at du kan gjøre noe selv du har som oftes litt jord som skal drives si til nærmeste gardbruker at hvis han fikser jorda di så får han kornet/gresset minus den andelen du skal ha for f.eks kaninfòr.

Du har ofte litt skog rundt deg også hugg ved så du er selv forsynt kanskje du får solgt til naboen også?

 

Dette er bare mine tanker vet ikke om det kan gjennom føres.

Lenke til kommentar

Vil ikke ha 140 kaniner, da kommer jeg til å slite VELDIG om de f.eks får en smittsom sykdom og hele gjengen må til veterinæren og kastrering av så mange kaniner blir over hundretusen kr..

Ville nok uansett ikke hatt mer enn 20 kaniner på noe tidspunkt, men kanskje noen sauer/alpakkaer og en lama i tilleg. Men hvordan går jeg isåfall frem da med tanke på lån? Et småbruk er jo ikke gratis så..

 

Dårlige perioder kan vare alt fra en dag til flere mnd.

Skal ta kontakt med nav og høre hva de foreslår :)

Lenke til kommentar

Jeg vet jo ingenting om din bosituasjon nå, men du sa du var under 18år så du bor vel hjemme enda. Så noe lån får du ikke enda, for du har fylt 18år. Helst skulle du hatt en jobb som viser at du har inntekt så du får noe lån også men i din situasjon blir det vanskelig.

 

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/viewimagewide?reference=2011/7/12/1/295/658/31_898624652.jpg&finnkode=29565831

 

Du får jo dette småbruket for 600 tusen det ser jo litt gammelt ut inne men hvis du gjør litt selv og tar lån på f.eks 750-800tusen så får du jo pusset opp ganske mye.

Men i den summen må jo dyr være inkludert antakeligvis?

- Vil nok ikke drive noe farm for å lage garnnøster men heller drevet med avl. Si du kjøper 4 stk kaniner 3 jenter 1 gutt alle av samme rase, så kan du drive avl av disse er ikke mange kronene som ruller inn men det er nok bedre enn garnnøste produksjon.

- Så kjøp et små bruk av litt størrelse fiks det så du vil bo der kjøp noen kaniner av en populær rase med stamtavle. Så har du det som trengs egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...