Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er teoriprøven til bil vanskelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ikke gå i teoritentamen.no fellen :p Du har muligheten til å sjekke om svarene er rette og endre feile svar innpå den siden. Du må være ærlig mot deg selv og ikke "jukse", da lurer du bare deg selv ;) Klarte selv teorien på første forsøk. Ikke så rart med tanke på at jeg var på teorikurs, leste boken og tok tester på nettet :) Hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta noen av testen på nett (når jeg kjørte opp så var det noen som kostet noen kroner som var temmelig lik). Du kan regne med at du får samme antall feil her som på den virkelige prøven, står du her står du på prøven. Husk at det er kun første forsøk du må telle med...

Lenke til kommentar

Jeg kjørte teoriprøven på teoritentamen.no 20-25 ganger, og bestod deretter den virkelige prøven med glans. :) Jeg leste ikke i "Veien til Førerkortet" selv, men tror det kan være lurt avhengig av hvor mye du har kjørt bil. Dersom du har kjørt mye, vil det meste i boken virke som en selvfølge, men dersom du ikke har kjørt mye, har du nok en del å hente fra boken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Og les spørsmålene nøye. På kjøreskolen min ble vi prøvd med noen spørsmål i det obligatoriske, og som var vel så relevante for teoriprøven. Tre av fire alternativer var "rett" i flere av spørsmålene, men bare ét av dem var rett ifra vinkelen spørsmålet var stilt. Eks: Du får et bilde av et kryss og får spørsmål om hvem som skal kjøre først? Du svarer den du mener skal gjøre det. // Du får bilde av samme kryss og spørsmålet "Du er bil A. Hvordan stiller du deg til rekkefølgen bilene skal kjøre?" Hvis et alternativ er "Bil B skal kjøre først" er det riktig, men det er ikke riktig utifra spørsmålet.

Det er mulig du tar dette som en selvfølge, men mange bommer på det likevel. Så bare vær oppmerksom på det.

 

Ellers, hvis man har tatt en del prøver på nettet + lest boka (/lest det som du ikke kunne i boka), så skal teoriprøven gå helt greit :)

Og ditto oppkjøring, såfremt du er sikker på deg selv og din egen kjøring og sikkerthet i trafikken. Vit også at en kjørelærer aldri sender deg opp med mindre h*n tror du klarer det (har hørt om tilfeller hvor kjørelærere har gitt seg i argument med elev, men da er elev bare en idiot).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...