Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud til å kjøpe et brukt Canon 350D for 1500,-

 

Har aldri hatt et speilrefleks før, så blir første steg fra kompakt (Lumix TZ7).

Kommer nok ikke til å ta spesielt mange bilder, blir kun for å ha et kameraet siden jeg liker og ta bilder, men på amatør++ nivå.

 

Leste litt rundt på nettet fra lignende forum, og det var blandede svar, og det var for et par år siden.

 

Hvis nei, hva er alternativet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Trondster!!

 

Større LCD skjerm, LiveView med mer forsvarer til de grader merprisen fra 350D til 450D brukt. Jeg har både 350D og 550D og forskjellen er av reell betydning. 350D var et meget bra kamera når det kom i 2005 - men det et tross alt 6 år siden.

 

Men for ditt bruk burde du kanskje vurdere FotoVideo sitt tilbud på Samsung NX100 m/iFn 20-50. Har fordelen med utskiftbar optikk og den lille størrelsen til et kompaktkamera.

Lenke til kommentar

En ting jeg likte ved 350 er at man har all eksponeringsinfo på egen skjerm. Men der stopper det vel.

 

Ga bort mitt gamle 350 (10k eksponeringer) med kitobjektiv, veske, ekstra batteri og trådutløser til en kompis i vinter... ...skulle nok ha sjekka bruktpriser før jeg gjorde det :s

Lenke til kommentar

Har fått tilbud til å kjøpe et brukt Canon 350D for 1500,-

Jeg solgte et 350D for samme pris for en liten stund siden.

Har aldri hatt et speilrefleks før, så blir første steg fra kompakt (Lumix TZ7).

Kommer nok ikke til å ta spesielt mange bilder, blir kun for å ha et kameraet siden jeg liker og ta bilder, men på amatør++ nivå.

Hva er det du tar bilder av, og på hvilken måte håper du at SLR skal gi deg bedre bilder enn kompakt-kameraet? På batterilevetid og fokushastighet så tipper jeg at selv en 350D er betydelig bedre enn nyere kompakt-kamera. Trolig også bildekvaliteten i dårlig lys. Hvis du har lyst til å lære deg manuelle instillinger og manuell fokus så er det også ofte greiere på SLR.

 

Brukervennlighet i menyer, mulighet til å bruke lcd-skjermen mens du tar bilder, størrelse/vekt er kanskje ting som trekker ned med 350D kontra et godt kompakt-kamera.

 

Jeg tror at jeg ville ha sett på nyere xx0D som har flere muligheter til bare litt høyere brukt-pris, men dersom budsjettet er på max 1500 så tror jeg at det er helt greit.

 

-k

Lenke til kommentar

Jeg tar en del "dagligdagse bilder" hvis en kan si det. Så liker jeg å ta natur bilder.

 

det bør også nevnes at jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å få råd til å bytte ut kameraet i de nærmeste årene fremover, ettersom jeg går inn i studietiden nå.

 

Selv om det kanskje ikke kan sammenlignes bruker jeg så godt som aldri iA funksjonen på TZ7'en, foretrekker manuelle innstillinger.

 

Hvis jeg skal kjøpe et nyere kamera må nok prisen være under 4000, eller rett over.

Lenke til kommentar

Du får jo et flunkende nytt Nikon D3100 18-55mm inkl veske og bokm/18-55VR, 14.2MP, 3" LCD, film i HD, Crumpler veske og Fotobok til kr 4.490.

Kanskje det kan være noe? Vurderer fakstisk selv å kjøpe et slikt til sønn min.

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=618573&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE

God pris. Men mye dyrere enn brukt til 1500 ;)

 

Jeg synes selv at ekstrakostnadene er verdt det da sensoren i D3100 er så mye bedre enn de rimeligste brukt-kameraene.

Lenke til kommentar

Jeg synes mange som selger brukt forventer veldig høye priser når man ser på hva som finnes nytt i dag. Noen fra Prisguiden (16.6.11):

 

Ca. 2000: Samsung NX100 med 20-50mm

Ca. 2500: Olympus E-450 med 14-42mm

Ca. 3000: Olympus E-PL1 med 14-42mm

 

350D var (og er) et bra kamera, men jeg ville mye heller hatt et av disse nye enn en brukt 350D til 1500 (antar det følger med et Canon 18-55 i prisen).

 

Edit: Enig med Tomsi42 at du får mye ekstra for pengene (i forhold til 350D) med et Nikon D3100 (eller tilsvarende annet nytt i 4500-5000 klassen), men så er det da også mye mer penger.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...