Gå til innhold

Anbefaling av TV-serie?


Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale en eller flere serier innen sjangeren thriller/spenning. Min favoritt-serie er "Dexter", som går under nevnte sjanger. Jeg er ikke interessert i noe CSI, Criminal Minds osv.. Det er bare litt for ensformig for min smak. Innen denne spennings/action-sjangeren syntes jeg at Dexter holder seg på et veldig høyt nivå på kvaliteten av handling, skuespillere og slikt. og ikke minst variasjon! Den utvikler seg på flere, både gode og triste, måter.

 

Ville bare gi et lite hint om hva jeg liker å se på!

- Hva anbefaler du? :)

- Hvorfor?

- Hvor mange sesonger er tilgjengelige? (Bryr meg egentlig ikke om det er norske tekster)

- Holder serien på fortsatt?

 

Skriv gjerne utfyllende og legg ved et bilde. Ingen serier er irrelevante, bare det inngår spenning (og f.eks. litt humor).

 

Håper på svar!

 

På forhånd takk! :)

 

 

Min anbefaling:

post-217596-0-95179200-1308169566_thumb.jpg

"Dexter". 2006-idag.

Skuespillere er blandt annet: Michael C Hall, Jennifer Carpenter, C.S. Lee, David Zayas.

Endret av wergz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg anbefale serien Chuck. Dette er en actionkomedie som har tatt helt av. Det er helt sinnsykt spennende hver episode (i hvertfall i sesong 3 og 4), samtidig som det er en del drama (det blir bare mer og mer drama, men kan ikke si noe uten å røpe for mye). Humoren er hyggelig og lett, og det er som regel ikke noe sær humor involvert.

Jeg anbefaler at du ser minst 2 sesonger før du kommer med en formening. Sesong 3 er ikke helt knallbra, men sesong 4 er fenomenal. Du bør dog se sesong 3 for å forstå litt sammenhenger i sesong 4.

Det er forventet at sesong 5 skal komme til høsten, og det er bare såvidt jeg klarer å vente.

 

Vil også anbefale Weeds. Det er vel mye mer drama enn action, men det bygger seg opp action utover sesongene(slik som de fleste serier), såvel som en god type humor gjennom hele serien. Humoren er kanskje litt sær, og ikke slik som skaper latterutbrudd, men det er helt sinnsyk underholdning! Dette er sannsynligvis den serien jeg foretrekker mest, bak Prison Break og Miami Vice.

Sesong 7 kommer på luften til høsten. :)

 

Sist, men ikke minst, vil jeg anbefale Breaking Bad. Dette er en relativt sær serie, ikke typisk TV-underholdning, men det skal sies at historien og manuset er F A N T A S T I S K.

Sjeldent dukker det opp en serie med slikt innhold, så da bør den sees for alle penga. Drama er det mye av, og action blir det også en del av i sesong 2 og 3. Det bør nevnes at sesong 1 bare består av 7-8 episoder, mens 2. og 3. sesong er fullverdige.

Jeg er litt usikker på når sesong 4 kommer, det ryktes til sommeren 2012. Sesong 4 kommer, vet jeg i allefall.

Endret av Complain
Lenke til kommentar

Digger også Dexter!

 

Men her er mine forslag:

 

Chuck: En annerledes spenningsserie som handler om en nerd som blir en superspion. Veldig spennende, men samtidig morsom. Trur tredje sesong akkurat ble ferdig, med ca 17-24 episoder i hver sesong på omtrent 40min.

 

The walking dead: Zombier har tatt over verden og menneskerasen holder på å bli utryddet. En klisjé, ja, men dette er en serie, ikke en film, så man stifter bedre bekjentskap med rollene og det er veldig mange spennende hendelser igjennom hele serien som gjør at man blir veldig revet med. Foreløbig er det bare en sesong tilgjenglig med 6 episoder på 45min hver tilgjengelig, men veit det kommer en sesong nr. 2.

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg anbefale serien Chuck. Dette er en actionkomedie som har tatt helt av. Det er helt sinnsykt spennende hver episode (i hvertfall i sesong 3 og 4), samtidig som det er en del drama (det blir bare mer og mer drama, men kan ikke si noe uten å røpe for mye). Humoren er hyggelig og lett, og det er som regel ikke noe sær humor involvert.

Jeg anbefaler at du ser minst 2 sesonger før du kommer med en formening. Sesong 3 er ikke helt knallbra, men sesong 4 er fenomenal. Du bør dog se sesong 3 for å forstå litt sammenhenger i sesong 4.

Det er forventet at sesong 5 skal komme til høsten, og det er bare såvidt jeg klarer å vente.

 

Vil også anbefale Weeds. Det er vel mye mer drama enn action, men det bygger seg opp action utover sesongene(slik som de fleste serier), såvel som en god type humor gjennom hele serien. Humoren er kanskje litt sær, og ikke slik som skaper latterutbrudd, men det er helt sinnsyk underholdning! Dette er sannsynligvis den serien jeg foretrekker mest, bak Prison Break og Miami Vice.

Sesong 7 kommer på luften til høsten. :)

 

Sist, men ikke minst, vil jeg anbefale Breaking Bad. Dette er en relativt sær serie, ikke typisk TV-underholdning, men det skal sies at historien og manuset er F A N T A S T I S K.

Sjeldent dukker det opp en serie med slikt innhold, så da bør den sees for alle penga. Drama er det mye av, og action blir det også en del av i sesong 2 og 3. Det bør nevnes at sesong 1 bare består av 7-8 episoder, mens 2. og 3. sesong er fullverdige.

Jeg er litt usikker på når sesong 4 kommer, det ryktes til sommeren 2012. Sesong 4 kommer, vet jeg i allefall.

 

Helt enig. Men når du først drar inne Breaking Bad og Weeds ville jeg også anbefalt Californication. Californication er en serie som er litt på kanten, men det er det som gjør det til en så spesiell og morsom serie. Det er 4 sesonger, og det skal komme en femte.

http://next-episode.net/californication Her kan du leser mer om serien, og følge med når episodene kommer ut.

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene til nå! Virker som veldig gode serier å følge med på. En kompis anbefalte Chuck faktisk, så det er muligens den og Walking Dead jeg går for. :D Da blir det sikkert mye kult å se på, på kveldene i sommer! :)

 

Men med kun 6 episoder (Walking Dead) så virker det som om det er skikkelig kvalitet i produksjonen slik som Dexter ? :) Det er jo det som avgjør om det er bra :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...