Cuneax Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Sony introduserer et av verdens minste hybridkameraer. Endelig offisielle detaljer om NEX-C3
genesis Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 (endret) Er det kun kompatibelt med Sonys egne SDHC/SDXC brikker? Endret 8. januar 2014 av Zeph
ATWindsor Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Kamerahusene er jo imponerende små, men synes objektivene er litt i overkant på systmet. AtW 1
Spectre Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Er det kun kompatibelt med Sonys egne SDHC/SDXC brikker? Nei, jeg bruker både et 16GB Transcend kort og et Eye-Fi 8GB kort (med Wi-Fi upload) i mitt Nex-5. Kameraene har forøvrig native Eye-Fi støtte slik at du kan deaktivere upload funksjonen via menyen om du vil spare strøm. Kamerahusene er jo imponerende små, men synes objektivene er litt i overkant på systmet. Ja objektivene er store, men er vel vanskelig å unngå når sensoren er såpass stor vil jeg tro (APS-C størrelse).
Simen1 Skrevet 9. juni 2011 Skrevet 9. juni 2011 (endret) Ja objektivene er store, men er vel vanskelig å unngå når sensoren er såpass stor vil jeg tro (APS-C størrelse). Samsung NX benytter også APS-C og de har en rekke små og gode objektiver: 16 mm f/2,4 20 mm f/2,8 30 mm f/2,0 20-50 mm f/3,5-5,6 Sony har bare ett i samme størrelseorden: 16 mm f/2,8 (som slaktes i mange tester) Sony har prioritert små kamera, men ikke små objektiver. I pressemeldingen var de frekk nok til å kalle dette et kompakt kamerasystem. En mer ærlig beskrivelse ville vært et kompakt kamerahus. Endret 9. juni 2011 av Simen1
Anbefalte innlegg