Gå til innhold

Samsung galaxy s2 problemer (USB, batteri, lading)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk samme problemene som o2man sist helg, og var i gang med å sende telefonen til service i går.

Så fikk jeg for meg at jeg sulle sjekke om det hjalp å rengjøre mkro-USB konnektoren.

Brukte en papirbit dynket i rensespray samt en binders (telefonen avslått - burde kanskje ha tatt ut batteriet også).

Blåste rent med trykkluft etterpå .. ingen umiddelbar suksess, men etter en tid sluttet rebootingen og alt ble bare fryden og gammern!

Nå er telefonen dønn stabil igjen, jeg har kansellert service-bestillingen, og jeg vurderer å kjøpe en mikro-USB blindplugg som disse selger: http://www.topicovers.com/products/micro-usb-port-cover

Det er en svakhet med telefonen at ikke konnektoren er beskyttet, skal ikke rare greiene til for å få en liten overledning i en så liten sak .. og da lever telefonen sitt eget liv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,, har ein samsung galaxy 1 (GT-I9000),

Den tapper batteri på ca 12 timer når den ligg, og alt er stengt , (ikkje tlfen), sånn var den ikkje for ei veke siden. Da holt den i sikkert 4 døyn, har og one call. Har hatt den i over eit år ,one call i ca eit halvt år. Den har funka heilt fint intil for ca ei veke siden.

Ser ut til att det er Android Os som tapper batteri, ligg med 65% av strømmbruken . Hva en den gjør når alt er slått av.. Sjekket med ein som har ein galaxy 2 som virker fint den låg med Android Os på 5%. hadde tilogmed vert på nett en del,,.. Restarta den i dag til Fabrikk intiling hjalp lite,, :( Men blei kvitt masse med greier:(

Den har låst seg noen ganger, det er alt....

 

 

 

Noen som har fått til noe ???????

 

Hei trong

Har du forsøkt å sjekke om det dette Telekommandoer kjører på din telefon? JEg kjenner ikke til om mitt problemt også kan komme på galaxy 1 telefoner. Jeg har OS verson 2.3.5. Min telefon sluker strøm når den står på, men når jeg får slått den av så bruker den ikke strøm. Har lastet ned en widget som viser hvor mange % strøm som er på batteriet. Når Talekommandoer kjører så teller den ned 1% ca hvert 10 sec. Men det kan jo hende at det er et annet program som kjører på din telefon.

Lenke til kommentar

Uheldigvis så løser ikke dette problemet. Den slår seg på etter en liten stund å da må jeg gjennomgå disse stegene på nytt. Fryktelig irriterende.

 

Så enig

 

 

Er det bare med samsung?

 

 

Jeg må også gå igjennom disse stegene flere ganger (minst 10 ganger) før telefonen slår seg til ro og fungerer som normalt. Jeg slo av telefonen før jeg la ut første posten min og da tok det et par timer og utalje restart av telefon og stopp av telekommandoer prosessen for den fungerte normalt.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg fikk samme problemene som o2man sist helg, og var i gang med å sende telefonen til service i går.

Så fikk jeg for meg at jeg sulle sjekke om det hjalp å rengjøre mkro-USB konnektoren.

Brukte en papirbit dynket i rensespray samt en binders (telefonen avslått - burde kanskje ha tatt ut batteriet også).

Blåste rent med trykkluft etterpå .. ingen umiddelbar suksess, men etter en tid sluttet rebootingen og alt ble bare fryden og gammern!

Nå er telefonen dønn stabil igjen, jeg har kansellert service-bestillingen, og jeg vurderer å kjøpe en mikro-USB blindplugg som disse selger: http://www.topicovers.com/products/micro-usb-port-cover

Det er en svakhet med telefonen at ikke konnektoren er beskyttet, skal ikke rare greiene til for å få en liten overledning i en så liten sak .. og da lever telefonen sitt eget liv!

 

Hei mcmaxer

 

Jeg har ikke renset micro-usb kontakten på min telefon, men den fungerer nå. Men jeg tror om jeg slår den av og på igjen så vil den begynne på nytt igjen å tulle seg.

 

Har du forsøkt å slå av og på telefonen din for så å se om du får samme problemet igjen. ( ikke gjør det og skyld på meg om problemet kommer tilbake om du forsøker å slå av og på telefon :) )

 

Det som skjer når jeg restarter telefon er at den holder på å slår seg av og på flere ganger og Talekommandoer starter og jeg må stoppe den flere ganger. Etter noen timer ( Kan vare opptil en hlv dag) så normaliserer den seg og virker normalt igjen.

 

Jeg gidder ikke slå den av og på flere ganger og forsøker å lade den før strømmen er oppbrukt. Jeg tenker at jeg skal levere inn telefonen til service over helgen.

Lenke til kommentar

Jeg sendt en forespørsel til samsung sin helpdesk. Jeg forklarte problemet og spurte om de kjente til denne feilen og om det var noe løsning på det. Alt jeg fikk var et standard svar om å oppdater firmware og om jeg hadde gjort det så måtte jeg forsøke å tilbakestille til fabrikkinstillinger. Om ikke det heller hjalp så måtte jeg sende den inn.

 

Jeg har siste firmware oppdatering. Jeg har ikke tilbakestilt til fabrikkinstilliner for det har jeg lest alt for mange som har gjort det uten at det hjelper.

 

Jeg burde vært litt mer spesifikk i eposten til samsung og skrevet at jeg har forsøkt alt dette for å se om de da kom med no bedre svar.

 

Før jeg evetuelt sender telefonen inn så må jeg nok forsøke å tilbakestille til fabrikkinstillinger, men jeg har ikke så lyst til det før jeg finner ut hvordan jeg skal få tatt backup av dagbok appen som følger med i OS'et. Har laget meg en øldagbok med bilde og tekst på alle de forskjellige øltypene jeg har prøvd ut :D

 

Noen som har testet Titanium backup appen. Tar den backup av dagboken. Og vil man minste garantien hvis man installerer den? noen som vet?

Lenke til kommentar

Min er heilt fin no, hva som har sjedd veit eg ikkje .

Ligger på 2% os no kjempe ,,,. Som sagt har hatt den i nesten eit og eit halvt år og vert kjempe når det gjelder batteri...

broderen fekk samme problem med ein sony ericsson..tapper bateri..

Hadde eg ikkje vist bedre, så skulle ein tru att det var NOEN som var grunn til dette...

Kom så brått og var ikkje lasta ned noen program, som skulle sluke batteri....

Begynner snart på dag 3 uten lading, FINT :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ettersom det er så mange som har problemer med dette, tror jeg ikke det hadde noe med fuktighet å gjøre. Standard svar slik at levrandøren skal slippe å betale for rep. Irriterende..

Det er ikke leverandøren som reparerer. Men et verksted som får betalt av leverandøren for å utføre garanti-reparasjoner. Hvis det ikke er mulig å utføre reparasjon så får ikke verkstedet betalt.

 

Verkstedet har et kundeforhold til levrandør og det kan jo tenkes at de ønsker å gi levrandør mindre kostnader og heller overføre kostnaden til kunde. Og er det ikke et sjekk beløp om de ikke finner feil på telefonen eller om det er en skade som menes er kjøpers skyld som ikke blir reparert?

Lenke til kommentar

Ettersom det er så mange som har problemer med dette, tror jeg ikke det hadde noe med fuktighet å gjøre. Standard svar slik at levrandøren skal slippe å betale for rep. Irriterende..

Det er ikke leverandøren som reparerer. Men et verksted som får betalt av leverandøren for å utføre garanti-reparasjoner. Hvis det ikke er mulig å utføre reparasjon så får ikke verkstedet betalt.

 

Verkstedet har et kundeforhold til levrandør og det kan jo tenkes at de ønsker å gi levrandør mindre kostnader og heller overføre kostnaden til kunde. Og er det ikke et sjekk beløp om de ikke finner feil på telefonen eller om det er en skade som menes er kjøpers skyld som ikke blir reparert?

 

Telefonen min har forresten fungert bra nå og jeg prøvde å fremkalle feilen ved å endre talekommandoer innstillinger. Dette medførte at feilen kom tilbake med full kraft før.

Kanskje det har kommet en oppdattering som har løst problemet.

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Verkstedet har et kundeforhold til levrandør og det kan jo tenkes at de ønsker å gi levrandør mindre kostnader og heller overføre kostnaden til kunde. Og er det ikke et sjekk beløp om de ikke finner feil på telefonen eller om det er en skade som menes er kjøpers skyld som ikke blir reparert?

Verkstedet har også et kundeforhold med forhandlere som er viktigere å opprettholde siden forhandlere stort sett står fritt for å velge verksted selv. Jeg har selv jobbet som mobiltekniker i 9 år, og har dermed endel erfaring omkring dette. For å svare deg på en enkel måte: NEI!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som har prøvd å få det dekket på reklamasjon? har hatt min i 7 måneder nå, og den har lignende problemer. Den påstår at den blir ladet når den ikke blir det, og det fører til at batteriet sjeldent varer mer enn 12 timer. Når jeg har ladet den 100% og tatt ut laderen går det noen minutter før det noen ganger kommer opp melding om at den har slutter å lade grunnet overspenning, selv om den ikke står i laderen. I dag har den gjort det siden kl 0700, og lukker jeg advarselen, går det noen sekunder før den kommer opp igjen... Telefonen har aldri falt i bakken, eller vært utsatt for unormale mengder fuktighet..

Lenke til kommentar

En kompis av meg hadde nesten samme problem som meg. Hans telefon slo seg av og på en gang om dagen.

 

Han oppdaterte til nyeste android versjon ( Ice Cream Sandwich). Etter at han gjorde det så har han ikke hatt problemer med telefon lengere. Den har sluttet å slå seg av og den har blitt mer stabil. Han oppdaterte rett etter at den ble tilgjengelig.

 

Han anbefalte meg å oppdatere min, men jeg har enda ikke fått gjort det enda.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hijacker denne tråden litt.

 

Har seg så at min samboer kjøpte seg en S2 for litt siden, og vi får ikke koblet den skikkelig til PC'en.

 

"Flyttbar" disk kommer fram i Min Datamskin, men kan ikke gå inn på disken. Får bare beskjed om at

"G:\ er ikke tilgengelig. Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod."

 

Har re-installert driverne, og har attpåtil tatt en systemgjennopretting uten hell.

Lenke til kommentar

Hvis noen trenger reparasjon av sin mobil, så kan de kontakte meg på " [email protected] "

Jeg tar 400kr for arbeidet (Uansett hvor mangen mobiler som skal repareres)

Prisen på delene som skal byttes ut, kommer utenom. Og hvor mye det er snakk om, er litt avhengi av hvilkene deler det er snakk om.

 

Eks: Samsung Galaxy S-II (GT-i9100) LCD/Touch skjerm koster 1350kr.

Og total pris hvis eg skal bytte den for kunden, er 1350kr + 400kr = 1750 (Markedet varierer veldig på slike deler, så innen du leser dette, kan prisen ha sunket litt på den type skjerm)

 

Eks: Iphone 4 LCD skjerm bytte, 400kr for LCD/touch skjermen. Og 400kr for selve arbeidet, totalt blir det 800kr + evt frakt

 

Jeg kan også ordne alle typer software feil. Selv når noen har klart å bricke mobilen sin, så skal jeg få den til å virke igjen ;)

 

Hijacker denne tråden litt.

 

Har seg så at min samboer kjøpte seg en S2 for litt siden, og vi får ikke koblet den skikkelig til PC'en.

 

"Flyttbar" disk kommer fram i Min Datamskin, men kan ikke gå inn på disken. Får bare beskjed om at

"G:\ er ikke tilgengelig. Forespørselen ble ikke utført fordi en I/U-feil oppstod."

 

Har re-installert driverne, og har attpåtil tatt en systemgjennopretting uten hell.

 

-------------------------

Har du prøvd å fabrikk instille din samsung ? Også lurer jeg litt på om du har oppdatert den til ICS 4.0 etter dere kjøpte den ? For det kan være du må reinstallere samsung kies på Pcen.. Hvor i norge holder du til ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ettersom det er så mange som har problemer med dette, tror jeg ikke det hadde noe med fuktighet å gjøre. Standard svar slik at levrandøren skal slippe å betale for rep. Irriterende..

Jeg hadde en nokia jeg leverte til verksted, der påsto de at fukt som var problemet og at det bare er å kaste den(0 forsikring). Jeg viste at han hadde rett, at den var utsatt for litt fuktighet, men jeg hadde tørket den godt og latt den ligge i en bolle med ris, jeg ville spille "kunden har alltid rett" kortet og ba han bevise for meg. For jeg blånektet. Da tok han fra hverandre mobilen, og pekte på et slags klistremerke/papirlapp og sa: ser du fargen på den?? ja. Den har forandret farge pga fukt i tlf. Så nå vet dere det, det er ikke noe de bare sier for å slippe å betale reklamasjon, de har faktisk fysiske bevis..
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har hatt mangeproblemer med min s2. der blant at den slår seg av og på hele tiden. noen ganger så må jeg taste pin koden og andre ganger trenger jeg ikke.

 

men helt prlutselig så har det meste ordnet seg når jeg tok av dekselet som jeg hadde sotte på.

Lurer på om dette kan ha noe med varmen og gjøre at den begynner og tulle pga. varme og vis du har deksel på kan det være du lukker inne fuktighet så prøv og ta dette av så kan faktisk dette hjelpe.

 

men jeg har bare ett problem igjen det er at bateriet blinker noen så hvet hvorfor.?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei

Igår så ble min samsung galaxy s2 kjempe varm og begynte å bruke mye strøm, til slutt var batteriet helt tomt for strøm og nå får jeg ikke til og verken ladde den eller starte den. Har tadd ut batteriet, prøvd å starte den uten simkort men ingen ting skjer. Hadde den i datamaskinen litt igår og da kom det plutselig opp at en ny enhet var koblet til men så datt den bort. Noen tips til hva jeg kan gjøre for og få den til og funke? Ser noen snakker i en ekstern ladder, hva er det? Takk for svar!

Endret av max1s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...