Gå til innhold

Test: Asus Eee Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Mobo med hardware akselrasjon = bra bilde, ingen lyd

Mobo med software codec aktivert = crappy og hakkete bilde, bra lyd

 

VLC finner jeg ikke i sin helhet, kun direct som er for streaming, og remote for fjernstyring.

 

Jegte testet netopp litt selv og slsiter med det samme.

Derimot er det intett å utsette på en decent mp4 fil som tar halve plassen..

 

kjipt at det tar lang tid å konertere da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvordan bør jeg gå frem for å konvertere noen av mine eksisterende DVD'er til et format som passer bra for Transformeren? Lurer på verktøy for ripping samt hvilket format som tar lite plass samtidig som Transforeren klarer å spille det av. Om jeg bør benytte en alternativ android videoavspiller ønsker jeg gjerne tips om dette også. Regner med å overføre filmer til MicroSD kortet mitt.

 

Edit: fant ut av det. DVDFab til å rippe DVD'er, Handbrake til å konvertere. Fant et innlegg med Transformer innstillinger:

 

http://www.transformerforums.com/forum/asus-transformer-video/352-howto-convert-video-transformer-using-handbrake.htm

Since the Transformer can only hardware accelerate h.264 baseline profile you need to make a few specific settings:

Start with the Regular/Normal Preset

Container: MP4 File

On the Video tab, choose:

Video Codec: H.264

Constant Quality: RF 24 (Lower number is better quality but higher file size, I wouldn't suggest going lower than 20 in this case)

On the audio tab change the Mixdown to "Stereo", bitrate 160

On the Advanced Tab:

Maximum B-Frames: 0

Uncheck "CABAC Entropy Coding"

Uncheck "8x8 Transform"

Uncheck "Weighted P-Frames"

 

After those changes, you can save these by clicking on Presets -> Save Preset and name it something like "Transformer". These settings work for the Xoom as well.

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

Dette med formatstøttet er jo bare bagateller. Det er LETTERE å skaffe seg FUNGERENDE apps som tar seg av dette til iPad 2 enn til TF. :p

 

Nå viser det seg at jeg har "tullet" litt. H.264 er Native i android, og etter en liten sjekk av filformatet stemmer dette. Det jegderimot fikk problemer med var .mkv, hvor lyden ikke fungerte.

Det er derimot enkle epps for dette.

 

sorry for for my incompetence.

Endret av TheBesserWisserdotcom
Lenke til kommentar

Dette med formatstøttet er jo bare bagateller. Det er LETTERE å skaffe seg FUNGERENDE apps som tar seg av dette til iPad 2 enn til TF. :p

 

Nå viser det seg at jeg har "tullet" litt. H.264 er Native i android, og etter en liten sjekk av filformatet stemmer dette. Det jegderimot fikk problemer med var .mkv, hvor lyden ikke fungerte.

Det er derimot enkle epps for dette.

 

sorry for for my incompetence.

Hvilken app da? har prøvd orignal spilleren,mplayer, mobo + ett par til. Alle med samme resultat.

Mkv filer med hardware akselrering, veldig bra bilde og ingen lyd.

Mkv filer med apps med deaktivert akselrering, hakette bilde og bra lyd...

Lenke til kommentar

// removed quoted quotes

Hvilken app da? har prøvd orignal spilleren,mplayer, mobo + ett par til. Alle med samme resultat.

Mkv filer med hardware akselrering, veldig bra bilde og ingen lyd.

Mkv filer med apps med deaktivert akselrering, hakette bilde og bra lyd...

 

Har fått et godt resultat med oppsettet for Handbrake ovenfor, kombinert med Mobo på TF.

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvor får jeg kjøpt denne rimeligst? Pixmania ser ut til å ha den med dock for 4062 kr som er det rimeligste jeg har funnet den til nå:

 

http://www.pixmania.com/no/no/10265818/art/asus/tablette-eee-pad-transfor.html

 

Syntes det er litt kjipt at versjonen med dock er 16GB mens standalone pad har 32 GB, merkelig pris-differensiering. Kunne vært greit å ha 32GB med en gang.

 

Ingen av de store kjedene har begynt å selge denne, noe jeg mistenker Apple for å ha betalt godt for, flere jeg har spurt har ikke engang hørt om Asus eee Pad transformer, enda den har vært ute på markedet i 2 måneder nå. Synd for Asus er absolutt en verdig konkurrent som bør gies like stor plass i hyllene som iPad 2.

 

Ellers vil jeg si Transformer er overlegen iPad 2 på mange områder med mindre man er stor tilhenger at "apple greia" og har kjøpt deres business-modell. Selv foretrekker jeg friheten en Android enhet gir meg. Transformer sin keyboard dock som gir den 16 timer batteritid gjør den også ypperlig som en mini-pc erstatter når man er på på farten også. Da er ikke vekten avskrekkende i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min for 4400 på datakjeden lenge før sommeren. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den heller.

 

Ok, den er ikke like flytende og fancy i bruk som en iPad, men på den annen side er det et helt annet produkt. Med bare skjermen har du flash, office ferdig installert, google docs, og er i det hele tatt mye nærmere en pcopplevelse enn hva en iPad kan få til, som egentlig bare er en stor iPhone. Med tastaturet tilkoblet kan du også bruke den til noe nyttig, i motsetning til tabs generelt.

 

Kjøpte den til studiene, og angrere ikke et sekund.

 

 

Dog, maskinen er nok litt mer beta enn man kunne ønsket seg. Noen FC her og der, noen uforklarige hickups her og der, osv.

 

Men for en god skjerm, bra batteri, generelt sett veldig kjapp, tastatur, usb, micro SD, SD, og vanlig USB er det et knallkjøp!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...