Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

MVA på e-bøker, hvordan protestere?


DCG

Anbefalte innlegg

Jeg er nokså forbannet/oppgitt over de nye reglene i forhold til MVA på digitale varer/tjenester, spesielt når det gjelder e-bøker.

 

I utgangspunktet så utgjør det ikke noen stor økonomisk forskjell for meg, men det er en prinsippsak. Når fysiske bøker er er fritatt for merverdiavgift ser jeg ingen logikk i at digitale bøker ikke skal være fritatt.

 

Så spørsmålet mitt er: Hvordan kan jeg protestere på dette? Hvem skal jeg skrive brev til for å klage?

 

Jeg regner med å bli avfeid med et standardsvar om at "slik er det bare", hva kan jeg isåfall gjøre videre? Betale inn for lite skatt neste år og nekte å betale inn de kronene som utgjør MVA på e-bøker?

 

Noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske mange publikasjoner etterhvert som ikke er fritatt mva. Er egentlig ingen grunn til at bøker skal være avgiftsfritt overhodet. Forøvrig er det på samme måten med e-avis/papiravis og det har vært det en stund.

 

Ettersom det er selger som innkrever mva for staten kan du ikke nekte å betale den, da vil selger risikere etterberegning og tilleggsavgift. Så du får ytre deg i offentlige fora og drive lobbyvirksomhet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...