Gå til innhold

Ønsker tips om gode rollespill


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp spillt gjennom Dragon Age 2, og jeg har begynnt og få sansen for rollespill, er det noen der ute som kan anbefale meg none råe RolePlaying games eller hva dere kaller det? Jeg er ganske ny til den type spill, vil helst sett noe med menneskelig tema er ikke så fan av monster og demoner og slikt, men igjen Dragon Age 2 er jo ikke akkuratt "menneskelig" hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse spillene vil jeg anbefale deg:

 

The elder scrolls Oblivion - Mange mange spilltimer og en hel åpen verden der man kan utforske huler, gamle fort, gamle ruiner.

 

The elder scrolls Morrowind - Samme som oblivion bare eldre spill, med da dårligere grafikk, men det er utrolig bra.

 

Dragon age 1 - Ikke like bra som dragon age 2, men ikke langt unna.

 

Fable 1 - Veldig bra spill med masse forskjellige våpen, rustninger, abilities og masse mer

 

Fable 3 - Ikke prøvd, men mange gode tilbake meldinger på det.

 

Witcher 1 og 2 - Ikke prøvd, men det ser rått ut!

 

Diablo 2 - Et vanvittig spill, dog veldig gammelt.

 

Dark Messiah Might & Magic - Utrolig fette triks og mange muligheter med tanke på utførelser av quests.

 

Fallout 3 New Vegas - Et must! Dette er i framtiden, men likevell et RPG. Du har en helt åpen verden der du kan drepe monstre. Utrolig artig! Masse quests også.

 

Gothic 3 - Et spill du må prøve ut. Litt vanskelig i starten, men du kommer inn i det.

 

Risen - Noe av det samme som gothic, bare det er nyere og bedre.

 

Sacred 2 - Ikke prøvd, men det ser utrolig fett ut.

 

Dette er de jeg vil anbefale deg siden du er veldig ny, GLED DEG!

Endret av GZIP
Lenke til kommentar

Og skulle du føle for å gå til de virkelig store klassikerne, som riktiknok begynner å trekke på årene, men som innehar STORE kvaliteter innenfor sjangeren

 

- Ultima serien (er vel per idag mer en kuriositet og antakelig ikke spillbar på nyere maskiner med mindre GOG har sluppet de)

- Fallout 1 og 2

- Baldur's Gate 1 og 2

- Neverwinter Nights

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...