Gå til innhold

BILLIGSTE RAM NOENSINNE


Cain_85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hal inn slakken, gutter!

Quad har tatt forbehold om "trykkfeil" i sin automatiserte ordrebekreftelse. Vi kan sikkert diskuttere hva "trykkfeil" egentlig betyr, men at det i det minste foreligger en slags reservasjon fra deres side, kan det ikke være tvil om.

 

Dernest til kjøpernes "gode tro". Dere vet åpenbart at prisen er gal. Hvorfor skal dere tjene på at Quad har gjort en tabbe? Oppførselen i denne tråden viser at dere ikke har gjort dere fortjent til så mye ekstra, for å si det på den måten.

I dette tilfellet er jussen samsvarende med det som etter min mening er riktig moral: Quad er _ikke_ bundet av den prisen de har oppgitt, jf. avtalelovens § 32.

 

Vel, vel... Får håpe det ikke blir for mye kaos i kjølvannet av dette; f.eks. returer på kjøpers bekostning, erstatningsansvar overfor Quad, forsinkelser for andre kunder, osv.

Vanligvis støtter jeg forbrukerne, men i dette tilfellet er det Quad som har min sympati.

 

--

HH

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg lurer på om svært få her har tenkt på...

 

Tror ikke dere at folka på webshoppene leser forum også? Når man annonserer sånne blemmer som Quad har gjort med krigstyper i topic? Tipper Quad fiksa feilen rimelig kjapt når de leste det..

 

Neste gang.. la dette forgå i stillhet om dere vil ha noe håp om å kjøpe noe billig. Send PM til kompisene eller mail om dere ha behov for å dele, ikke skrik det ut over forumet..

Lenke til kommentar

Utrolig hvor dumme folk kan bli, den personen som oppdaget den billige rammen skullet som sagt holdt seg langt unna dette forumet hvor det tydeligvis finns alt for mange uten sun fornuft.

 

Selvfølgelig kom butikken til å oppdage at prisen var feil, sannsynnligheten for at 1 kunde kunnet fått rammen til feil pris var ganske så stor helt til det ble postet her. Den dummeste gåsa må være han som bestilte 20x i håp om å tjene penger på å selge dem senere...

 

Kom igjen da folk , tenk litt før dere poster sånne tråder...

Lenke til kommentar
Hal inn slakken, gutter!

Quad har tatt forbehold om "trykkfeil" i sin automatiserte ordrebekreftelse. Vi kan sikkert diskuttere hva "trykkfeil" egentlig betyr, men at det i det minste foreligger en slags reservasjon fra deres side, kan det ikke være tvil om.

 

Dernest til kjøpernes "gode tro". Dere vet åpenbart at prisen er gal. Hvorfor skal dere tjene på at Quad har gjort en tabbe? Oppførselen i denne tråden viser at dere ikke har gjort dere fortjent til så mye ekstra, for å si det på den måten.

I dette tilfellet er jussen samsvarende med det som etter min mening er riktig moral: Quad er _ikke_ bundet av den prisen de har oppgitt, jf. avtalelovens § 32.

 

Vel, vel... Får håpe det ikke blir for mye kaos i kjølvannet av dette; f.eks. returer på kjøpers bekostning, erstatningsansvar overfor Quad, forsinkelser for andre kunder, osv.

Vanligvis støtter jeg forbrukerne, men i dette tilfellet er det Quad som har min sympati.

 

--  

HH

 

Regner med at quad også sender ut en forespørsel til de som har bestillt om de virkelig skal ha rammen nå, det har sansyndligvis vert en ganske stor pågang.

 

Jeg forsvarer min bestilling med at jeg prøver og utnytte systemet, noe som sikkert er grunnen til at de fleste gjorde det(med noen unntak seff).

 

Quad tar forbehold om prisfeil, og såvidt jeg vet så kan de ikke sende varen ut med riktig pris hvis ikke kunden er informert om det. Og jeg regner med at de fleste vil avbestille når de ser at det koster så mye penger som det skal.

Lenke til kommentar

Og når muligheten for rask profitt åpenbarer seg så faller sivilisasjonens ytre skall av og alle åpenbarer seg som en flokk gribber.

 

Til alle dere som kastet dere på i håpet om å påføre en sjappe tusenvis i tap: Jeg håper dere taster inn en null for mye en gang dere betaler en regning på nettbank. Jeg håper mottaker tviholder på pengene. Kort sagt, jeg håper dere blir behandlet slik dere selv ønsker å behandle andre.

Lenke til kommentar

de er klar over det ja, fikk mail:

 

Takker for din bestilling. Som du helt sikkert forsto så var prisene som ble oppgitt på minnebrikkene våre i dag tidlig feil. Dette skyldes at noe gikk galt forrige gang webben ble oppdatert. Vi beklager dette på det sterkeste, og kan forsikre deg om at vi skal gjøre vårt beste for å forhindre at noe lignende skjer i framtiden.

Lenke til kommentar
de er klar over det ja, fikk mail:

 

Takker for din bestilling. Som du helt sikkert forsto så var prisene som ble oppgitt på minnebrikkene våre i dag tidlig feil. Dette skyldes at noe gikk galt forrige gang webben ble oppdatert. Vi beklager dette på det sterkeste, og kan forsikre deg om at vi skal gjøre vårt beste for å forhindre at noe lignende skjer i framtiden.

 

Du glemte en ting: "Din ordre er slettet"

 

Og når man skriver "Får jeg virkelig disse til 42kr" i kommentarfeltet og i tilegg kaller seg Ali Muhammad eller bestiller 20stk osv. så vekker dette oppmerksomhet. Bland annet må en vell forstå at kommentarfeltet BLIR manuellt lest i alle webshopper, nettopp fordi det står en kommentar til bestillingen der. F.eks. "hei, er det i orden dere sender faktura i stedet for oppkrav" Det er slikt feltet skal brukes til, og da kan man ikke vente seg at de skal overse feilprisingen.

Lenke til kommentar

(jeg skal ikke skjule det faktum at jeg også bestilte to brikker rett etter jeg sto opp tidlig i morges)

 

MEN: Dersom han som oppdaget blemmen faktisk hadde ringt til QUAD og gjort dem oppmerksom på feilen, istedet for å hyle på forumet, så hadde han kanskje fått en liten påskjønnelse (brikkene for 42,- kanksje?)

 

I allefall: Jeg har nesten dårlig samvittighet fordi jeg bestilte. Det var helt klart djevelen i meg som våknet. Snøblind og gjennomfrosset av jævelskap... hehe.

 

Konklusjon: Ut å nyt regnet!!!

 

DrErling

Lenke til kommentar

fikk nylig en mail fra Quad hvor det stod dette:

 

takk for din bestillig.

desverre gikk noe galt da vi oppdaterte webben til morgenen idag. vi beklager på det sterkeste, og skal gjøre alt vi kan for at det ikke skal skje igjen.

ordren din er slette.

 

mvh Quad.no .....

 

jaja.. sånn kan det gå.. :/

Lenke til kommentar
Og når muligheten for rask profitt åpenbarer seg så faller sivilisasjonens ytre skall av og alle åpenbarer seg som en flokk gribber.

Tenkte samme tanken selv når jeg leste tråden. Forrundret at du var den første som påpekte det.

 

synes det er litt rart jeg, at jeg ikke har dårlig samvittighet :roll: ...nå kan det vere at jeg ikke var en av de som det ble siktet til, da jeg bestillte til meg selv og ikke for å tjene penger på det.

 

btw men hva er galt med og vere en gribb? er dette dyret mindre verdt enn andre dyr? (les mellom linjene så forstår du sikkert poenget mitt også ;) )

 

Forsåvidt handelt quad.no veldig riktig i denne situasjonen synes jeg :)

 

EDIT:

hmm: veldig fin og forklarende post, forstod virkelig budskapet du ville ha frem :lol:

Lenke til kommentar

det rare er at det er jo fullt av disse trådene hvor alle tullingene bestiller og INGEN får. Hadde jeg oppdaget en slik feil ville jeg vel ha sagt i fra, heller det en å rope så høyt som mulig og attpåtil lure på om man virkelig får brikkene til den prisen.

 

CS_eR_GøY har vandret på forumene en stund, men det virker ikke som han har blitt klokere. (/me mener å erindre å ha sett ham i en slik tråd tidligere).

 

....Men alle med litt vett i skolten burde jo skjønne at noe slikt ikke går. I alle fall når 50 stykker skal ha samme rambrikken, en lurer på om prisen er korrekt og en bestiller 20. Når man da, etter å ha lest dette går og bestiller seg rambrikker, da kan man jo lure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...