Gå til innhold

Samsung galaxy s2 problemer (USB, batteri, lading)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er en fornøyd eier av en SGS2, men etter et par uker begynte telefonen å bli veldig merkelig.

Det startet med skjermlåsen hang seg, måtte ta ut batteriet for å få den tilbake.

Deretter gikk den tom for strøm og var umulig å lade igjen, selv etter flere timer tilkoplet, verken med usb mot pc eller mot 220v. Selv om den ble satt i laderen rett etter den gikk tom for strøm.

Etter å ha ladet batteriet med ekstern lader så fikk jeg nok strøm til å lade videre med original lader.

 

Etterpå begynte flere problemer, helt plutselig kom det opp at den var tilkoplet Kies eller bilmodus.

Flere ganger kom det opp at jeg måtte trekke ut laderen selv om den ikke sto i laderen.

 

Det har også plutselig kommet opp talekommando, hvor det står "speak again".

Alt har kommet opp helt uprovosert mens den har ligget på bordet.

 

Prøvde å sette den tilbake til fabrikkinnstillenger flere ganger og med flere metoder.

 

Ingenting hjalp, telefonen ble prøvd restartet mange ganger om dagen uten noen påvirkning, samme med å ta ut batteriet og la det ligge en time eller to.

 

Etter 3-4 dager med trøbbel ble den plutselig bra og slik har den vært i en uke.

 

Har noen opplevd noe lignende, eller om noen vet årsaken?

Er lite vits å sende den inn på service nå som alt fungerer.

 

Tony.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke gjort noe med firmware og kernel, alt er standard.

Kun prøvd å resette til fabrikkinnsillinger i menyen og med en slik *# kode, het vel hard reset om jeg ikke husker feil.

 

Jeg har hørt om 3 stk som har hatt samme problem, alle er kjøpt gjennom netcom, de 3 har sendt i retur nylig og fått tilbakemelding om at det er helt ukjent problem for dem.

 

Det samme skjedde hos de, startet med skjermlås og videre som jeg skrev.

 

Det som jeg ikke nevnte var at både hos meg og de 3 andre så ble plutselig batteriet tomt i løpet av 1-2 timer fra å være fullladet, samtidig som telefonen var veldig varm.

Selv om ingen applikasjoner går i task manager og telefonen forsøkt resrtet mens den slukte strøm.

 

Det var etter dette at det ble problemer med flatt batteri som ikke gikk å lade og deretter at den hele tiden trodde at den var tilkoplet pc, lader etc.

 

Veldig merkelig problem, men for min del ble det plutselig bra og er så fornøyd med telefonen at jeg ikke sender den tilbake før det evt skjer igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har også opplevd lignende problemer med min Galaxy S2. Nå får jeg ikke starta opp telefonen i det hele tatt, siden det virker som om batteriet blir slukt før telefonen rekker å starte opp, og telefonen blir satt i en uendelig restartloop mens jeg lader. Før dette skjedde opplevde jeg at den begynte å koble til Kies, selv når jeg ikke var hjemme og uten at jeg gjorde noe som helst.

 

Men skal prøve ekstern lader, siden du sier at du fikk det til å funke da.

Lenke til kommentar

Dette høres ganske så merkelig ut. Har hatt en SG2 fra den kom ut og har aldri opplevd noe slikt.

 

Dette er hva jeg ville ha gjort:

 

1. Har du ikke tuklet med mobilen, altså Rootet den osv, så send den inn til reparasjon, dette dekkes av garantien du har. Jeg ville gjort dette før mobilen dør totalt, og du kanskje i verste fall ender opp med og ikke få skaden dekt av garantien.

 

 

Hvis du har tuklet med mobilen har du kun deg selv å takke, i så fall må du finne noen som klarer å ordne opp i tullet hvis du ikke klarer det selv.

 

OBS! Dette dekkes IKKE av forsikringen!

 

 

Jeg nevner det igjen, BRUK garantien deres så lenge dere ikke har påført skadene selv.

Lenke til kommentar

Jeg har også at talegjenkjenning eller bilmodus dukker opp plutselig. Dette tapper batteriet som da vil vare rundt en halv dag (jeg har dog ikke problemer med å lade opp igjen). I tillegg er mobilt internett et mareritt. Kobler seg ut hele tiden og jeg må slå av og på mobil internett. Jeg har OneCall og "roamer" på Telenor sitt nett.

Lenke til kommentar

Jeg sliter kun med at mobilnettet kutter ut fordi om det står at det er 3g dekning. Må slå av og på telefonen så fungerer det igjen. Veldig irriterende!! Har skjedd et par ganger at den kommer i "kjøremodus" Jeg bruker også one call,med telenor sitt nett.. men det har vel ikke noe med abonementet å gjøre, siden det fungerer å restarte tlf.. mange som har det problemet??

Lenke til kommentar

Kjent problem Henle. Anbefaler å deaktivere 3g. Du trenger ikke restarte telefonen. Det holder med at du gjør utgående trafikk i form av sms eller samtale. Spesielt plagsomt i områder der Telenor bruker Nokia sine antenner. Dvs vestlandet og hele kysten opp til og med nordland. Mulig det har endret seg noe de siste årene, men det var hovedsaklig der de hadde problemer for noen år siden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt det problemet med usb tilkoblinga (dvs at den tror den lader,tror den er koblet til pc enkelte gange og bilmodus går bananas)

Første gangen så gikk det over av seg selv etter et par dager, og andre gangen så leste jeg på xda at man kan skru av batteriet, ta det ut, og finne en fuktet bomullsbit, ikke våt, og rense usb kontakten på telefonen. Den funket som bare det ;) Bare vent litt, sett i batteriet igjen og den er god som gull igjen ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også at talegjenkjenning eller bilmodus dukker opp plutselig. Dette tapper batteriet som da vil vare rundt en halv dag (jeg har dog ikke problemer med å lade opp igjen). I tillegg er mobilt internett et mareritt. Kobler seg ut hele tiden og jeg må slå av og på mobil internett. Jeg har OneCall og "roamer" på Telenor sitt nett.

 

Det er det mest irriterende!! Særlig hvis man skal bruke Google Navigation (som trenger nett-tilkobling) og liknende.. Lurer på hvor mange ganger jeg har deaktivert og aktivert nedlasting fra mobilnettet. Jeg har forresten brukt både One Call og Chess, samme problemet med begge disse. Roaming er selvfølgelig aktivert.

 

t

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har akkurat de samme problemene med min S2, fryser plutselig (både når jeg skal låse opp telefonen, har også skjedd mens jeg ringte, kunne ikke legge på/gjøre noe, måtte ta ut batteriet. Bilmodus kobler seg på nesten hele tiden noen ganger,og jeg finner ingen instillinger som fjerner det/deaktiverer den, noe som jeg synes er teit... vurderer å sende den til verksted om det ikke bedres pronto

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også disse problemene og vi er nok ikke alene. Se her.

 

Det hjelper å ta ut Simkort og slå på tlf. uten simkort. Da blir telefonen min bra en stund iallefall. Så jeg tviler på løsningen med å rense usb kontakten.

I dag måtte jeg i tillegg bøye ladekabel kontakten for at telefonen skulle lades. Dårlig byggekvalitet? Poblemet med bilmodus er oftest når jeg spiller Radiant HD, høy CPU bruk, evt. at jeg er litt røff med tlf?

 

- Bilmodus aktiveres

- Mobil kobler til Kies

- Før: alltid høyttaller ved mottak av telefonsamtaler.

 

Jeg har også Onecall og får ekstremt dårlig datahastighet og er ustabilt.

 

Hadde vært greit med flere tilbakemeldinger, gjerne fra noen som har sendt tlf. til service.

 

Hatt lyst til å sende tlf. til service på garantien, men er redd for at de sender den tilbake og forteller at det var skittent på Usb port.

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Jeg er på min andre telefon av denne typen nå, og har hatt problemet på begge to. Den første gangen var den slik i et par dager (iløpet av den første uka jeg hadde den), så ble den helt fin, men så ble den helt mongo igjen. Leverte inn den etter 10 dager, og de sendte inn den til rep. Fikk beskjed om at den var så innmari ødelagt av vann/fukt, at det ikke gikk an å reparere. Så jeg måtte ha ny, og forsikringa dekte det IKKE. Nå frykter jeg at den har blitt fuktig igjen, har hatt den i åpen lomme når jeg har kostet snø av bilen osv, så det har til tider vært vått i lomma. Så jeg skal prøve å tørke den på et vis nå, og se om det blir bedre da.

Her er det største problemet at den går aktiverer og utsetter strømsparingsmodus, fortløpende og HELE tiden. Og den lyden som oppstår når den endrer fra den ene til det andre, begynner å bli meget plagsom. BIP BIP BIP BIP hele tiden! Og det går ikke an å slå den av, den bare slår seg på selv igjen med en gang.

Håper jeg slipper å må ha ny igjen, det er så mye arbeid med å tilpasse den så den blir som jeg vil ha den :p Men igjen, skjermen er også knust, så en ny telefon hadde kanskje ikke vært så ille...

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg fikk i helgen samme problemet med at telefon låser seg og så slår den seg av og på mange ganger på rad. Etter at telefonen hadde sluttet å slå seg av å på såg jeg at den brukte veldig mye støm. Har kjøpt meg batteri som er større enn det som følger med. Batteriet varer som regel 2-3 dager alt etter hvor mye jeg er på nett eller spiller med den, men nå gikk det bare noen timer før jeg måtte lade den igjen.

 

Plutselig begynte telefonen å slå seg av og på igjen og en stemme spurte "what do you want to do?" Det var den Talekommandoer som har slått seg på og den var på selv om jeg restartet telefonen.

 

I tillegg til Talekommandoer så kom det opp at jeg hadde i usb kabel, noe jeg ikke hadde.

 

Min telefon har ikke vært utsatt for vann så tror ikke det har noe med denne feilen å gjøre.

 

Fant ut ved å søke litt på nett hvordan jeg kunne stoppe Talekommandoer tjenesten. Det er den som jeg tror sluker strømmen på min telefon.

 

For å stenge den ned må man gjøre slik:

Gå til: Programmer -> Innstillingern -> Programmer -> Administrer programmer.

 

Velg fanen som heter "Alle" og skroll ned til du finner "Talekommandoer" og gå inn på den.

 

Trykk så først på "Tving stopp" og så på "Tøm data".

 

Jeg ser på inne på oversikten på hva som bruker strøm på batteriet at telefonen nå bruker mindre strøm.

 

Uheldigvis så løser ikke dette problemet. Den slår seg på etter en liten stund å da må jeg gjennomgå disse stegene på nytt. Fryktelig irriterende.

 

Om noen har levert inn telefon og fått et godt svar på hva problemet er så legg det ut :)

 

Det skulle gått ann å avinstallere de appene man selv ikke har valgt å legge inn. Kanskje problemet hadde blitt løst ved å avinstallere programmet. Noen som har fått det til?

Lenke til kommentar

Ettersom det er så mange som har problemer med dette, tror jeg ikke det hadde noe med fuktighet å gjøre. Standard svar slik at levrandøren skal slippe å betale for rep. Irriterende..

Det er ikke leverandøren som reparerer. Men et verksted som får betalt av leverandøren for å utføre garanti-reparasjoner. Hvis det ikke er mulig å utføre reparasjon så får ikke verkstedet betalt.

Lenke til kommentar

Hei,, har ein samsung galaxy 1 (GT-I9000),

Den tapper batteri på ca 12 timer når den ligg, og alt er stengt , (ikkje tlfen), sånn var den ikkje for ei veke siden. Da holt den i sikkert 4 døyn, har og one call. Har hatt den i over eit år ,one call i ca eit halvt år. Den har funka heilt fint intil for ca ei veke siden.

Ser ut til att det er Android Os som tapper batteri, ligg med 65% av strømmbruken . Hva en den gjør når alt er slått av.. Sjekket med ein som har ein galaxy 2 som virker fint den låg med Android Os på 5%. hadde tilogmed vert på nett en del,,.. Restarta den i dag til Fabrikk intiling hjalp lite,, :( Men blei kvitt masse med greier:(

Den har låst seg noen ganger, det er alt....

 

 

 

Noen som har fått til noe ???????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...