Gå til innhold

Oppjustert Sandy Bridge utsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at det er utsatt gjør meg egentlig ingen ting. For hvem her som har 1155, 1156 og/eller 1366 kan klage på ytelsen. Vi trenger ikke en ny socket så raskt. Og om du har et veldig gammelt oppsett er det jo ikke mye å betale selv 3000 kroner for å oppgradere, om enn midlertidig :)

 

Jeg har akkurat kjøpt meg nytt hovedkort, ram og cpu, bankers for alle og en hver, prisen på crosshair V formula, 1700,-. Phenom II X4 695, 900,- og så gikk jeg litt overkill på rammen 8GB Dominator GT 1866MHz 1500, like over 4000 kroner altså. Dermed har jeg et system som kan dra det meste (med mitt GTX570) og jeg kan vente på f.eks. RoG sine Black Edt. hovedkort uten at jeg klager på ytelsen på min maskin :)

Jeg håper du vet at du har gjort et fryktelig dårlig kjøp med mindre du skal oppgradere til Bulldozer ved launch? For det første har RAM-ytelse fint lite å si på systemytelse, mest fordi båndbredden er stor nok i utgangspunktet og Phenom II-arkitekturen har dårligere ytelse per MHz enn Intel C2Q, for ikke å snakke om i5-2500k eller i3-2100.

 

Selv om Bulldozer matcher eller slår Sandy Bridge i ytelse har du brukt ekstra penger på en Phenom II X4 som vil miste veldig mye verdi med en gang Bulldozer er ute. Videre har jeg fint liten tro på at Bulldozer kommer til å slå Sandy Bridge i enkelttrådoppgaver som spill. Det er tross alt snakk om åtte kjerner med 125W TDP, noen steder må de ha kuttet for å klare dette og min gjetning er IPC.

Lenke til kommentar

Jeg håper du vet at du har gjort et fryktelig dårlig kjøp med mindre du skal oppgradere til Bulldozer ved launch? For det første har RAM-ytelse fint lite å si på systemytelse, mest fordi båndbredden er stor nok i utgangspunktet og Phenom II-arkitekturen har dårligere ytelse per MHz enn Intel C2Q, for ikke å snakke om i5-2500k eller i3-2100.

 

Selv om Bulldozer matcher eller slår Sandy Bridge i ytelse har du brukt ekstra penger på en Phenom II X4 som vil miste veldig mye verdi med en gang Bulldozer er ute. Videre har jeg fint liten tro på at Bulldozer kommer til å slå Sandy Bridge i enkelttrådoppgaver som spill. Det er tross alt snakk om åtte kjerner med 125W TDP, noen steder må de ha kuttet for å klare dette og min gjetning er IPC.

 

Joda, jeg er klar over det. Planen var først å bare sette Phenom II på AM2+ hovedkortet fra Gigabyte. Men så ville jeg ha et Asus hovedkort, som var rødt og sort :p Er en sucker for RoG serien, har RoG bærbar maskin også, så det kunne jo bare gå en vei :roll:

 

Planen nå er å bruke den som HTPC når Rampage IV kommer :D Som du sa, man trenger ikke, man bare vil og ha... :ermm:

Åja, så var det rammen da... Den er rød og sort............. :blush:

 

Edit: Bør nevnes at jeg hadde CPUen over en måned før jeg bestemte meg for å kjøpe hovedkortet :)

Endret av Outcasted
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1310570469' post='18014232']
Raptor' timestamp='1309874570' post='17985678']

men jeg leste et eller annet sted at Ivy Bridge får en oppdatert Intel grafikk kjerne også som fikser litt av feilene som er i SB sin.

Stemmer det... OpenCL og DX11 blant annet...

Høh ! er det noen feil i SB ??

Føler meg trygg til og oppgradere fra gammel hw nå til hva enn av det som er tilgjengelig idag basert på ytelse, men hvis det er noen feil...det skulle jeg likt og visst litt mer av.

Det er vel blant annet i enkelte tilfeller et problem med ouput av 24Hz video signaler mener jeg å huske...

Åja, vel det høres ikke så fryktelig ut selv om jeg ikke er klar over konsekvensene av det. Men så minnes jeg det er jo bare grafikk delen, og jeg kommer til og bruke dedikert skjermkort meste parten av tiden uansett sannsynligvis. Ihvertfall i følge "planen" min. Men greit og vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...