Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Slettet]


Edderkopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du beskriver høres for meg ut som sukkersyke, men det kan også være at han holder på å få det. Skal ikke si noe sikker, men det som er sikkert er at han MÅ få det sjekket. Hvis han har sukkersyke, og ikke tar de nødvendige stegene for å forebygge kan dette være farlig. Når man har sukkersyke er man nødt til å tenke på hva man spiser, og i det hele tatt spise regelmessig slik at man unngår å få for lavt blodsukker. Har du andre i familien, kanskje onkler eller tanter som kan få han til å ta en sjekk? Han er nødt til å forstå at du bare vil han godt. Man kan være stolt når man tørr å ta ansvar for sin egen helse.

Endret av asswipe
Lenke til kommentar

Det du beskriver høres for meg ut som sukkersyke, men det kan også være at han holder på å få det. Skal ikke si noe sikker, men det som er sikkert er at han MÅ få det sjekket. Hvis han har sukkersyke, og ikke tar de nødvendige stegene for å forebygge kan dette være farlig. Når man har sukkersyke er man nødt til å tenke på hva man spiser, og i det hele tatt spise regelmessig slik at man unngår å få for lavt blodsukker. Har du andre i familien, kanskje onkler eller tanter som kan få han til å ta en sjekk? Han er nødt til å forstå at du bare vil han godt. Man kan være stolt når man tørr å ta ansvar for sin egen helse.

Du snur det på hode. Man må tenke på hva man spiser for at blodsukkeret ikke skal bli for høyt. Det er først når man tar blodsukker regulerende medisiner f.eks insulin som man må passe på å spise etter hvor mye insulin man tar eller tvert om.

 

For øvrig tror jeg ikke vi snakker om sukkersyke i det hele tatt. I stedet for at jeg skal spekulere, bør dere få en legetime tidlig om morgenen og møte opp fastende slik at legen kan få målt blodsukkernivået.

Lenke til kommentar

Dette bør undersøkes grundig, og det virker som en ubalanse i bukspyttkjertelen.

Ikke for å skremme, men en person jeg kjente til som hadde dette problemet gikk med det over noen år og utviklet til slutt uhelbredelig bukspyttkjertelkreft, så dette er definitivt noe som bør tas alvorlig.

 

Hun var selv i helsesektoren og jobbet for en lege, men selv med den kunnskapen fikk de ikke diagnostisert dette riktig, så her må det følges med. Anbefaler på stående fot ultralyd av bukspyttkjertelen, galle og kanalene ned i tarmsystemet. Dette kan komme av tilstopping og i værste fall vil bukspyttkjertelen fordøye seg selv. Du kan også teste for matintoleranse hos legen. Dette kommer som regel også symptomatisk med dårligere evne til å bryte ned proteiner med enzymer som bukspyttkjertelen produserer. Det kan også være autoimmun betennelse i bukspyttkjertelen.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...