Gå til innhold

[Løst] Får ikke tilgang til modemet


Anbefalte innlegg

Dette er en lang historie som begynte med at jeg hadde en feil med xboxen min. Fikk vite at jeg hadde et strengt NAT-nettverk og måtte endre på dette. Jeg satt dermed oppe til 3-tida i går kveld og prøvde å fikse det. Jeg fulgte veiledningen på microsoft.no. Uten hell. Jeg har fått beskjed om at jeg skulle prøve å åpne porter på ruteren min, og siden jeg ikke er et geni på datateknologi var dette også vanskelig for meg. Og mens jeg fiklet med dette kom jeg over en tutorial om å sette opp et sikkert nettverk. Denne linken

 

Jeg var desperat og fulgte den. Som dere sikkert skjønner har jeg altså 3com og den type modell. Når jeg hadde fullført hele, trykket jeg apply og dermed datt hele det tråløse nettet ut, og nå får jeg ikke lenger tilgang til modemet mitt. Selv om jeg skriver inn 198.168.1.1 i nettleseren. Jeg får følelsen av at jeg har låst meg ute av huset og svelget nøkkelen. Hva må jeg gjøre for å få tilbake tilgangen til modemet og det trådløse nettet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart det :) Jeg holdt inne reset-knappen på ruteren min som du ba meg om, og da åpnet det trådløse nettet seg, og jeg fikk igjen tilgang til ruteren ^^ Faktisk så fikset det problemet med xboxen også, og det kom som en stor overraskelse!! :new_woot:

Endret av Gloma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...