Gå til innhold

bygge pc til søstra mi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette HK bruker standard ATX format, så jeg tror heller du vil ha problemer med å finnet et HK som ikke er kompatibelt...

 

Det er jo ikke nok at hovedkortet passer fysisk, strømforsyningen må både være kraftig nok og ha riktige koblinger. I tillegg til den standard PSU kontakten med 20 (tror jeg) kontakter, så krever mange nye HK en ekstra "P4" plugg med fire kontakter.

Lenke til kommentar
På den siden du linket til står det jo at det er et standard ATX hovedkort. Og siden (nesten?) alle hovedkort som selges også følger ATX standaren kan du velge det hovedkortet som passer dine behov.

Vanlig hovedkort:

 

118267.jpg

 

Hovedkort lautsprecher er ute etter:

 

ep-6vba2.jpg

 

Synes de ser ganske forskjellige ut jeg...

Lenke til kommentar
På den siden du linket til står det jo at det er et standard ATX hovedkort. Og siden (nesten?) alle hovedkort som selges også følger ATX standaren kan du velge det hovedkortet som passer dine behov.

Vanlig hovedkort:

 

118267.jpg

 

Hovedkort lautsprecher er ute etter:

 

ep-6vba2.jpg

 

Synes de ser ganske forskjellige ut jeg...

nettopp :yes::yes::yes:

endelig en som forstår :roll:

Lenke til kommentar

OK, jeg ser i ettertid at dybden på kortet er mindre enn et standard ATX kort, dvs ca 17cm mot normalt ca 24.5cm. Da kommer jeg ikke på noe annet enn mini-ITX hovedkort ala VIA EPIA M10000 som vil passe.

 

Må du virkelig på død og liv bruke det gamle kabinettet? Et nytt kabinett med OK strømforsyning koster jo ikke mer enn ca 350kr og oppover.

Lenke til kommentar
Skal snart bygge pc til søstra mi å det må passe i det gamle kabinettet mitt.

da trenger jeg et hk på størelse med dette

og jeg finner ingen :roll: .(har sålangt lett på komplett og mpx)

Hvor kan jeg finne et sånt et?

 

er 200mm den absolutte maksgrensa på bredden på kortet? isåfall burde denne her passe: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...0&GrpID=10&s=pl

 

Hvis du har noen centimeter til å gå på så passer jo nesten hva som helst...

Lenke til kommentar
Hvorfor i ****** svare alle det der når jeg spør. det GJØR ikke det.

DET SKAL VÆRE HAlVPARTEN SÅ BREDT FOR Å PASSE I KABINETTET!!!!!!

 

Den tonen der passer seg ikke på dette forumet, skjerpings.

 

Hvis du hadde kommet med opplysningene om problemet med størrelsen som du allerdede viste, så hadde du nok fått bedre svar. Det er ikke så mye informasjon man får på den siden din henviste til. Man er jo ikke tankelesere heller.

 

Du burde heller være takknemmelig for at noen gidder å hjelpe deg sent en tirsdags kveld. Nå er det god natt for min del.

Lenke til kommentar

Du må også tenke på at hullene hvor usb-portene, printer-porten, com-porten(e), ps/2-portene osv i kabinettet ikke sikkert passer med et nytt hovedkort. F.eks mitt Athlon XP-HK (ATX) passer med hensyn til størrelsen i mitt ATX-P3-kabinett, men I/O-portene passer ikke, så jeg måtte ta vekk metallplata på kabinettet som dekket rundt I/O-portene den uka jeg enda ikke hadde fått det nye kabinettet mitt!

Lenke til kommentar
IO shield får du jo med 99,9 % av alle hovedkort.

Jeg har vel kjøpt en 5-6 hovedkort, og jeg har aldri fått med noe I/O-shield. Jeg må vel ha kjøpt hovedkort som er av den tiendedels prosenten jeg da! Men dette I/O-shieldet du snakker om, er det av metall eller av hard eller myk plast?

 

Edit: Ett av HK'ene var P3, Resten Athlon XP-HK. Hvis det skulle ha noe å si på om jeg fikk med I/O-shield eller ikke.

Lenke til kommentar

Vel og merke var jo alle Athlon XP-korta fra ASUS (me like ASUS!)

 

Men det var vel kanskje mest før under overgangen fra AT til ATX at det fulgte med I/O-shield sånn at man ikke trenkte å bytte kabinett selv om man bytta HK?!?

 

Når var forresten sist gang du kjøpte HK hvor det fulgte med I/O-shield?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...