Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Sportsfilter, må jeg ha varmeskjold?


Anbefalte innlegg

jeg lurte på om at jeg har tenkt og skifte originalluftfiltere med en sportsfilter men det som er må jeg bytte oljefilter samtidig med luftfiltere eller kan jeg bare skifte til sportsfilter?. mange bilmekanikere sier at det gir ikke effekt men jeg er ute etter den gromme lyden, og det andre han sier er at det bruker mye bensin kan det stemme siden jeg har ikke mye peiling innen bil:P btw det er en renault megane 97 kombi 5-dørs

 

og må jeg ha varmeskjold?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gir ingen effektøkning, og varmeskjold er ikke helt nødvendig. Du kan dog oppleve at du mister effekt fordi motoren suger varmluft og da vil muligens et skjold hjelpe. Uansett vil du nok merke liten forskjell, men hei hva gjør man ikke for å få en gammel Renault til å høres mer bråkete ut.

så du mener det er skadelig for motoren?, men åssen kan jeg miste effekt bilen har jo tross alt 1,6 90hk

Lenke til kommentar

Tross alt 90 hk?

 

Du kan miste effekt hvis luften blir for varm. Om du trenger varmeskjold eller ikke kommer litt an på hvor i motorrommet du plasserer luftfilteret. Et varmeskjold vil uansett ikke skade.

 

Om motoren tar skade av sportsfilteret ditt? Vel det kan tenkes. For eksempel ved at det ikke filtrerer godt nok. Luftmengdemåleren er nok det første som ryker. Når det er sagt; monterer du dette riktig og bruker et godt filter vil det gå bra.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Tross alt 90 hk?

 

Du kan miste effekt hvis luften blir for varm. Om du trenger varmeskjold eller ikke kommer litt an på hvor i motorrommet du plasserer luftfilteret. Et varmeskjold vil uansett ikke skade.

 

Om motoren tar skade av sportsfilteret ditt? Vel det kan tenkes. For eksempel ved at det ikke filtrerer godt nok. Luftmengdemåleren er nok det første som ryker. Når det er sagt; monterer du dette riktig og bruker et godt filter vil det gå bra.

ok men kan ikke mye om bil men siden dere kan det hvor finner jeg luftmengdemåleren? og ryker den medengang jeg setter inn sportsfiltere ++ har tenkt å la en verksted gjøre siden jeg har lite peiling. men tenkte på denne http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317301076

 

syns dere det er hvert og ha sporstfiltere

takker for rådene deres

Lenke til kommentar

Tross alt 90 hk?

 

Du kan miste effekt hvis luften blir for varm. Om du trenger varmeskjold eller ikke kommer litt an på hvor i motorrommet du plasserer luftfilteret. Et varmeskjold vil uansett ikke skade.

 

Om motoren tar skade av sportsfilteret ditt? Vel det kan tenkes. For eksempel ved at det ikke filtrerer godt nok. Luftmengdemåleren er nok det første som ryker. Når det er sagt; monterer du dette riktig og bruker et godt filter vil det gå bra.

ok men kan ikke mye om bil men siden dere kan det hvor finner jeg luftmengdemåleren? og ryker den medengang jeg setter inn sportsfiltere ++ har tenkt å la en verksted gjøre siden jeg har lite peiling. men tenkte på denne http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317301076

Skal nærmest garantere deg at det ikke står noen luftmengdemåler i din motor. Renault generelt sett har ikke brukt luftmengdemålere i sine motorer, og dermed har du èn mindre typisk feilkilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...