Gå til innhold

Eksisterer en jobb som dette?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det eksisterer en jobb hvor man ikke trenger noe utdanning, og har lite/ingen kontakt med mennesker bortsett fra på mail og/eller litt på tlf?

 

Edit: INGEN kontakt med mennesker bortsett fra mail og/eller litt på telefon.

Endret av Nochan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om det eksisterer en jobb hvor man ikke trenger noe utdanning, og har lite/ingen kontakt med mennesker bortsett fra på mail og/eller litt på tlf?

 

Fisker, Perfekt yrke til deg ;)

 

du er på sjøen, og hvis du er på en litt mindre båt så er du gjerne kun du og kapteinen med mindre du har båt selv. du tjener 400-700k i året (så lenge du har makrell og torske sesong da)

 

Alt du trenger er et sikkerhetskurs på 5 dager til kr 3700

 

du jobber gjerne 60 timer+ i uka og har 15-30 timers dager som du står på sjøen mutters aleine, alt du har kontakt med mennesket er kapteinen og/eller radioen

Lenke til kommentar

jeg ville tatt kontake med et vikarbyråd (manpower,xtra personal o.l.), og snakke med de. De sitter med mye forskjellig. Skader aldri å forhøre deg, vær obs at samtalen bør du imøtekomme som et jobbinterview.

 

 

Men fleste jobber trenger du et form for utdanning. Kan jo ta kurs, osv for å lære deg nødvendige egenskaper.

 

Første jeg tenker er slike email support for div. bedrifter.

 

Hva med taxi sjåfør? Er ikke hjemme, men du er for degselv i en bil....utenom når du kjører folk da.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Fisker er ikke noe for meg siden jeg er mot drap av dyr(også fisk).. :whistle:

Et kurs som varer i f.eks 3dager overlever jeg nok om jeg har en god periode, men ikke noe mer enn det.

 

Greit å vite: Problemet mitt er veldig sterk sosial angst som gjør at jeg i perioder ikke klarer å gå ut døra(bokstavlig), utdanning, kurs som varer mer enn få dager og jobb hvor jeg må forlate tomta er omtrent umulig. ;) Jeg er ikke 18 enda så det er ikke krise nå, men greit å vite om det eksisterer en jobb som jeg faktisk kan utføre..

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

Jeg synes du har litt feil fokus. Sosial angst er ikke uhelbredelig, men gjennom å søke etter lette løsninger som en slik jobb ville være legger du grunnlag for det.

 

Grunnen til den sosiale angsten er aspergers, som er uhelbredelig. :) Har slitt med angst så lenge jeg kan huske og både leger og psykologer har egentlig etter flere år med å prøve forskjellige ting fortalt meg at det ikke kommer til å bli bedre, det eneste de kan tilby meg er lykkepiller.

 

 

Endrer førsteposten litt.

Lenke til kommentar

Fisker er ikke noe for meg siden jeg er mot drap av dyr(også fisk).. :whistle:

Et kurs som varer i f.eks 3dager overlever jeg nok om jeg har en god periode, men ikke noe mer enn det.

 

Greit å vite: Problemet mitt er veldig sterk sosial angst som gjør at jeg i perioder ikke klarer å gå ut døra(bokstavlig), utdanning, kurs som varer mer enn få dager og jobb hvor jeg må forlate tomta er omtrent umulig. ;) Jeg er ikke 18 enda så det er ikke krise nå, men greit å vite om det eksisterer en jobb som jeg faktisk kan utføre..

 

nå skal ikke jeg være vanskelig men jeg må bare si det at vi holder all kreps og krabber og makrell levende ;)

det er mottaket som dreper de, ikke vi fiskere ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes du har litt feil fokus. Sosial angst er ikke uhelbredelig, men gjennom å søke etter lette løsninger som en slik jobb ville være legger du grunnlag for det.

 

Grunnen til den sosiale angsten er aspergers, som er uhelbredelig. :) Har slitt med angst så lenge jeg kan huske og både leger og psykologer har egentlig etter flere år med å prøve forskjellige ting fortalt meg at det ikke kommer til å bli bedre, det eneste de kan tilby meg er lykkepiller.

 

 

Endrer førsteposten litt.

Det er uhelbredelig ja, men den sosiale angsten som følger, ofte, med er ikke det, den kan arbeides med, men forsvinner sjelden helt.

Lenke til kommentar

Mine interesser er dyr. :whistle:

Har vudert angorakaningr(bare for ullen, ikke pelsen), hadde hatt plass til ca. 15kaniner, det blir nesten 13tusen for kastrering av alle om de er hannkaniner, og de kommer til å spise over 200kg pellets i året og 22kg koster 900kr så ville gått i minus.. :ermm: Har ikke plass til andre dyr som produserer ull bortsett fra 2 alpakkaer eller 2 sauer.

 

Jeg er som sagt mot drap av dyr så å avle for slakt eller lignende er uaktuelt.

Tusen takk for at dere prøver å hjelpe :)

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

jeg kjenner ei som tekster serier for TVnorge. Det eneste hun trenger er en god pc, og at hun får tilsent serier. Så oversetter hu de, tekster de og sender de tilbake. Og dette gjør hun hjemme i sin egen leilighet.. Såvidt jeg vet er det sjeldent hun jobber med andre, siden hun har flyttet til utlandet og fremdeles har samme jobben.

 

Men her trenger man vel helst en utdanning, med mindre man er veldig god i språk.

 

Husk at man kan ta nettstudier og, men da bør man ha god selvdisiplin :p

Endret av lillepy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes du har litt feil fokus. Sosial angst er ikke uhelbredelig, men gjennom å søke etter lette løsninger som en slik jobb ville være legger du grunnlag for det.

 

Grunnen til den sosiale angsten er aspergers, som er uhelbredelig. :) Har slitt med angst så lenge jeg kan huske og både leger og psykologer har egentlig etter flere år med å prøve forskjellige ting fortalt meg at det ikke kommer til å bli bedre, det eneste de kan tilby meg er lykkepiller.

 

 

Endrer førsteposten litt.

 

Man kan jo ha sosial angst uten å ha aspergers. Vanligvis forsterker den sosiale angsten seg om man isolerer seg, i alle fall blir jeg mer lyssky av folkemengder dersom jeg ikke har snakket med noen på noen dager.

 

Er ikke aspergers noe du kan snu til din fordel? Tenker visst du er flink med tall og liker å sette ting i system. Jeg vet om en som er flink å programmere og har aspergers f.eks.

Lenke til kommentar

Bli en freelance internett mogul! Krever litt IT kunnskap.

 

Du kan f.eks:

- Registrer domenenavn som ligner på kjente adresser (med skrivefeil), og smekk de fulle med reklame.

(En på jobben drar inn 3000-4000kr jevnlig hver mnd ved å gjøre dette)

Får du varsel om søksmål fra firmaet bare gir du fra deg domenet og slipper mere hassle.

- Start en blogg. Ping den mot VG osv. Jobb for å skape publisitet. Sett reklame på den med Tradedoubler f.eks.

(En på jobben dro inn 15000kr på én måned når Tele2 hadde bra kampanje)

- Finn seriøse firmaer som sender ut surveys, tjen noen slanter her og der for å svare på de.

 

Sikkert mange andre måter du kan tjene penger på internett også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...