Gå til innhold

Vi loves mer Duke Nukem (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Et par tips om de vurderer en oppfølger.

 

1) Drit i å bruke tid på grafikk. Lisensier Unreal Engine 3 eller noe.

2) Fjern tåpelige nyvinninger som maks to våpen og liv som lader seg opp.

3) Mer skyting, mindre pjatt!

 

Det kan neppe bli stort verre om de lanserer flere spill i serien, så jeg er positiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DNF er et rasende festlig spill. Det er ikke et bra spill, men jøsses... Og til moralprekerne som mener at Duke er et fossil og humoren ikke passer inn i dagens samfunn, "Pfffft!" Jeg elsker dyp humor og satire og har vokst opp med Yes, minister, men nå synes jeg faktisk at selvhøytideligheten går over styr. Rølpehumor er sunt en gang i blant. Det er ikke akkurat sånn at det vil hagle DN-kloner på oss.

Lenke til kommentar

De lover oss noe ingen vil ha..yayyy..DNF sugde jo.

 

Beklager, men jeg må alltid le når jeg ser sånne idiotiske kommentarer. DNF sugde, ergo er hele serien død og begravet? Hva med Duke 1 og 2? Hva med Duke 3D? Hva med Duke: Manhattan Project osv? Det er en rekke gode spill med Duke, så å kritisere hele greia pga ett eneste spill blir for dumt.

Om vi hadde snakket om en musikkartist som ikke hadde produsert et bra album på ti år så ville nok de fleste ha gitt opp håpet. Hvorfor skal det være noe annerledes med en spillserie?

 

 

 

Fordi en musiker kan gi ut et og annet dårlig album før han kommer tilbake i formen igjen, og fansen vil fortsatt støtte ham. Se for eksempel Michael Jackson. Selv etter å ikke ha laget et eneste bra album på lenge solgte Invincible (eller hva den nå het) meget bra når den kom, til tross for alle ryktene om pedofili og hele greia. Selv nå selger samleplater med ham meget bra, og han er som kjent død.

 

Til forskjell lever en spill- og filmserie stortsett utelukkende på den siste utgaven. Half-Life var en klassiker. Mange sier Half-Life 2 er bra, og noen gidder faktisk vente på Episode 3. Men om Half-Life 3 hadde blitt dårlig ville neppe så mange ha giddet vente på HL4, nettopp fordi HL3 var så skuffende. Eller for å ta et annet eksempel: Quake var en klassiker. Quake 2 var på mange måter en klassiker. Quake 3 var på mange måter en klassiker. Quake 4 var rimelig dårlig, så hvor blir det av Quake 5? Jeg aner ikke om det kommer før eller senere, men om det gjør det, er det noen som faktisk venter på det? Mange vil si de er skeptisk pga Quake 4 - og dermed har de helt glemt Quake 1, 2 og 3.

 

Det samme gjelder Duke. Han har fått spill ganske jevnlig opp gjennom årene, men fordi Duke Forever var litt tvilsomt er det få som faktisk bryr seg. Det har ingenting å si at det har vært i utvikling i fjorten år og mildt sagt har slitt med en del problemer hele veien i utviklingen med å skifte motorer, starte prosjektet på nytt, manglet fokus og så videre. Duke 5 vil bli laget fra scratch av et annet selskap som faktisk vet hva de driver med, og de vil ha en sterk fokus hele veien og unngå alt tullet med alt for store ambisjoner. Jeg håper bare de såkalte "fansen" kan forstå det og ikke forhåndsdømme det pga Duke Forever.

 

Edit: Kan jo like gjerne ta med listen over spill han har vært med i:

 

 

 

 

Games with Duke Nukem as a protagonist

[edit] Other appearances

Det er en del, med andre ord.

 

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

DNF var et friskt pust i en endeløs rekke av "seriøse" skytespill fra en eller annen pågående, ferdig eller fiktiv krig. Og selv om DNF ikke var på topp grafikk messig og hang litt etter i tiden vill ikke det si at gearbox ikke kan lage et nytt Duke de selv lager fra bunnen og ikke overtar fra en annen utvikler. Dette blir bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...