Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog & Showcase BMW 1-serie E81 118d M-sport 2008- Prequel


  

43 stemmer

  1. 1. Skal du følge med i denne loggen fremover?

    • Ja, selvfølgelig.
      37
    • Nei, er ikke en bil av min smak.
      3
    • Nei, jeg er ikke så ofte inne her.
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ja, Hakka7 ligger generelt ganske høyt oppe i pris! Men har mine kontakter, så skal nok klare å justere litt på den prisen der. :) Har ikke 11k å legge på bordet for vinterhjul, med andre ord.. :p

 

Men sponsor sier du? Har du det?

 

Og felgene blir jo neeeesten som på Celicaen. Breie, men få eiker. Bremsene på BMWen er jo større enn på Celicaen også, så vil jo ikke se heelt dølt ut.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Jeg tror du er blitt lurt grundig jeg. DYRESTE dekket hos vianor, Nokian sin egen nettbutikk, er 285/50-20 til 4000 per dekk.

 

Såe, dine dekk i dimensjonen du ville ha, vel og merke ikke lagt på, men det er 150kr per dekk maks, er 2445 per dekk, det er på 235/40-18, lavere dim gir lavere pris.

Lenke til kommentar

Se der ja! Folk er noen luringer når det kommer til dekk åss, står jo liksom at det er kampanjepris på GS og, slått av ca 10k.

 

Vianor var faktisk en overraskende bra butikk! Valgte disse felgene i felgkonfiguratoren der:

 

post-91181-0-72635900-1317542587.txt

 

 

Dette ser jo ganske greit ut? I 17".

 

 

Takk for heads-up forresten! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Pre-installasjon av interiørplater

 

IMG_1756.jpg

 

Nå var det jaggu meg på tide med en ny update her. Har skjedd litt i det siste, og det er nye felger og dekk til vinterens vrede (kommer update av dette også), samt litt på stereofronten. Jeg har gått til anskaffelse av en Pioneer F30BT (flaggskipet pr. dags dato), og en passende interiørplate som ser OEM ut. Denne updaten er egentlig mest pre-, altså kun litt sjekking av at delene passer og hva som må moddes. Kos deg!

 

Trykk på spoiler for å se resten av innholdet

 

 

 

IMG_1752.jpg

Det første som må gjøres, er å ribbe ut litt interiørpaneler. Jeg er glad jeg kjøpte et sett med plastikkverktøy som gjør slikt lett som blåbærpai.

 

 

IMG_1753.jpg

Da var den av.

 

 

IMG_1755.jpg

Skru av litt Torx skruer (deilig med torx)

 

 

IMG_1756.jpg

Vippe av mer paneler. Denne er litt mer følsom, og jeg var MEGET forsiktig her.

 

 

IMG_1757.jpg

Omsider løsnet den mer og mer!

 

 

IMG_1758.jpg

Og vips så var den av også.

 

 

IMG_1760.jpg

Skru av litt mer.. (stjerne denne gangen)

 

 

IMG_1761.jpg

Tar ut spilleren..

 

 

IMG_1762.jpg

Og så var spilleren ute også! Gigantisk denne kontakten som går inn i spilleren!

 

 

IMG_1763.jpg

 

 

IMG_1765.jpg

Så sjekke om jeg har fått riktig. Ja det ser slik ut gitt! Dette må jo bli bra.

 

 

IMG_1766.jpg

Dog litt fitment problemer som må moddes. Her er det litt trangt, slik at...

 

 

IMG_1768.jpg

... det blir en gleppe her. Dette er altså på nedsiden av panelet, på både høyre og venstre side.

 

 

IMG_1770.jpg

Ta av litt mer mens vi var igang, er kjekt å lære litt om hvordan ting henger sammen til neste gang.

 

 

IMG_1771.jpg

 

 

IMG_1772.jpg

I askebegeret skal nemlig setevarmerknappene osv sitte, så her må jeg ta ut askebegeret og dra frem de gamle dremelkunnskapene mine :dremel:

 

Vel, det var det for denne gang! Nå skal jeg teste ut Pioneeren på skrivebordet mitt her, for å sjekke om den har noen fancy-smancy greier!

 

 

Takk for at du tok din tid! :)

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...