Gå til innhold

Hva er forskjellen på Msi 580 Lightning og Twin Frozr II?


Egil87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok du tar litt feil når du sier at Twin Frozr II er raskere enn Lightning. Lightning kortet har både høyere GPU frekvens og minne frekvens enn Twin Frozr II kortet. Twin Frozr II kjører med 800 MHz og 4,0 GHz mens Lightning kortet kjører med 832 MHz og 4,2 GHz.

 

Har selv MSI GTX 580 Lightning kort og lurte på det samme som deg, men endte opp med det raskeste kortet som er Lightning med Twin Frozr III kjøler.

Lenke til kommentar

Tror nok du tar litt feil når du sier at Twin Frozr II er raskere enn Lightning. Lightning kortet har både høyere GPU frekvens og minne frekvens enn Twin Frozr II kortet. Twin Frozr II kjører med 800 MHz og 4,0 GHz mens Lightning kortet kjører med 832 MHz og 4,2 GHz.

 

Har selv MSI GTX 580 Lightning kort og lurte på det samme som deg, men endte opp med det raskeste kortet som er Lightning med Twin Frozr III kjøler.

 

 

 

Ok, skjønner. Tror jeg postet feil informasjon. Twin Frozr-kortet jeg sikter til er dette: https://prisguiden.no/produkt/msi-geforce-gtx-580-twin-frozriioc-1536mb-146404

 

Det er Twin Frozr II/OC. Beklager misforståelsen. Så da spør jeg igjen, hvordan måler dette seg opp mot Lightning?

Lenke til kommentar

Twin Frozr II OC kjører med høyere hastighet på minne, 4726 MHz, (4,726 GHz) men har litt lavere klokke (GPU) hastighet enn Lightning kortet. Er litt usikker på om dette gjør Twin Frozr II OC kortet raskere, tror neppe du vil merke noen stor forskjell i spill og slikt.

 

Uansett så er begge kortene et godt kjøp slik sett. Prismessing kommer de vel ut noenlunde likt. Og en annen ting er at jo høyere klokke og minne hastighet, jo mere varme utvikler kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...