Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dlink-problem, kanskje kjent!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problem.....må resette Routeren for å komme inn igjen. Har spurt DLink support om dette 2 ganger, men dem klarer ikke å gi meg noe svar på hvorfor det skjer. Eller rettere sakt.....etter at jeg har gjort alt dem ber meg om, så svarer dem ikke lenger selv om problemet ikke er løst. Men løsningen min er altså at jeg må resete hver gang routern ikke tar 192.168.0.1

Skrevet

Vedder nesten 100 kroner på at dere begge har Norton Internet Security 2003 eller noen lignende brannmur. Og dere har sikkert internett ifra Telenor også (selv om det ikke har noe med problemet å gjøre egentlig...).

Stemmer det (første)?

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Skrevet
Vedder nesten 100 kroner på at dere begge har Norton Internet Security 2003 eller noen lignende brannmur. Og dere har sikkert internett ifra Telenor også (selv om det ikke har noe med problemet å gjøre egentlig...).

Stemmer det (første)?

Mvh kjello2

Du sa du veddet nesten 100 kr....hvor mye veddet du egentlig? Du skylder meg nemlig noen kr :lol::lol::lol:

Jeg har ikke noen form brannmurer uten NAT. Og jeg har ikke ADSL fra Telenor. Jeg har i fra Tele2.

På 614+ er jeg ikke sikker på hvordan man reseter. På min 604, må jeg ta ut strømkontaktet. Holde reseten knappen på baksiden inne mens jeg setter på igjen strømmen igjen. Vente noen sekunder.......ferdig

Skrevet

Svaret er pop-up-killer!

Du har eit program som terminerer log-in-boksen som web-grensesnittet til DLink slenger opp. Pop-up-killer-programvaren du har installert på datamaskina di kan ikkje klara å sjå forskjeld på det vindauga som DLink slenger fram, og alle plagsome reklamevindauga. Resultatet blir MSN-søk eller "siden kunne ikke vises".

Vant eg masse €€€ no?

Skrevet
Svaret er pop-up-killer!

Du har eit program som terminerer log-in-boksen som web-grensesnittet til DLink slenger opp. Pop-up-killer-programvaren du har installert på datamaskina di kan ikkje klara å sjå forskjeld på det vindauga som DLink slenger fram, og alle plagsome reklamevindauga. Resultatet blir MSN-søk eller "siden kunne ikke vises".

Vant eg masse €€€ no?

NOP.....hos meg stemmer ikke det heller. Du har fortsatt 0 poeng. :lol::lol:

Skrevet

..men hos tarantell, tenker eg det var ein pop-up-killer som lagde krøll!?

DLink har hatt "heng"-problem på sine rutere. Dvs. ruteren henger ikkje, men web, telnet og/eller ping (til sjølve ruteren - ikkje gjøno) kan plutselig slutta å fungera. Den bug'en omgår du enkelt ved ein restart. Eg trudde bare at det berre gjaldt wan-sido, og ikkje LAN... Men eg kan då ha tatt feil - sjølv om det i fall blir første gong.. ein ting til: eg skriver heller aldri feil, og kan faktisk tella; det finnes tre typar menneske. Dei som kan telle, og dei som ikkje kan! Så det!

Skrevet

Stemmer det (første)?

Mvh kjello2

Det første stemmer hos meg.

Det andre er derimot feil :p

Jeg har Bluecom :wink:

Til trådstarter:

Opplever det samme jeg også.

Har en D-Link DI-614 +

Jeg bare napper ut strømmen og tenker ikke mer over det.

Hilsen Zuul

Skrevet

D-link 604 er en stor bug, ferdig sak!

Fikk meg en slik en i fjor. Den sluttet å svare som nevnt over, og reboot fikset det til neste gang man ikke fikk kontakt. Straks man begynte å laste data inn eller ut via routern, så ble browsing på http://192.168.0.1 mer eller mindre umulig og til syvende og sist hang den seg helt. Oppdaterte BIOS et par ganger med dette hjalp heller ikke.

Så sendte jeg feilmelding til D-link, og fikk en ny en. Testet ut det velkjente ved å belaste den med trafikk og ting hang seg igjen.

Sendte ny feilmelding til D-link (og spurte dem om de ikke bare kunne bekrefte at det var noe gale med D-link 604, men det kunne de ikke). Fikk ny D-link, samme problemet.

Har denne fremdeles i dag, og driter i problemet. Gidd ikke bruke mer krefter på dette. Den har en stygg uvane å kutte internettforbindelsen for 1 minutt eller 2 sånn kanskje en gang om dagen, og da typisk mens jeg spiller online spill.

Til sammenlikning. Hadde en D-link 804. Denne funket fint uansett hvor mye den ble belastet. Hadde ikke noen av problemene 604 har. Valgte 604 pga mulighetene for VPN(Virtual Private Networking) som 804 ikke har.

Jeg belastet 804 som jeg hadde belastet 604 og det var alltid 604 som tapte. 804 var stabil over lang lang tid. 604 var stabil kanskje 1 time. 1 time etter oppstart av denne og normal internettbruk, så var kontakten til webinterfacet borte.

Jeg synes at 604'en blir ekstremt varm til tider (kan det være dette?). 804 var kjølig.

Så til de som tror at 604'en deres er ødelagt så kan de trøste seg med at alle andre med samme gateway har samme problem.

Det er forresten en annen sak. Det finnes 2 varianter av 604'en. En Amerikansk og en Europeisk variant. Disse kjører forskjellige BIOSer og BIOS fra den amerikanske kan ikke brukes på den europeiske og motsatt vei. På amerikanske forumer får jeg ikke inntrykk av at de med den amerikanske versjonen har problemer.

Her er en link til et bra D-link forum:

http://www.dslreports.com/forum/dlink

-Wolf5 :evil:

Skrevet

Så til de som tror at 604'en deres er ødelagt så kan de trøste seg med at alle andre med samme gateway har samme problem.

Tullprat! Har en 604 selv, og den har til dags dato ikke hengt seg.. hatt den ca et år..

Skrevet
D-link 604 er en stor bug, ferdig sak!

Fikk meg en slik en i fjor. Den sluttet å svare som nevnt over, og reboot fikset det til neste gang man ikke fikk kontakt. Straks man begynte å laste data inn eller ut via routern, så ble browsing på http://192.168.0.1 mer eller mindre umulig og til syvende og sist hang den seg helt. Oppdaterte BIOS et par ganger med dette hjalp heller ikke.

Har hatt nøyaktig samme erfaring på Dlink(en trådløs router).

Gikk ca 3-4 min før man kunne komme inn via http.

Ved firmware oppdatering kan det(ifølge dlink-support) ta opptil hele 8 min før boxen er operativ(snakker spesifikk om 900AP+). Noen boxer er operativ etter kun kort tid, mens andre i samme serie trenger 8 min. Noe må jo være galt, så jeg må si meg enig...induviduell HW BUG!

Dlink routere(erfaring med wlan) som har en tendens til å bli steike varm, fungerer litt bedre dersom de får litt kjøling(men det er selvsagt ikke garantert, og heller ingen trøst).

Tror man sjanser litt dersom man kjøper Dlink(routere/Wlan), men det er billig og man har jo alltids garanti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...