Gå til innhold

- iPhone 5 kommer i september


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke?

 

AtW

Fordi jeg ser tiåringer med iPhone 4 når jeg står å venter på bussen. iPhone har alt mistet mye av den eksklusive følelsen telefonen hadde tidligere. Når samtlige skal ha samme telefon blir det ikke lenger like spenstig å eie en iPhone. Hvis det også skal komme en billigversjon for kidza gidder jeg ikke lenger å assosieres med iPhone. Jeg vil at iPhone skal være et dyrt og eksklusive produkt for få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi jeg ser tiåringer med iPhone 4 når jeg står å venter på bussen. iPhone har alt mistet mye av den eksklusive følelsen telefonen hadde tidligere.

Godt poeng, jeg synes også jeg ser iPhone 4 'overalt'. Den er ikke noe kul eller eksklusiv lenger, det har blitt en telefon for 'hvermansen' som hverken er spesielt telefon- eller teknologiinteressert. Den 'nye Nokia' rett og slett; tilogmed min gamle far og et par av onklene mine (som knapt nok klarer å skru på en PC) har iPhone.

 

Men det henger nok litt sammen med hvor god råd vi har her i landet; det er ikke så veldig mange land hvor man kan kjøpe seg en iPhone 4 (og mer til) for en ukes lønn, så i store deler av verden regnes den fremdeles som en eksklusiv greie.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke?

 

AtW

Fordi jeg ser tiåringer med iPhone 4 når jeg står å venter på bussen. iPhone har alt mistet mye av den eksklusive følelsen telefonen hadde tidligere. Når samtlige skal ha samme telefon blir det ikke lenger like spenstig å eie en iPhone. Hvis det også skal komme en billigversjon for kidza gidder jeg ikke lenger å assosieres med iPhone. Jeg vil at iPhone skal være et dyrt og eksklusive produkt for få.

Ok, det er jo greit nok. Personlig er jeg ikke så veldig fan av at billigere alternativer ikke skal eksistere fordi folk kjøper ting pga status og ikke funksjonalitet. Det begynner også å bli litt sent for iphonen å være et produkt for de få her til lands, den er vanlig i de aller fleste samfunnsklasser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den eksklusive følelsen du snakker om har vel vært relativt ikke-eksisterende de siste årene nå? Personlig har jeg ihvertfall ikke hatt den følelsen etter iPhone kom til Norge. Det var noe annet når man måtte kjøpe den fra USA, og mannen i gaten knapt nok hadde sett en iPhone i virkeligheten.

 

Hvis det kommer en light-versjon, kan det tenkes at det blir desto mer eksklusivt å ha den "dyre versjonen". Mange ungdommer samt bedriftsledere vil sikkert gå for det rimeligste alternativet. Jeg ville ikke ha bekymret meg helt enda. Uansett vil jeg påstå at det føles mer eksklusivt med en iPhone enn en "Android-telefon". iPhone er et etablert og velkjent produkt, uansett om det er en 2007- eller 2010-modell. Andre suverene mobiler, f.eks HTC HD2, har derimot gått i historiebøkene, og de færreste husker hvordan den så ut*.

 

*normale mennesker, ikke oss her på amobil.no

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...